Skocz do zawartości

eps 80?


Recommended Posts

Zaproponowany przez projektanta styropian jest ewidentnie źle dobrany. EPS 80 to typ wyrobu stosowany do ocieplenia podłóg, dachów i innych miejsc, gdzie występują obciążenia ściskające, ale nie jest to optymalny wybór do ocieplania ścian zewnętrznych (produkt przewymiarowany) Dodatkowo styropian EPS 80 jest niezgodny z większością dokumentów odniesienia dla kompletnych systemów ociepleń. Dla zastosowań styropianu na ocieplenie ścian zewnętrznych „fasada” stosuje się styropian, który w kodzie wyrobu ma oznaczenie „EPS S” i  w tym zastosowaniu (fasada) nie ma podawanej żadnej wartości liczbowej.

Jeżeli jest podawana wartość liczbowa przy EPS, np. EPS 80 to odnosi się to tylko do  parametru  wytrzymałości płyt styropianowych na ściskanie oznaczony w kodzie wyrobu symbolem CS(10)… i podana za nawiasem wartością wyrażona w liczbie np. EPS 80. Ten parametr  jest deklarowany tylko dla wyrobów, które po zastosowaniu będą poddawane oddziaływaniu sił ściskających, np. izolacja podłóg, dachów płaskich, parkingów, posadzek przemysłowych, ścian fundamentowych poniżej poziomu gruntu, itp.

W grupie produktów „fasada” płyty nie są poddawane obciążeniu na ściskanie, dlatego  parametr CS(10)… nie jest dla zastosowania „fasada” deklarowany.  Do ocieplenia ścian zewnętrznych budynków w kompletnym systemie ociepleń należy stosować styropian oznaczony w nazwie „fasada” np. TERMONIUM fasada, GALAXY fasada, GOLD fasada, itp. Najważniejszym parametrem w tym zastosowaniu jest wytrzymałość na rozciąganie oznaczona symbolem TR np. TR 80 lub TR 100

Link do komentarza
Dnia 27.10.2019 o 09:14, mariusz1992 napisał:

W projekcie zapisano styropian na ścianę EPS 80. Na stronie internetowej firmy Termo Organika nie znalazłem takiego produktu. Jaki to będzie odpowiednik ?

Na stronach internetowych pojawia się wzmianka, że przy spełnieniu określonych warunków brzegowych (to moja interpretacja) można ten styropian dać na ścianę w strefie cokołowej -> "Przy zastosowaniu odpowiedniej hydroizolacji styropian EPS 80-038 może zostać użyty do wykonania ścian poniżej poziomu gruntu i dachów płaskich. Z powodzeniem znajduje zastosowanie, jako izolacja cieplna cokołów wykonana w systemie Bezspoinowych Systemach Ociepleń."

Cytat zaczerpnięty z https://styropianonline.pl/

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zaproponowano mi wyrównywanie chudziaka za pomocą styrobetonu, potem na to styropian 10 cm, ogrzewanie podłogowe i ok 7 cm jastrychu cementowego. Dowiedziałem się, że styrobeton będzie robiony z odpadów, za pomocą mielenia. Zapaliła mi się lampka ostrzegawcza. Czy słusznie?   Może lepiej warto się trochę pomęczyć i spróbować samemu robić styrobeton, zamawiając gotowy granulat? Czy wg Was warto? Pytam, bo prędzej czy później nadejdzie moment złożenia dokumentów w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, a potem (a może wcześniej?) trzeba będzie zrobić audyt energetyczny. Pewnie będę musiał przedstawiać dokumenty potwierdzające zastosowane materiały izolacyjne i ich właściwości, bo raczej nikt mi nie wystawi papieru na zaufanie. Co w przypadku, jeśli materiał będę wykonywał sam? Mam złożyć oświadczenie, że materiał ma takie czy inne współczynniki? A może nie warto iść w styrobeton, tylko pomęczyć się równając posadzkę samym styropianem albo po prostu położyć ogrzewanie podłogowe na niewypoziomowany styropian i dopiero potem wyrównać jastrychem już pod płytki? Co radzicie?
    • Z tego co pamiętam to mi na 70m2 poszło chyba 5 wiader. Możesz zawsze dodać ciut wody aby się lepiej nakładało.   Dobra folia pcv 1mm to koszt ok 20zl/m2.
    • Dzięki za podpowiedź. Z tego co widzę - trzeba się nastawić, że jedno wiadro starczy na 10 m2. Czyli na parter trochę by tego poszło, a i roboty więcej niż przy rozkładaniu folii. Sam nie wiem...   Kiedyś używałem czegoś podobnego - hydroizolacji Ceresitu, na podłogę łazienki. Fakt, że po wyschnięciu była z tego naprawdę mocna warstwa - coś w rodzaju gumy. No ale malowanie 2x trochę czasu wtedy pochłonęło...
    • Cześć. Ja zastosowałem to co w linku https://allegro.pl/oferta/emulbit-hydroblock-w-10kg-izolacja-przeciwwilgociowa-przeciwwodna-15103807563 Można to stosować jako izolacja pod posadzkowa. Najpierw rozmieszałem trochę z wodą, zrobiłem taki a'la grunt. Później pomalowałem całą posadzkę dwa razy plus cały pierwszy pustak na ścianach. Przy malowaniu wydziela się zapach ale nie żaden drażniący. Po dwóch dniach zapach znika. Zależało mi na taki rozwiązaniu jak Tobie.
    • O takie wykonawcze szczegóły musisz osobiście wywołać największego praktyka, czyli animusa...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...