Skocz do zawartości

siding


Recommended Posts

Napisano
Czy opłaca się montować na stary dom siding? Czy nie będzie pod nim tworzyła się np. pleśń? Może lepiej zwykły tynk cem.-wap.?
Proszę o poradę - dom wolnostojący, z lat 80-tych, parterowy, powierzchnia uzytkowa ok. 120 m.kw. - typowa kostka.
Powierzchnia scian do ułożenia sidingu albo tynku to ok. 120-140 m.kw.
Gość Redakcja__
Napisano
Remont elewacji w starym domu łączy się z regułu z ociepleniem ścian, gdyż stosunkowo nieznacznie podnosi koszty robót, a daje istotne oszczędności w kosztach ogrzewania. Zwłaszcza przy układaniu elewcji z sidingu wzrost kosztów jest niewielki, gdyż dodatkowo kupuje się tylko wełnę mineralną i ewentualnie grubsze elementy do budowy rusztu. Obłożenie domu sidingiem w zasadzie nie spowoduje wzrostu wilgotności muru gdyż elewacja taka nie jest szczelna i umożliwia wentylację przestrzeni pod pokryciem. Niemniej w domach, których ściany są mocno nawilgocone (zaciekająca woda, zła wentylacja pomieszczeń) siding powinno układać się po wyschnięciu ścian (latem).
  • 3 lata temu...
Napisano
Jest to okładzina w postaci paneli. Jeden panel może składać się z 1, 2 lub 3 listew (wysokość). Materiał na panele to przede wszystkim winyl, stal lub aluminium. Mocuje się je do ściany za pośrednictwem stelażu drewnianego lub metalowego. Można je łączyć na ścianie z każdym innym materiałem. Na rynku jest duży wybór co do kolorów czy faktury więc nie powinno być problemu z dobraniem do dachu, parapetów itp. żeby wszystko jakoś pasowało do siebie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...