Skocz do zawartości

Dobra pasta do rąk?


FaraiMoyo

Recommended Posts

Napisano

Zaczynam właśnie remont, będę miał sporo gipsowania, olejowania drewna, malowania ścian itd. Jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony, więc szukam jakiejś dobrej pasty do czyszczenia rąk, żeby nie obudzić się później po czasie, że godzinę myję ręce. Polecicie coś, trochę szukałem ale ile ludzi tyle opinii. Dodam, że takie rzeczy lubią mnie uczulać..

Napisano

Tak myślałem po przeczytaniu pierwszego postu... NA PEWNO za jakiś niedługi czas pojawi się drugi post ze spamową reklamą najlepszych czeskich past w formie zapytania - jak wyżej...

I... BINGO!!!! JEST!!!

 

A już miałem pisać, że do olejowania - rękawiczki... do malowania - rękawice... po gipsowaniu - woda z mydłem...

Napisano

Haha, żadnych czeskich past nie reklamuje lol, to co wysłałem polecił mi kumpel bo mówi że kupił przez neta z polskiego sklepu, i podobno dobra polska pasta, dlatego pytam, czy warto to wziąć, czy szukać czegoś na allegro? A jak nie wierzysz, to Ci mogę podrzucić konwersację na Whatsapp ;)) Bez spiny

Napisano
4 godziny temu, FaraiMoyo napisał:

Bez spiny

Spoko... Kup w pierwszej lepszej drogerii pastę i będziesz zadowolony...

 

Ponad dwadzieścia lat robiłem gruntowne remonty domów i mieszkań, było dużo brudnych robót i ręce mam w porządku...

Ręce myłem zwykłym mydłem, do malowania używałem rękawiczek-"wampirek" (takich z czerwonymi "paluszkami", a przed laty - zwykłych, szmacianych, czasem gumowych, czy lateksowych, do gipsowania w ogóle podchodziłem z gołymi rękami... mydło daje radę...

 

Co innego przy robotach w warsztacie samochodowym, czy u wulkanizatora na przykład... choć jak patrzę - większości rękawice przeszkadzają...

Napisano

Nastraszyli mnie, że te wszystkie oleje do drewna ciężko zmyć i trudno pozbyć się tego zapachu i oleistych śladów, stąd polecali mi profesjonalne pasty itd, dzięki poszukam czegoś, a pastę i tak pewnie jakąś kupię, bo dłubie w samochodzie często i planuje kupić jakiegoś starocia, żeby się odstresować popołudniami i trochę pogrzebać haha :))

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...