Skocz do zawartości

Jaka blachodachówka?


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.

Przy wyborze blachodachówki, najważniejsze jest to, żeby powłoka zabezpieczająca blachę była odporna na promieniowanie UV, korozję, odbarwianie.
Rekomendujemy blachodachówki z powłokami PURMAX® (20 lat gwarancji), PURLAK®, PURMAT® (30 lat gwarancji).
Więcej o właściowściach powłok na naszej stronie internetowej Blachy Pruszyński:

https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php

 

Nie mniej ważnym, jest też to, żeby blachodachówka zwyczajnie podobała się.

W ofercie Blachy Pruszyński znajdzie Pani szeroką gamę blachodachówek, zarówno ciętych na wymiar, jak i panelowych. Produkty o szerokiej gamie zastosowania, zarówno na dachy tradycyjne, jak i te do dopasowane do nowoczesnych projektów.

 

Blachodachówki cięte na wymiar: https://pruszynski.com.pl/blachodachowki.php

Blachodachówki panelowe:          https://pruszynski.com.pl/blachodachowki-panelowe.php

 

Chętnie wybierana z naszej oferty jest blachodachówka panelowa REN lub blachodachówka płaska IRYD.

 

Na filmie blachodachówka REN:

 

Poniżej przykładowa realizacja z blachodachówki płaskiej IRYD:

IRYD_bl.thumb.jpg.c1b77add55ee1ca64d7b8222be6707ac.jpg

 

 

 

Napisano

Dlaczego, mówi się, że zastosowanie blachodachówki panelowej powoduje powstanie mniejszej ilości odpadów jak przy blachodachówce na wymiar w długich arkuszach?

 

Napisano
9 minut temu, pavvel_ko napisał:

Dlaczego, mówi się, że zastosowanie blachodachówki panelowej powoduje powstanie mniejszej ilości odpadów jak przy blachodachówce na wymiar w długich arkuszach?

 

Bo docinasz tylko skrajny kawałek modułu a nie po całości przez całą długość arkuszu blachodachówki. Najwięcej docinek jest przy dachu kopertowym.

Napisano (edytowany)

Przy kominach, lukarnach, oknach dachowych, w miejscu koszy i wszędzie tam gdzie dach jest skośny konieczne jest cięcie blachy.
Im bardziej dach jest skomplikowany, tym więcej jest odpadów dla długich arkuszy blachy, gdyż odcięte fragmenty są stosunkowo duże i zapewne nie nadają się do wykorzystania w innym miejscu.
Blachodachówka panelowa, zazwyczaj w długości ok. 720 mm, pozwala na optymalne rozmierzenie modułów. Powoduje to, że ograniczona zostaje ilość ściętych kawałków.
Przy zastosowaniu blachodachówki panelowej ilość odpadów udaje się zredukować nawet do 5%.
Z tego właśnie względu ekonomicznym wyborem, w przypadku skomplikowanych połaci jest blachodachówka panelowa.

_________________________________

Blachodachówki panelowe, Blachy Pruszyński

 

blachodachowki_panelowe.jpg.6eda22ea2b34e51b09aabffe0348a250.jpg

Edytowano przez Ekspert Pruszyński (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...