Skocz do zawartości

Budowa ramy łóżka na podwyższeniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam serdecznie, planuje zbudować prostą ramę łóżka dla syna 4.5 roku. Przy czym, chciałbym aby łóżko wytrzymało mój ciężar 100kg + syna 15.
Wymiary łóżka to 90x180cm i chciałbym aby miało pod spodem minimum 50-60 cm. Planuje zrobić pod spodem szufladę na kółkach 30cm wysoką i ok 90cm szeroką, natomiast nad szufladą półkę. Z drugiej strony chciałbym zostawić wolną przestrzeń na różnego rodzaju pudła na zabawki, ewentualnie dać również półkę celem wzmocnienia.

Co do nóg najgrubszą kantówkę w markecie jaką znalazłem to 6x6cm, czy nie jest to lekka przesada? Boki łóżka chciałbym zrobić z kantówki 2,7x14.5 cm.
Zastanawiałem, się czy w takim wypadku potrzebna jest dla bezpieczeństwa 3cia noga w środku, czyli docelowo 6 nóg. Zastanawiam się również jak połączyć boki z nogami, czy dać bok 'na' górę kantówki dociętej i złapać kątownikami czy lepiej przykręcić wkrętami do boku nogi, ewentualnie użyć okuć haków. Front i część w nogach będzie prawdopodobnie z płyty wiórowej.

Czy przy wysokości nóg 60 cm powinienem dawać jakieś wsporniki?. Chciałbym aby przód był otwarty, natomiast czy powinienem dodać jakieś usztywnienia na pozostałych 3 płaszczyznach w środku i na dole? W sensie czy nogi się nie rozjadą.
Dorzucam poglądowy rysunek.
Początkowo planowałem zrobić to z płyty wiórowej laminowanej, ale wytrzymałościowo mam nadzieję, że konstrukcja  z drewna będzie mocniejsza.

lozko.jpg

Edytowano przez Azarado (zobacz historię edycji)
Napisano
16 minut temu, Azarado napisał:

 Co do nóg najgrubszą kantówkę w markecie jaką znalazłem to 6x6cm, czy nie jest to lekka przesada? Boki łóżka chciałbym zrobić z kantówki 2,7x14.5 cm. 

O wymiarach możemy rozmawiać wtedy, kiedy ustalimy rodzaj materiału. Bo sosna nie jest dobrym surowcem na takie sprzęty, a w markecie nie wiem czy oferują cokolwiek innego.

Napisano
28 minut temu, Azarado napisał:

Co do nóg najgrubszą kantówkę w markecie jaką znalazłem to 6x6cm,

W markecie nie kupuje się drewna konstrukcyjnego. Szukaj w tartaku lub u jakiegoś stolarza.

Napisano

Wybaczcie, zapomniałem o najważniejszym, jest to sosna. Zależało mi na dostępności materiału od ręki, ale skoro będzie to słabe to chyba będę musiał poszukać, lub wrócić do płyty wiórowej.

Napisano
1 minutę temu, Azarado napisał:

Wybaczcie, zapomniałem o najważniejszym, jest to sosna. Zależało mi na dostępności materiału od ręki, ale skoro będzie to słabe to chyba będę musiał poszukać, lub wrócić do płyty wiórowej.

Zapomnij o płycie, sosna od płyty jest o wiele bardziej wytrzymalsza.

Napisano

Wpadłem na szalony pomysł, zakup ramy z 'Ikeji' i dorobienie wyższych nóżek. Na szybko i na chwilę, chyba nic lepszego nie znajdę. Rama 140 zl + kantówka z marketu.

Napisano

Nie jest to taki bardzo szalony pomysł...

Zamiast tej szuflady możesz kupić również w Ikei kosz, dorobić dno z płyty meblowej i przykręcić kółka.

Wzmocnić musisz tylko listwy, które oferują pod materac.

Albo zastąpić płytą meblową

Napisano

Chodzi o stelaż? Czy listwy przykręcone do boków na których opiera się stelaż. Stelaż planuje zrobić/kupić osobny. Niestety jedyny wymóg syna co do łóżka to wysuwana szuflada hehe, może być nawet z kartonu.

Ale pomysł z koszem zacny, chodzi Ci może o ten do montowania na prowadnicach?

Napisano
40 minut temu, Azarado napisał:

Wybaczcie, zapomniałem o najważniejszym, jest to sosna. Zależało mi na dostępności materiału od ręki, ale skoro będzie to słabe to chyba będę musiał poszukać, lub wrócić do płyty wiórowej.

Sosna nie jest słaba, ale wydziela żywicę. I na żadne łózko się nie nadaje. 

Napisano

Myślałem raczej o zwykłym koszu bez prowadnic - stąd te kółka. Sądziłem, że szuflada ma być na pościel.

A na te ponad 100 kilo, to wzmocnić należałoby i te nośne listwy :scratching:.

Stelaż, to listewki połączone pasami z tkaniny, na takie obciążenie dałbym drugi, układany na przemian, także aby wypełnić całą przestrzeń pod materacem.

Napisano

Ja to bym zrobił metalowe. Mam łóżko piętrowe z kwadratowych rurek 20 mm i ma 150 kg wytrzymałości. Do rurek przyspawany blaszany kątowniczek podtrzymujący 3 twarde płyty pod materac i to wszystko. No, może jeszcze plastikowe nakładki na nóżki, żeby nie rysować podłogi. I to wszystko! Można zrobić dłuższe nóżki (również z kwadratowej rurki) i tak samo wsuwać szufladkę. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...