Skocz do zawartości

Piwnica na papie i wycieki


Recommended Posts

Napisano

Pod ścianami piwnicy dałem papę termozgrzewalną, wcześniej zagruntowaną, zgrzewaną na łączeniach. Papa wg opinii innych miała by się docisnąć pod masą ścian. Jak widać nie do końca to zrobiła. Więc już teraz wiem że papa pod bloczki w przypadku piwnicy to nie był najlepszy pomysł. A przekonałem się o tym kładąc papę pod bloczki na strop. Gdy woda stała na stropie to woda przemykała się pod i nad papą na zewnątrz. O ile w parterze papa ma odcinać kapilarne podciąganie wody to w przypadku piwnicy miała też zabezpieczać przed dostaniem się wody zewnątrz.

Teraz patrzę a w piwnicy mam takie nacieki, mokrą papę, nie wiem czy to leci spod/nad papy, czy może z łączenia ława chudziak ale to ostatnie raczej niemożliwe bo papa jest (przynajmniej powinna być) wyżej chudziaka o te 5mm.

 

a59625ad3c3b561cgen.jpg

 

 

Tutaj zaznaczone miejsca skąd musiało by cieknąć, ale przecież zasmarowałem wszystko masą KMB, papa jest docięta i zasmarowana również oraz pionowe ściany ławy na jakieś 15 cm. Musiałbym chyba zdjąć pasek XPS i zobaczyć czy gdzieś spod fasetki nie leci ale ona też jest zasmarowana w ciągu z tym co na ścianach jest. Dla mnie dziwne, no chyba że się ława poci i oddaje gdzieś pod papą. Bo wiem że pod papą woda potrafi się skraplać, dlatego szlamy i masy KMB są w tym przypadku lepsze bo nie stwarzają pustek na skraplanie. 

 

2c71dd3340158996gen.jpg

 

Co o tym sądzicie? Czy zasmarować to jeszcze raz masą KMB a może szlamem (bo też taki posiadam). Ale nie wiem czy szlam połączy się z masą KMB. W środku piwnicy również mógłbym zasmarować cały narożnik Szlamem ale pewnie i tak pęknie w miejscu łączenia z papą.

Napisano
23 godziny temu, dedert napisał:

Ale nie wiem czy szlam połączy się z masą KMB.

szare z czarnym się nie łączy .

23 godziny temu, dedert napisał:

Więc już teraz wiem że papa pod bloczki w przypadku piwnicy to nie był najlepszy pomysł.

A wystarczyło forum poczytać :) .

23 godziny temu, dedert napisał:

Teraz patrzę a w piwnicy mam takie nacieki, mokrą papę, nie wiem czy to leci spod/nad papy, czy może z łączenia ława chudziak ale to ostatnie raczej niemożliwe bo papa jest (przynajmniej powinna być) wyżej chudziaka o te 5mm.

w zasadzie nie ma to wielkiego znaczenia 

 

Opcje  na zaś 

albo iść dalej w papy dogrzać poziomy w piwnicy do wystających fragmentów ( i do 5 lat wody nie zobaczysz po 5 prawie pewne ) 

albo czarne wywalić

i zrobić dobrze - dobre szare

Napisano

Czarnego nie wywalę spod bloczków. Może jedynie szarym połączyć na odcinki 20cm od chudziaka aż po ścianę do 1 czy drugiego bloczka używając siatki? I mam też masę KMB która powinna się z papą połączyć bo też jest elastyczna. Bo wydaje mi się że połączenie elastycznej papy ze sztywnym szarym skończy się pęknięciem szarego. 

Czy fasetki wewnątrz piwnicy też się robi? Wydaje mi się że powinno żeby położona izolacja nie pękła na kacie 90st

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...