Skocz do zawartości

Podłoga w garażu


Recommended Posts

Napisano

Pytanie mam, jeśli na starą wylewkę w garażu wyleję nową wylewkę, będzie mi pękać tam gdzie wystaje folia izolacyjna, czyli w miejscu połączenia fundamentu z dotychczasową wylewką (jakieś 3-4 cm od izolacji do ściany fundamentu)? Jakieś pomysły, porady, jak to najlepiej zrobić ?

gleba.jpg

Napisano

Przede wszystkim musisz JAKOŚ uciąglić izolację tą oddzielającą fundament tak, aby ta nowa wylewka niw miała kontaktu ze ścianą fundamentową.

A to, czy nowa wylewka będzie pękać - zależy od grubości i rodzaju wylewki.

Gość mhtyl
Napisano

Prędzej już 5 cm bo 2 cm będzie za cienka. Taśma dylatacyjna powinna być ale ważniejsza jest ciągłość izolacji. Do wylewki która będzie zapewne cementowa dodaj włókna PP tzw zbrojenie rozsiane aby ją wzmocnić.

Napisano

Taśmą brzegową nie dorobisz izolacji przeciwwodnej...

Potrzeba pasem papy, doklejonym lepikiem do widocznej na granicy wylewki izolacji, dokładnie zabezpieczyć styk ławy, ściany fundamentowej i nowej wylewki... chociaż lepiej byłoby położyć hydroizolację dwuskładnikową np. WODER DUO  z firmy Atlas tak, aby ta połączyła się szczelnie z wystającą obecną izolacją i wyciągnąć ją na ścianę na wysokość taką,  żeby wystawała ponad poziom nowej, planowanej wylewki.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, ponieważ jestem zielony w tym temacie czy zamiast WODER DUO może być jednoskładnikowy Atlas WODER E? Jednoskładnikowy wydaje mi się łatwiejszy w użyciu... Jeszcze mam pytanie, ta obecna folia izolacyjna wystaje miejscami 3-4 cm nad posadzkę a miejscami wcale nie wystaje, żeby to jakoś sensownie połączyć z nową hydroizolacją (którą muszę pociągnąć miejscami z kilka cm w poziomie do ściany fundamentowej) chyba powinienem ją przyciąć prawie na równo z posadzką?

Napisano

Proponuję WODER DUO, bo po odkurzeniu wokół istniejącej izolacji ten środek ściśle doklei się i zapewni ciągłość izolacji. WODER E na pewno łatwiej zaaplikować, ale nie myślę, żeby było lepiej dla osiągnięcia oczekiwanego celu.

WODER DUO tworzy warstwę, która nie wymaga dodatkowego układania jakiejś folii, czy papy - dwie warstwy WODERA zapewnia szczelność.

Zaznacz na ścianie linię, do jakiej wylejesz nową wylewkę, nieco wyżej zamaluj ścianę hydroizolacją, przymocuj taśmę dylatacyjną i  już.

Ja proponuję akurat WODER DUO, bo sam go używałem, ale może to być każdy inny szlam dwuskładnikowy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu jakiejś tapety białej na sufit, ale nic nie znalazłem.   Szukam takiej, gdzie nie będzie widać łączeń i miała delikatny wzór. Tak jak ta, ale niestety nie ma jej już na rynku:     Widział ktoś może coś ciekawego?
    • Sprawdzona metoda zabezpieczenia domu z bala przed UV bez efektu żółknięcia. Używam zestawu OSMO: WR Aqua 4001, 429 Naturalny Efekt i 420 UV-Ochrona – daje świetny, surowy wygląd i trwałość. Pełny opis tutaj: [link]
    • Przypominam podsumowanie mojego poprzedniego wpisu - wiążąca jest dopiero interpretacja przepisów wydana przez sąd, jego wyrok w konkretnej sprawie. Niestety, tak jak w tym przypadku przez dewelopera, bywa to wykorzystywane do tworzenia dość karkołomnych interpretacji. Chociaż i sądom też zdarzają się dość dziwne oraz wzajemnie sprzeczne wyroki.  Proszę spojrzeć jeszcze raz na brzmienie § 308. Podano w nim liczbę kondygnacji (przynajmniej 2 nadziemne), jako obligujące do zastosowania dalszych zapisów. Nie ma tam zawężenia do budynków wielorodzinnych. Najwyraźniej prawodawca nie miał więc intencji zastosowania takiego zawężenia, Tym bardziej, że w wielu innych przepisach tego samego rozporządzenia jest wyrażone wprost rozróżnienie na budynki wielorodzinne i jednorodzinne.  Argument o zmianie przepisów lub ich interpretacji od 2022 r. także jest nietrafiony. Ta część rozporządzenia (§ 308), brzmi tak samo od momentu przyjęcia jego pierwotnej wersji jeszcze w roku 2002, czyli 20 lat wcześniej. Fakt, że budynek został oddany do użytkowania , zaś nadzór budowlany nie wnosił uwag wcale nie znaczy, że wszystko wykonano prawidłowo. Jego przedstawiciele mogli czegoś nie sprawdzić, nie zauważyć itd.  Wreszcie mamy kwestię zasadniczą, czyli przywołany już § 146. 1.    § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308.   Proponuję zacząć od zadania deweloperowi pytania (na piśmie) jak w takim razie realizowany jest obowiązek wynikający z tego przepisu? Na jakiej podstawie twierdzi, że wystarcza do tego ruchoma drabina? Jeżeli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca następnym krokiem powinno być zwrócenie się z tymi samymi pytaniami do nadzoru budowlanego.    Osobiście uważam, że w tym przypadku powinno być zapewnione wejście na dach od zewnątrz, po drabinie stałej. Słusznie Pan zauważył, że wejście na dach przez wyłaz, z jednego z domów tworzących budynek szeregowy, nie zapewnia faktycznie dostępu na dach w celach opisanych w § 146. 1.  Dlatego przypominam o cytowanym już § 101. 1.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.    Nie bardzo widzę w tej sytuacji możliwość obrony stanowiska, że drabina ruchoma jest wystarczająca. 
    • No właśnie - wewnętrzne schody w mieszkaniu to nie jest klatka schodowa. Klatka schodowa jest wydzielona ścianami i wejście do lokali jest przez drzwi. Dlatego moim zdaniem powinna być ta drabina, bo zachodzi szczególny przypadek (dom wielolokalowy bez klatki schodowej).
    • W praktyce zdążą zareagować obydwa. Najczęściej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...