Skocz do zawartości

Podział działki i wydzielenie dojazdu


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

na początek jako nowy oczywiście pragnę się przywitać :)

Do sedna - poszukuję porady w zakresie podziału działki a właściwie konieczności zapewnienia dojazdu do działki powstającej w wyniku tego podziału.Chcę mniej więcej w połowie podzielić 30a działkę, na której w pierwszej części znajduje się budynek mieszkalny i garaż wolnostojący, w drugiej części, po podziale miałby powstać kolejny budynek jednorodzinny. Działka jest wąska a długa. Dom stoi pośrodku, z lewej strony odsunięty od granicy działki 4m, zgodnie z obowiązującymi przepisami.Garaż z tej samej strony odsunięty 3m od granicy działki (brak otworów okiennych). Do działki, która powstanie w wyniku podziału trzeba będzie oczywiście zapewnić dojazd. Jedyna możliwość to właśnie lewa strona działki między ogrodzeniem a domem. Rozmawiałem wstępnie z sąsiadem, który zgodził się odsprzedać mi pas szerokości swojej działki, wzdłuż mojej (na ten moment rozmawialiśy o 1m). W ten sposób przesuwam ogrodzenie wgłąb działki sąsiada i uzyskuję 5 m od budynku czyli min szerokość wymaganą na drogę (pytanie co w tej sytuacji z garażem bo tam uzyskam wtedy 4m od granicy działki). Czy takie rozwiązanie w ogóle wchodzi w grę i można w ten sposób zrobić ten dojazd? Załączam mapkę, może prymitywną ale powinna wystarczyć. Pomarańczowymi x zaznaczyłem miejsce prowadzenia dojazdu.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

mapka.jpg

Napisano

a musisz traktować to jako drogę?

zapewniasz pas służebności tj dojścia i dojazdu o szerokości x m "dla każdoczesnego właściciela działki..." i tyle

a czy musi być 5m? moim zdaniem nie, kwestia ile to minimum, żeby przejechał samochód (a w zasadzie pogotowie) - zakładam 2,5-3m;

droga pożarowa to nie będzie, odległości do granicy masz zwiększone o ten 1m sąsiada; nikt ci nie zabrani jeździć pod samym oknem na prywatnej działce :)

Napisano

Powiem tak, działka jest w całości moja - w domu, który na niej obecnie stoi mieszkają rodzice. Planujemy się budować w dalszej części działki dlatego aby nie bawić się w podziały, przepisywanie części pod naszą budowę itd. rodzice zapisali mi całość żeby było prościej. Na chwilę obecną zrobię sobie pewnie dojazd do nowo wybudowanego domu normalnie po działce, bo kto mi zabroni a i 4m w zupełności wystarczy i powiedzmy, że to nie jest na tą chwilę żaden problem. Ale wybiegam teraz daleko w przyszłość, kiedyś zapewne zostanę sam z dwoma domami na jednej działce i co wtedy? Logicznym wydawało by się, że trzeba będzie to jakoś podzielić i stąd cały wątek i pytanie. Nie chce za x lat obudzić się z ręką wiadomo gdzie i okaże się, że fizycznie nie będzie możliwości oddzielenia tego.

Napisano

kwestia czy jest możliwość takiego podziału, tj 30a (+ ten pas 1m) na dwie działki, nie znamy uwarunkowań, a i sama nomenklatura może tu wywołać problemy :scratching:(stąd pytanie czy musi to być "droga")

 

może być tak, że łatwiej pierw uzyskać PnB na drugi budynek, a potem starać się podzielić, generalnie skonsultuj to z lokalnym geodetą bo możesz sobie zrobić krzywdę

ps

jest tam studium?, MPZP?

Napisano (edytowany)

Dla mnie nie ma znaczenia czy będzie to oficjalnie "droga" ze wszystkim co to oznacza czy też nie. Wiadomo, że nie dokonywałbym kiedyś tam podziału po to żeby podzielić i w ten sposób dokładać sobie kosztów i roboty tylko pod kątem ew. sprzedaży jednej z działek. Dla mnie to warunek niezbędny do tego aby w ogóle myśleć o budowie w tym miejscu. Działka jest piękna, budynki odsunięte od drogi głównej co zapewnia ciszę i spokój, drugi budynek byłby w sąsiedztwie pięknego lasu no wymarzone miejsce tylko ta jedna kwestia myśląc w dłuższej perspektywie...

Jest MPZP (gmina Wieliczka). 

Edytowano przez iguan_21 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Z tymi 2 metrami od sąsiada może być problem, chyba że nie będzie to na całej długości pasa, który mi odstępuje, a jedynie w miejscu w którym brakuje, wszak chodzi o jakieś 6m szerokości garażu, może wtedy dało by się coś przykombinować. Dostęp faktycznie dotyczył by tylko jednej działki. 

 

Jest jeszcze jedna opcja, która rozwiązuje całkowicie problem - pozbywam się garażu przy podziale działek...

Edytowano przez iguan_21 (zobacz historię edycji)
Napisano

Bez jakichkolwiek szans, budynki praktycznie w granicy działki (nie wiem jak to było załatwiane w ogóle) u sąsiada jakieś pomieszczenia gospodarcze przy domu, u nas z kolei kolejny, mniejszy garaż (nie ująłem go na mapce bo nic to nie wnosiło), różnica wysokości terenu, no nie ma najmniejszych szans w każdym razie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...