Skocz do zawartości

jak powiększyć wiatrołap


Recommended Posts

Napisano
Mam pomysł po obejrzeniu rzutu parteru: Za garażem jest pomieszczenie gospodarcze i tu można by przesunąć pralnię i kotłownie a wiatrołap powiększyć o pomieszczenie na planie będące kotłownią. Usunięcie jednej ściany zabudowanie jednych drzwi.. Problem teraz gdzie przenieść pomieszczenie gospodarcze.
Napisano
Zaraz, a po co łazienka i wc na parterze i druga łazienka na piętrze? Ten dodatkowy sedesik chyba by można sobie darować. Wymaga to pewnie kombinacji z drzwiami do garażu ale z kotłowni (w planie) można część dodać do wiatrołapu powiększając go w ten sposób a część do obecnego wc które po dodaniu reszty kotłowni może służyć za pomieszczenie gospodarcze.
Napisano
problem w tym że kibelek zamierzałem dołączyć do kotłowni jako miejsce składowania opału (eko-groszek), ale powiedzmy że zaakceptowałbym noszenie opału np. z pom.gosp. w garażu.
drugi problem to ściana nośna oddzielająca wiatrołap od kotłowni - można ją usunąć lub przesunąć?

Bardziej myślałem o wysunięciu wiatrołapu jeszcze o metr, ale nie wiem co z dachem oraz jak to będzie wyglądać
Napisano
Cytat

Bardziej myślałem o wysunięciu wiatrołapu jeszcze o metr, ale nie wiem co z dachem oraz jak to będzie wyglądać


Witam!!!
Ja bym właśnie poszedł w tym kierunku. Można rozważyć powiększenie - wysunięcie wiatrołapu jeszcze o metr. Prawdopodobnie podwyższysz pięterko o np 2 pustaki i automatycznie idzie Ci dach wyżej, więc dalej sięgnie zakrywając wiatrołap.Musisz sobie to rozrysować na przekroju i zobaczysz co wyjdzie.
Co do dodatkowego kibelka.Jeśli łazienka koło sypialni fatycznie wyjdzie logicznie - nie będzie zbytniej ciasnoty, mógłbyś zlikwidować osamotniony kibelek właśnie kosztem kotłowni (zlikwidować działówkę) a ścianę między wiatrołapem a kotłownię oraz drzwi do garażu przesunąć (w stronę komina) tak aby powiększyć wiatrołap.
Pozdrawiam icon_biggrin.gif
Napisano
czy można bezpiecznie przesunąć ścianę nośną oddzielającą kotłownie od wiatrołapu? kto to może zrobić: projektant (twórca projektu) czy adaptator (projektant z regionu)?

Dzięki waszym podpowiedziom mój pomysł na ten przedsionek to:
wysunięcie go o ok 0,5 m (po podwyższeniu ścianki kolankowej) oraz przesunięcie ściany oddzielającej wiatrołap od kotłowni o ok 0,5m. Takie zmiany pozwolą na swobodę poruszania się w przedsionku (wejścia i wyjścia, rozbierania się, przyjmowania gości itp.)
Napisano
no to inne pytanie związane z tym domkiem:

czy mogę wybudować go etapami:
I etap: budowa domu i wykończenie parteru
II etap: budowa garażu (powiększony na 2 stanowiska)
III etap: wykończenie poddasza

chodzi mi głównie o II etap: czy można dobudować garaż później, a jeśli tak to czy od razu wylać fundamenty pod garaż czy zrobić to później?
Napisano
Cytat

czy można bezpiecznie przesunąć ścianę nośną oddzielającą kotłownie od wiatrołapu? kto to może zrobić: projektant (twórca projektu) czy adaptator (projektant z regionu)?



Można - to jest tylko działówka a nie nośna.Korektę może przeprowadzić adaptator.

Cytat

no to inne pytanie związane z tym domkiem:
czy mogę wybudować go etapami:
I etap: budowa domu i wykończenie parteru
II etap: budowa garażu (powiększony na 2 stanowiska)
III etap: wykończenie poddasza
chodzi mi głównie o II etap: czy można dobudować garaż później, a jeśli tak to czy od razu wylać fundamenty pod garaż czy zrobić to później?



Zdecydowanie lepiej dla ciebie i domu nie rozbijać na I i II Etap i zrobić to jednorazowo. Garaż musi być związany z budynkiem. Tylko nasuwa mi się pewna sprawa.Czy musisz robić garaż na 2 stanowiska? Jeśli będzie 2- stanowiskowy garaż to dom przekształci się w oborę (dłuugi i wąski) trochę to żle wygląda.
III Etap zdecydowanie może być jednak miej na uwadze zakończyć na poddaszu wszystkie roboty mokre (wylewki i tynki, ocieplenie poddasza) -mniej ucierpisz jak będziesz je wykańczał.
Moje pytanie - jaki planujesz strop? W projekcie jest Teriva ale lepszy byłby monolityczny, żelbetowy. Mocniejszy no i trochę tańszy i nie martwisz się o działówki na górze.
Napisano
garaż musi być 2 stanowiskowy - nie wyobrażam sobie rano odśnieżania, skrobania itp.
bardziej interesuje mnie funkcjonalność budynku niż wygląd - byle by jakoś wyglądał

a odnośnie stropu to na razie nic nie planowałem tylko w garażu zastanawiałem się nad drewnianym gdyż nad garażem planuję pomieszczenia sportowo-rekreacyjne oraz strych
Napisano
Cytat

garaż musi być 2 stanowiskowy - nie wyobrażam sobie rano odśnieżania, skrobania itp.
bardziej interesuje mnie funkcjonalność budynku niż wygląd - byle by jakoś wyglądał



