Skocz do zawartości

Jaka gładź na ściany gipsowe?


Recommended Posts

Witam,

pytanie jak w temacie. Jaką gładź polecacie na tynki maszynowe gipsowe w nowym budownictwie? Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że będę to robił sam, bez większego doświadczenia. Zastanawiam się nad położeniem gładzi wałkiem ATLAS GTA, ponoć łatwiej i szybciej. Druga sprawa, tynki w mieszkaniu są wykonane bardzo dobrze i przede wszystkim równo. Gładź ATLAS GTA do najtańszych nie należy, a wiec czy jedna warstwa gładzi będzie wystarczająca? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i wskazówki. ^_^ Pozdrawiam

Link do komentarza

Najtrudniejsze pytanie na świecie z uwagi na ogromny wybór :) Takie czasy nastały, półki się uginają w supermarketach budowlanych, a producenci prześcigają w pomysłach. Są takie marki jak KNAUF, SNIEŻKA, ALPOL, ATLAS, CERESIT, MAPEI i bądź tu człowieku mądry.

Tutaj fotka z artykułu na temat gładzi GTA. Wygląda na proste :)

389540-2aa6-1100x0-sc2x04_atlas-gladz-ir

 

Tutaj natomiast produkt KNAUF nakładany wałkiem.

 

I tutaj komentarz do filmu z manualem obrazkowym. https://knauf.pl/poradnikremontowy/film/proste-nakladanie-gladzi-walkiem/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=poradnik_gladz&utm_content=search_gladz&gclid=EAIaIQobChMIs62Xp_n26gIVit4YCh265gy4EAAYASAAEgJYM_D_BwE

Link do komentarza

Szanowny Panie,
Nakładanie gładzi wałkiem może być tylko z pozoru łatwiejsze niż aplikacja w tradycyjny sposób.. Dla uzyskania najlepszego efektu rekomenduję aplikować gładź dwukrotnie. Oczywiście najpierw trzeba pamiętać o oczyszczeniu i zagruntowaniu podłoża gruntem, np. Śnieżka Acryl-Putz® GU40. Do wygładzenia powierzchni ścian rekomenduję gładź Śnieżka Acryl-Putz® ST10. Jest to gładź 2w1: start + finisz, łatwa w urobieniu i aplikacji, plastyczna, pozwalająca uzyskać równą i śnieżnobiałą powłokę,  gotową do dalszych prac wykończeniowych.
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
    • Ten przykład nie jest najlepszy. Do rębaka nie należy wkładać mokrych gałęzi, bo wilgoć sprzyja korozji mechanizmu.     Wybrałaś nie najgorzej, najważniejsze, że rębak jest frezowy. Nie polecam natomiast tarczowych. Tarczowe uderzają nożem o gałąź i to uderzenie jest przenoszone na dłoń operatora. Bolą dłonie potem jak cholera. We frezowych tego nie ma.      Wciąganie jest grawitacyjne i wcale nie najgorsze. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...