Skocz do zawartości

Historia edycji

dedert

dedert

A czy to zazbrojone pogłębienie przy oparciach belek nie zastąpi poduszkowe? Ma 13 cm grubości, na podkładkach oczywiście. W tym miejscu belka będzie mieć prawie 60cm wysokości. Oczywiście zbrojenie pogłębień nie jest związane z belką strzemionami. 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Bez sensu. Belka narożna sie nie złamie, jeśli jest odpowiednio zazbrojona

Chodzilo tu bardziej o reakcje, ugięcie. A odnośnie poduszki co za różnica czy zrobię ją z betonu osobno wylaną wcześniej czy tak jak teraz jest w formie pogłębienia zazbrojona i wylana w jednym cyklu? 

Tak czy siak skoro słup najkorzystniej powinien być przy 90cm belce to muszę pomniejszyć okno pod spodem bo będzie zachodził 15cm na nie. Majster łącząc ściany nośne z działowymi robił to w taki sposób że umieszczał pręt 6mm w ksztalcie U w co drugiej czy 3ej warstwie bloczka w fudze i do tego działówka dochodziła później. Czy tu zrobić podobnie? 

Nie dostałem jeszcze odpowiedzi projektanta jak zbroić siatką miejsca naroży wiszących. Wg logiki jeśli zachodzi tam rozciąganie górą w obu kierunkach to ja bym dał odginane górą główne i rozdzielcze i na to podłużne pręty 

dedert

dedert

A czy to zazbrojone pogłębienie przy oparciach belek nie zastąpi poduszkowe? Ma 13 cm grubości, na podkładkach oczywiście. W tym miejscu belka będzie mieć prawie 60cm wysokości. Oczywiście zbrojenie pogłębień nie jest związane z belką strzemionami. 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Bez sensu. Belka narożna sie nie złamie, jeśli jest odpowiednio zazbrojona

Chodzilo tu bardziej o reakcje, ugięcie. A odnośnie poduszki co za różnica czy zrobię ją z betonu osobno wylaną wcześniej czy tak jak teraz jest w formie pogłębienia zazbrojona i wylana w jednym cyklu? 

Tak czy siak skoro słup najkorzystniej powinien być przy 90cm belce to muszę pomniejszyć okno pod spodem bo będzie zachodził 15cm na nie. Majster łącząc ściany nośne z działowymi robił to w taki sposób że umieszczał pręt 6mm w ksztalcie U w co drugie czy 3ej warstwie bloczka w fudze i do tego działówka dochodziła później. Czy tu zrobić podobnie? 

Nie dostałem jeszcze odpowiedzi projektanta jak zbroić siatka miejsca naroży wiszących. Wg logiki jeśli zachodzi tam rozciąganie góra w obu kierunkach to ja bym dał odginane górą główne i rozdzielcze i na to podłużne pręty 

dedert

dedert

A czy to zazbrojone pogłębienie przy oparciach belek nie zastąpi poduszkowe? Ma 13 cm na podkładkach oczywiście. W tym miejscu belka będzie mieć prawie 60cm wysokości. Oczywiście zbrojenie pogłębień nie jest związane z belką strzemionami. 

59 minut temu, zenek napisał:

Bez sensu. Belka narożna sie nie złamie, jeśli jest odpowiednio zazbrojona

Chodzilo tu bardziej o reakcje, ugięcie. A odnośnie poduszki co za różnica czy zrobię ją z betonu osobno wylaną wcześniej czy tak jak teraz jest w formie pogłębienia zazbrojona i wylana w jednym cyklu? 

Tak czy siak skoro słup najkorzystniej powinien być przy 90cm belce to muszę pomniejszyć okno pod spodem bo będzie zachodził 15cm na nie. Majster łącząc ściany nośne z działowymi robił to w taki sposób że umieszczał pręt 6mm w ksztalcie U w co drugie czy 3ej warstwie bloczka w fudze i do tego działówka dochodziła później. Czy tu zrobić podobnie? 

Nie dostałem jeszcze odpowiedzi projektanta jak zbroić siatka miejsca naroży wiszących. Wg logiki jeśli zachodzi tam rozciąganie góra w obu kierunkach to ja bym dał odginane górą główne i rozdzielcze i na to podłużne pręty 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja bym radził dać podwójnie te 8cm na zakładkę i będzie tak jak trzeba. Mieszkam w domu z lat chyba końcówki 50tych, albo początku 60tych. 1.5 roku temu ociepliliśmy dom grafitem 15cm z lambdą 0.032 i nie dałbym wiary, że może być taka różnica. Najwyższy rachunek za gaz to było 900zł za 5 tygodni. Temperatura na kotle max 42°C, a tak zwykle 34-36°. W tym roku jeszcze ocieplone poddasze, także pewnie jeszcze rachunki spadną. I nigdy nie dałbym cieńszej izolacji niż to co mamy. W dzień w większość zimy kocioł na dzień był wyłączony, bo zwyczajnie było za ciepło. Tyle że cały dom jest z pełnej cegły, tak przynajmniej mi się wydaje i cegła działa jak akumulator ciepła. Natomiast brat ma dom z lat 80tych ocieplony 10cm białego styropianu i w ciągu godziny, kiedy kocioł nie grzeje dom zaczyna się wychładzać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • ,,Pustka powietrzna" po nazwie wnioskuje, że to szczeliny między pustakami, przez które się przewiercałem, żeby wbić dyble do ocieplenia. Dodam ze ściany są z pustaka gazobeton 1,5. To dobra opcja?   Uroki remontów. Co pan mi radzi? Grubość ścian nośnych to 42 cm  
    • Te 8 cm przy takich temperaturach, jakie ostatnio występują w Polsce to jakoś by przeszło.   Jednak jak temperatura na zewnątrz spadnie poniżej -15*C, to pomiędzy styropianem a ścianą zacznie lać się woda, czyli takie zjawisko, z którym teraz Pan walczy, może powrócić na całej ścianie. 
    • Przepraszam za pytanie, ale chcę się upewnić. Najpierw wewnątrz usunąć tynk, potem potraktować ścianę środkiem grzybobójczym, po czym wykuć te okno, zamurować ponownie, a potem znowu potraktować środkiem grzybobójczym, a na koniec ozonowanie, osuszanie powietrza?  Pytam dla pewności  Uwzględniając wentylację. Pozbędę się grzyba? Witam. Jeżeli chodzi o izolacje zewnętrzna to mam styropian zakupiony 1,5 roku temu 8cm 0,031 lambda. Czy to będzie wystarczający izolator ciepła? Wiem, że pisał pan o 10 cm, ale już zakupiłem dawno temu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...