No ta, skoro jesteś VIP i masz 2 autka no to faktycznie.....nie ma wyjścia. icon_lol.gif

Cytat

a odnośnie stropu to na razie nic nie planowałem tylko w garażu zastanawiałem się nad drewnianym gdyż nad garażem planuję pomieszczenia sportowo-rekreacyjne oraz strych


Tym bardziej jak planujesz pomieszczenie sportowo-rekreacyjne, to powinien tam być strop raczej sztywny (żelbetowy), coby ci kiedyś ciężarek nie wpadł do samochodu (żart oczywiście icon_razz.gif ).A nie planowałeś tam zrobić np. dużą garderobę z pralnią a i przy tej powierzchni zmieściłoby się pomieszczenie sportowe? icon_wink.gif
Pozdrawiam i życzę powodzenia. icon_mrgreen.gif
Napisano
układ na poddaszu jest zmieniony:
łazienka idzie nad wiatrołap, nad sypialnią garderoba a pomiędzy korytarz
nad garażem sauna + sala treningowa + strych + ewentualnie miejsce do spania dla nadprogramowych gości
Napisano
Cytat

czy można dobudować garaż później, a jeśli tak to czy od razu wylać fundamenty pod garaż czy zrobić to później?



Garaż można dobudować w dowolnym czasie, gdyż powinien być on oddylatowany od budynku. Różne są bowiem obciążenia przenoszone na grunt przez garaż i dom, a więc mogą pojawić się różnice w głębokości ich osiadania, co skutkuje pojawieniem się pęknięć na styku obu części budynku.
Napisano
Cytat

Garaż można dobudować w dowolnym czasie, gdyż powinien być on oddylatowany od budynku. Różne są bowiem obciążenia przenoszone na grunt przez garaż i dom, a więc mogą pojawić się różnice w głębokości ich osiadania, co skutkuje pojawieniem się pęknięć na styku obu części budynku.


Przy domku jednorodzinnym taka sytuacja raczej nie wystepuje.Co innego przy budynku wielokondygnacyjnym.
W przypadku domu jednorodzinnego wszystkie tego typu osiadania przejmują ławy fundamentowe(które nie są przecież dylatowane).Poza tym wieńce ścian fundamentowych, jak i ścian kondygnacji wykonuje się na całości budynku - spina się cały budynek - Budynek pracuje jako całość.
Jeśli garaż ma być budowany w późniejszym terminie to również nie wykonuje się ław pod garaż.Wtedy dopiero pojawiłyby sie spękania.Wówczas faktycznie trzeba garaż oddylatować od reszty budynku.Chyba gra nie warta świeczki.Nie lepiej od razu postawić cały stan surowy z dachem? A właśnie jak później bedziesz kombinował z dachem w przypadku dobudowywania garażu???Rozbierać, przerabiać.....
Napisano
Cytat

nad garażem sauna + sala treningowa + strych + ewentualnie miejsce do spania dla nadprogramowych gości



Jeśli to wszystko zmieści się nad garażem to będzie on naprawdę duży.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam
Też zamierzam budować dom z projektu Zgrabny z przedsionkiem i ciekawi mnie jaki jest realny koszt budowy i z jakich materiałów był budowany dom?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam
Też zamierzam budować dom z projektu Zgrabny z przedsionkiem i ciekawi mnie jaki jest realny koszt budowy i z jakich materiałów był budowany dom?
Z góry dziękuje za odpowiedź.



icon_sad.gif na razie wszystko leży bo gmina 3 rok uchwala plan zagospodarowania i uchwalić nie może.
i nie wiem co z tym można zrobić innego niż tylko czekać icon_sad.gif
Napisano
Cytat

a czemu leży?



a co można zrobić jak gmina jest w trakcie uchwalania planu, jak wystapić o pozwolenie na budowę? Wypisu z planu nie ma bo nie ma planu, a WZ się nie dostanie bo plan jest uchwalany

a może wprowadzono mnie w błąd...
Napisano
jeżeli w ciągu 12 mscy nie ma możliwości uchwalenia planu, nie mogą wstrzymać wydania WZ
o ile dobrze pamiętam (teraz skrócili nawet do 9?)

poszukaj ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
przepisy coś w oklicach 60-90 paragrafu
może i ja poszukam....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...