Skocz do zawartości

Jak zwieńczyć kanały wentylacyjne?


Recommended Posts

Mam w kominie 6 kanałów wentylacyjnych, ustawionych w dwóch rzędach. Nie są jeszcze wyprowadzone ponad dach na pełną wysokość i zastanawiam się jak je zakończyć – czy wyprowadzić na boki, a może prosto do góry. Który wariant będzie lepszy?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/porady/23635-jak-zwienczyc-kanaly-wentylacyjne

Link do komentarza
Witam.Mam kominy wentylacji połączone z kanałami sąsiedniego lokalu na tzw przestrzał,komin dwuzedowego układu. Kominiarz tak kazał zrobić zanim kupiliśmy mieszkanie.W łazience mam piec gazowy i od 3lat mam lrobl z wiejącym wiatrem do łazienki.komin wentylacji od kratki w mieszkaniu do wylotu na dachu ma długość 1.30m budynek parter.Prosilem sąsiada aby podwyższyć o 1m i wyprowadzić w górę,aby rozdzielić by lokale były osobno ,niechce dać zgody.Co robic
Link do komentarza
7 godzin temu, Gość Piotr napisał:

Witam.Mam kominy wentylacji połączone z kanałami sąsiedniego lokalu na tzw przestrzał,komin dwuzedowego układu. Kominiarz tak kazał zrobić zanim kupiliśmy mieszkanie.W łazience mam piec gazowy i od 3lat mam lrobl z wiejącym wiatrem do łazienki.komin wentylacji od kratki w mieszkaniu do wylotu na dachu ma długość 1.30m budynek parter.Prosilem sąsiada aby podwyższyć o 1m i wyprowadzić w górę,aby rozdzielić by lokale były osobno ,niechce dać zgody.Co robic

Jeżeli kominiarz kazał Ci tak zrobić to zapewne masz na to jakiś papierek potwierdzający taka twórczość, to teraz zgłoś to do kominiarza i niech on się tym zajmie. Piszesz że mieszkasz na parterze a ile kondygnacji ma budynek. Coś mi sie wydaje ze przedłużenie kanału wentylacyjnego nic nie da.

Link do komentarza

Nie doczytałem, że parter :$...

 

2 godziny temu, mhtyl napisał:

a ile kondygnacji ma budynek.

 

9 godzin temu, Gość Piotr napisał:

od kratki w mieszkaniu do wylotu na dachu ma długość 1.30m

Więc chyba nie ma tych kondygnacji więcej :bezradny:

 

I jakiś płaski dach...

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Gość Gość.Piotr

Pisałem.ze budynek parterowy w ścianie między mną a sąsiadem jest komin tylko wentylacyjny.dwa kanały moje i dwa sąsiada kominiarz który to odebrał kazał przebić ściankę między nami na przestrzał czuje w domu zapachy sąsiada ,dmucha mi w łazience zimnem gdzie mam piec gazowy.Piec zamkniętą komorą.Zglosilem problem do nadzoru budowlanego i otrzymałem pismo że niema podstaw do interwencji w mojej sprawie bo opinia kominiarska muwi że wentylacja jest ok

 

Niemam papieru NATO bo jeszcze niebylem właścicielem tego mieszkania kominiarz kazał to zrobić przed sprzedażą jak uruchamiali piec gazowy. Kupiłem to 2miesiace później. Budynek parterowy.komin wentylacji polonczone na przestrzał zamiast w górę i długość kanałów od kratki w mieszkaniu do czapy kominowej 1.30 chyba mniej nawet.zamontowalem nawiew z amenostatem ścienny fi100 z filtrem i w łazience dmucha co robić.muj nr507 395 849

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...