Skocz do zawartości

Pomocy - terma grzewcza i brak ciepłej wody i ciśnienia


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich.
Właściciel wczoraj kupił elektryczny ogrzewacz wody 80l marki Atlantic.
Nie moge nigdzie tego modelu znalesc na stronie producenta. Najblizej mu do wersji Opro+V 80 ale nie ma zewnętrznego pokrętła regulacji temperatury.
Zamontowaliśmy to razem - od razu dodam że instrukcja montażu to jakaś kpina.
No i zle zamontowalismy zawor bezpieczenstwa - na czerwonym punkcie :/
Po napelnieniu bojlera woda i podlaczeniu do gniazka, odkrecamy ciepla wode w kranie a tam brak cisnienia. Troche wody polecialo i przestala.
Skapnelismy sie po niemal godzinie ze zle podlaczylismy zawor bezpieczenstwa wiec odkrecilismy wszystko i spuscilismy wode z boilera.
Ale ku naszemu zdziwieniu woda byla calkowicie zimna choc wskaznik temperatury wskazywal ze lekko sie podgrzala.
Przelaczylismy wiec zawor bezpieczenstwa na niebieski doplyw wody, uruchomilismy calosc i... woda leci ale... za jakis czas po 5-10sek spada cisnienie i za chwile woda nie leci. O co chodzi?
Myslalem ze trzeba odczekac te 30min aż sie podgrzeje wiec sprawdzam po pol godziny... efekt ten sam.
Nasz budynek jest dwupietrowy i sa w nim dwa niezalezne dwupokojowe mieszkania. Boiler jest na parterze. Ale wody nie mamy w dolnym jak i gornym mieszkaniu.
I teraz to nieszczesne pokretlo... boiler nie ma zewnetrznego pokretla z prosta i czytelna skala. Zamiast tego po odkreceniu dolnej pokrywy widze tam niebieski plastikowy potencjometr ktory wykonuje polowe obrotu i po dwoch stronach ma blokady. Po jednej stronie blokady jest 1 na czerwono z opisem (safety) a potem sa kolejne stopnie az do 5 (i tu juz nie ma nic opisane ze max itp). I teraz ja nie wiem na co ja ustawilem - ten potencjometr wydaje sie nie miec wskaznika. ma tylko bolec blokady. wydaje mi sie ze ustawilem go na 5 ale pewnosci nie mam. tak czy siak, jesli ustawilbym na 1 to powininem miec chyba letnia wode ale wciaz pod cisnieniem lecaca na biezaco. W instrukcji w ogole to pokretlo nie istnieje.
Pomozcie prosze, czy ktos wie co jest nie tak bo to moja pierwsza stycznosc z takim urzadzeniem.

Edytowano przez peju (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

tak, dokładnie (na zdjęciu jest u nich 50l mimo opisu 80l)

 

drugie mieszkanie gdzie jest boiler, nie jest moje i stąd nie mogę w każdej chwili zrobić zdjęcia.

Edytowano przez peju (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...