Skocz do zawartości

jak docieplić wykusz?


Recommended Posts

Napisano
Witam, czym najlepiej docieplić strop nad wykuszem? W wykuszu będzie część jadalni, docieplenie razem z wylewką nie może mieć więcej niż 10 cm, więc docieplić muszę maksymalnie 5 cm, czy jest coś leprzego do tego celu niż styropian?
Napisano
Strop nad wykuszem powinien mieć mniejszą grubość niż pozostała jego cześć. Pozwoli to na ułożenie ocieplenia o odpowiedniej grubości , przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu podłóg w pomieszczeniach i na tarasie.

W opisanej sytuacji nie ma możliwości istotnego poprawienia izolacji cieplnej - jedynie ułożenie płyt z polistyrenu ekstrudowanego XPS trochę ją zwiększy.

Alternatywnym rozwiązaniem może być dodatkowe ocieplenie od środka, co jednak obniży poziom sufitu nad wykuszem.
Napisano
Cytat

Strop nad wykuszem powinien mieć mniejszą grubość niż pozostała jego cześć. Pozwoli to na ułożenie ocieplenia o odpowiedniej grubości , przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu podłóg w pomieszczeniach i na tarasie.

W opisanej sytuacji nie ma możliwości istotnego poprawienia izolacji cieplnej - jedynie ułożenie płyt z polistyrenu ekstrudowanego XPS trochę ją zwiększy.

Alternatywnym rozwiązaniem może być dodatkowe ocieplenie od środka, co jednak obniży poziom sufitu nad wykuszem.




Zamierzałem także docieplic od środka, zrobić cos ala podwieszany sufit w tym miejscu, czy docieplić to zwykłym styropianem, czy może czymś innym?

Gdzie kupić te płyt z polistyrenu ekstrudowanego XPS[/url]?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam!
Mam podobny problem. Płyta została wylana na tej samej wysokości co strop, przez to nie mogę docieplić tarasu nad wykuszem. Mam do dyspozycji jedynie 10 cm, razem z wylewką i izolacją. Czy istnieje jakaś wartość minimalnego ocieplenia? Płyta ma grubość 14 cm, monolit.
Napisano
Cytat

Witam!
Mam podobny problem. Płyta została wylana na tej samej wysokości co strop, przez to nie mogę docieplić tarasu nad wykuszem. Mam do dyspozycji jedynie 10 cm, razem z wylewką i izolacją. Czy istnieje jakaś wartość minimalnego ocieplenia? Płyta ma grubość 14 cm, monolit.


Strop nad wykuszem powinien zapewniać ciepłochronność nie gorszą niż 0,3 W/m2 K, co w przybliżeniu wymaga ułożenia izolacji cieplnej grubości, co najmniej 10 cm. Cieńsza izolacja to większe straty ciepła, ale przy niewielkiej powierzchni wykuszu, nie ma to większego wpływu na wzrost kosztów ogrzewania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przygotowuję się do odświeżenia łazienki. Kwestia tego, że nie chcę się pchać w generalny remont, ponieważ robiłam taki 13 lat temu i zasadniczo płytki "siedzą" porządnie.  Zdecydowałam się więc na metamorfozę. Płytki ścienne pomaluję na biało, jedynie w strefie prysznicowej (też zamieniam wannę na prysznic) zastosuję fornir kamienny lub płytę węglową, które przykleję na istniejące płytki. Na podłodze na istniejące płytki położę panele winylowe.  Zrobiłam kosztorys. Z wymianą wszystkich sanitariatów, mebli łazienkowych, drobnymi przeróbkami hydraulicznymi i zakupem pralko-suszarki wyszedł na kwotę około 17.000 zł. 
    • Przy 5 m² w bloku i wymianie wanny na prysznic plus nowe płytki, realnie trzeba dziś liczyć mniej więcej: remont podstawowy (bez „wodotrysków”): okolice 15–20 tys. zł z robocizną, bardziej „na bogato” (lepsza armatura, zabudowy, droższe płytki): spokojnie 20–30 tys. zł i wyżej. Wymiana samej wanny na prysznic (brodzik, odpływ, kabina + przeróbki hydrauliczne i płytki w tej strefie) to często już 5–10 tys. zł, zależnie od tego, co tam wyjdzie po skuciu starego. Najlepiej popytać lokalnie 2–3 ekipy o wycenę „pod klucz” na podstawie kilku zdjęć i przybliżonego metrażu – szybko się okaże, w jakim widełkach faktycznie będziesz się poruszać w Twojej okolicy.
    • Ok  a czy te tury wentylacyjne mozna docinac, widze po zdjeciach ze one msja kielichy i wchodzi jedna w druga, wiec ja to tak rozumie ze jak przytne od strony  kielicja to ona juz nie wejdzie w druga. Dobrze mysle ?
    • Polskie przepisy są akurat w tym względzie jednoznaczne. Przy czym określają minimalne wymiary wymiary wewnętrzne takiego kanału. Te zewnętrzne są różne w zależności od konstrukcji komina, a w efekcie grubości jego ścian.  W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2022 Poz. 1225) mamy taki paragraf:    § 140.5. Przewody kominowe do wentylacji grawitacyjnej powinny mieć powierzchnię przekroju co najmniej 0,016 m2  oraz najmniejszy wymiar przekroju co najmniej 0,1 m.     Po przeliczeniu daje to po zaokrągleniu w górę do pełnych centymetrów średnicę przynajmniej 15 cm lub wymiar 13×13 cm.  Przy czym podkreślam, że chodzi o wymiary wewnętrzne kanałów. 
    • Daj jakieś zdjęcie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...