Skocz do zawartości

Drzwi zewnętrzne - poprawa montażu/izolacji progu


Recommended Posts

Witajcie,

Bardzo prosze o poradę jak poprawnie (na ile to tylko możliwe w obecnych warunkach - dom już użytkowany) zabezpieczyć próg od drzwi wejściowych.
W związku z przygotowaniami do wykonania ponownie schodów i kostki brukowej wokół domu, rozebrałem istniejące wejście i pokazała się masakra po poprzednim wykonawcy .
Jak widać na załączonych zdjęciach metalowy próg przykręcony jest do ościeżnic. Częściowo "wisi" on w powietrzu i jest wysunięty poza poziom podłogi o 2cm, a jego reszta 4cm jest "oparata" o podłogę w wiatrołapie (oczywiście nie musze mówić że miejsce miedzy progiem a podłoga nie jest niczym uszczelnione).

Cała reszta pod progiem tj jastrych, ocieplenie itd jest wysmarowana czarną mazią. Dodam że na tym wszystkim była podsypka z piasku i bloki schodowe.

Jak teraz podeprzeć a jednocześnie uszczelnić dobrze próg oraz dalszą część otworu gdzie do zagospodarowania jest 11cm fundamentu oraz kolejne 10 styroduru ?

Dziękuję z góry za sugestie.

wejście _1.JPG

wejście _2.JPG

wejście _3.JPG

Link do komentarza
11 godzin temu, staruszek napisał:

Czy można jakieś zdjęcie od wewnątrz? 

Czy podłoga jest juz "na gotowo"?

Czy ten próg jest gdzieś przykręcony czy tak luźno sobie "lata" ?

1. Oczywiście, w załączeniu widok z góry bo chyba wtedy najlepiej widać

2. Tak, podłoga (mikrocement) w wiatrołapie jest dojechana do progu i wchodzi pod niego i w 3/4 jego szerokości opiera się on na podłodze (żółta linia) a reszta 2cm nie (czerwona linia)

3. Na załączonych zdjęciach widać że jest mocowany z obydwu stron 2x śrubami, i jest demontowalny

wejście _4.JPG

wejście _5.JPG

Link do komentarza

Może niedokładnie zadałem pytanie …. Chodziło mi bardziej o to, czy próg dołem jest przykręcony do wylewki czy tylko skręcony z ościeżnicą po bokach, a reszta sobie wisi?

Główny problem z progami drzwi wejściowych polega na tym, że są niestabilne oraz, że wieje pod nimi.

Pewnie nie wchodzi już w rachubę, demontaż progu, skucie tego co pod nim, dołożenie poszerzeń pod próg o wysokości ok. 16-17 cm, itd...

W takim razie zrobiłbym tak:

- przykleił próg do wylewki na tych 4 cm – klej fix all z soudala, bostik mamut, itp.

- przykleił fartuch EPDM ( o szerokości 20 cm) od spodu do progu- na tych 2 cm i wywinął go do góry chwilowo

- przykleił twardy xps grubości 2 cm do wylewki, pod progiem, tak, żeby był nieco cofnięty lub z nim zlicowany

- wywinął fartuch z EPDM pionowo w dół i przykleił, aby przykryć ten xps.

Nie wiem, jaka jest ta szczelina pomiędzy wylewką a dolną krawędzią progu, ale gdyby był luz i próg demontowalny to można by do niego przykręcić kątownik aluminiowy od dołu, aby cały próg usztywnić i dopiero całość przykleić.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...