Skocz do zawartości

Uzbrojenie zamieszkałej działki.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam

 

Aktualnie kalkuluje za i przeciw budowania się na działce już zamieszkałej. W najbliższym czasie ma być jej podział. Te czerwone pola miały by być nasze. Zielone rodziny.

 

20200809_122942.thumb.jpg.18951f7d5cec90c87a70ad691cb8f6b2.jpg

 

Do domów jest podłączony już prąd, woda ale bez kanalizacji i gazu ale jest taka możliwość z ulicy. 

 

Zastanawiam się nad technologia połączenia mediów. Czy mógł bym zapłacić za uzbrojenie tylko do początku działki czyli prawie przy ulicy a później już na własną rękę doprowadzić do domu daleko w podwórzu? 

 

Razem te działki mają 3000m2 i są długie na 120m więc jest co ciągnąć.

 

Co o tym myślicie? 

 

 

Edytowano przez przemolinko (zobacz historię edycji)
Napisano

jak już to chcesz zrobić, to zaciśnij zęby i rób od razu...tak będzie prościej pod względem pozwoleń...projektów...

jak to rozbijesz na jakieś etapy, to tylko za "papierki|" zapłacisz więcej....

 

Znam ten ból, bo sam robiłem do działki około 100mb drogi i woda do tego...

Napisano (edytowany)

 

12 minut temu, aaaa napisał:

Jak to rozbijesz na jakieś etapy, to tylko za "papierki|" zapłacisz więcej....

 

Znam ten ból, bo sam robiłem do działki około 100mb drogi i woda do tego...

 

Dziękuję za odzew.

Bardziej się pytam czy place za postawienie studzienki przyłączeniowej daj my na to 5m od płotu. Oraz skrzynek z gazem i prądem a później dopiero lece od tego we własnym zakresie 100m bezpośrednio do domu. Czy muszę zapłacić im za 100m i skrzynki muszą stać obok domu.

 

Pamiętasz ile ciebie to kosztowało? 

 

Wiem że wodę mogę pociągnąć już z jakiegoś domu ale one nie mają kanalizy. Pod mostkiem jest już przeciągnięta rura kanalizacyjna. Jest jakoś to ułatwione. 

Edytowano przez przemolinko (zobacz historię edycji)
Napisano

Postawienie skrzynki elektrycznej tuż przy słupie (2m) mnie kosztowało 900zl.

 

Z tego co zrozumiałem to oni muszą skrzynkę przed płotem postawić co by inkasent nie wchodził na teren posesji. A od skrzynki do domu lecisz już sam... tzn elektryk z uprawnieniami.

 

 

Napisano
3 godziny temu, przemolinko napisał:

 

 

Dziękuję za odzew.

Bardziej się pytam czy place za postawienie studzienki przyłączeniowej daj my na to 5m od płotu. Oraz skrzynek z gazem i prądem a później dopiero lece od tego we własnym zakresie 100m bezpośrednio do domu. Czy muszę zapłacić im za 100m i skrzynki muszą stać obok domu.

 

Pamiętasz ile ciebie to kosztowało? 

 

Wiem że wodę mogę pociągnąć już z jakiegoś domu ale one nie mają kanalizy. Pod mostkiem jest już przeciągnięta rura kanalizacyjna. Jest jakoś to ułatwione. 

Przede wszystkim składasz wniosek o warunki techniczne (WT) przyłaczenia. I tam będzie wszystko wypisane dokładnie co i jak.

Nie wiem jak teraz jest, ale kiedyś - jesli chodzi o prąd - to płaciłeś stała kwotę za 1kW przyłacza i dostawałeś za to skrzynkę z licznikiem w uzgodnionym miejscu. Nie wiem jak to teraz dokładnie wygląda.

 

Jeśli chodzi o wodę - to po uzgodnieniu przebiegu - musiałem wszystko jechać od  rurociągu w drodze. Sąsiad który budował się niedawno, miał już łatwiej, wpiął się do wodociągu który ja wybudowałem - ale dopiero wtedy, jak jak ja zgodziłem się odsprzedać PWiK. Gdybym się nie zgodził, to sąsiad nie mógł by się podłączyć do wodociągu.

Kanalizacja - tutaj nie mam wiedzy...miałem studzienkę na działce. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

w przypadku PGE w dalszym ciągu tak jest (do 200m) płacisz za jeden KW mocy ok 80 zł za każdy 1KW więc w tej sytuacji z podziałem nie powinno być problemu, weź tylko pod uwagę że bardzo długo się na to czeka, ponad rok najczęściej. W przypadku kanalizy i wody podłączasz się do najbliższej studzienki , na mapce zasadniczej lub na geoportalu możesz sprawdzić gdzie takowa jest najbliżej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...