Skocz do zawartości

Cennik hydraulika


wilku2243

Recommended Posts

Napisano

Witam, robie kompletny remont łazienki, wczoraj był hydraulik obejrzeć łazienkę - krzyknął 6,5 tys. w tym 4.5 tys material, 2 za robote. W łazience trzeba wymienić instalacje wody (według niego, nie była zmieniana od budowy domu czyli 20 lat więc mu wierzę), zrobić dopływy wody do ,prysznica pralki umywalki, trzeba zamontować syfon do odpłwu prysznica i poprowadzić odpływ z pralki, i przenieść naczynie wyrównawcze do innego pomieszczenia, i zamontowac nowy grzejnik. Jestem zielony w te sprawy i chce wiedzieć czy koleś nie chce mnie czasem naciągnąć czy to w miare normalna stawka czy zawyżona?
pomieszczenie 3,5 m na 1,75m. Wysokość 2,5m

Napisano (edytowany)

4,5 tys za materiał do wykonania tego co opisałeś czyli wymiana instalacji wodnej, zrobić odpływy od prysznica, pralki, umywalki, montaż odpływu do prysznica (zależy jaki to odpływ), nowy grzejnik i przeniesienie naczynia to uważam stanowczo za dużo. Najlepiej jakby dał Ci listę potrzebnego materiału wraz ceną wtedy będzie można coś bardziej konkretnego napisać.

Natomiast co do ceny za robotę można się zawsze potargować :) ale jest taka sobie. 

Pytanie czy ten hydraulik ma firmę czy chce to zrobić na czarno?

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano

Łazienka jest w bloku z wielkiej płyty, czy w domku? Kucie w nośnych ścianach?

Te 4,5 tys na materiał to razem z grzejnikiem?

Generalnie trochę drogo...

Napisano (edytowany)

Dom, nie blok trzeba będzie kuć, właśnie co do grzejnika zapomniałem spytać - ale napisał mi smsa z korektą że przysiadł i policzył i jednak twierdzi że w 5 klockach powinien się zmieścić z materiałem i robotą, co do listy materiałów to się umówiłem że on kupi co trzeba i da mi paragony a ja mu wtedy oddam. Tak więc ponawiam pytanie - tym razem 5 tysięcy? (tylko niewiem czy doliczał grzejnik) A hydraulik to raczej na fuche

Edytowano przez wilku2243 (zobacz historię edycji)
Napisano

3 tys też za dużo. Niech nic nie kupuje tylko niech ci da spis potrzebnego materiału i sam sprawdzisz sobie co ile kosztuje, koszt rurki alupexa średnicy 16 kosztuje około 3 do 5 zł za mb. Rura pcv śred 50 dł 2 m to cena około 10 zł. Policzysz i zobaczysz.

 

  • 5 tygodnie temu...
Napisano

Potwierdzam, generalnie takie male roboty w granicach 3 tys, zakladam ze mial wystarczajaco juz roboty i zeby sie podjac tego musialby faktycznie na tym zarobic.  Standardowa taktyka przy napietych terminach ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Radzę Wam przeznaczyć większy budżet na hydraulika albo dogadać z nim kwestie finansowe z góry. Znajomi mieli 20 tysięcy na remont łazienki łącznie z wyposażeniem - mówię o łazience 2x3m maleńka. Praca hydraulika plus wyposażenie wyniosło ich łącznie 35 tysięcy złotych. To się w głowie nie mieście jak usługi teraz podrożały.

Napisano
3 minuty temu, wampir napisał:

To się w głowie nie mieście jak usługi teraz podrożały.

To nie usługi podrożały tylko więcej naiwnych ludzi jest. Jak mówi przysłowie "czemuś biedny, boś głupi" jest nadal aktualne :) 

Napisano

Wszystko drożeje niestety. Znajomi też się budują i remontują to koszty są ogromne. Dobrze, że ja mam to już za sobą bo nawet w przeciągu ostatnich lat ceny wzrosły znacząco.

Napisano
1 godzinę temu, wampir napisał:

Wszystko drożeje niestety. Znajomi też się budują i remontują to koszty są ogromne. Dobrze, że ja mam to już za sobą bo nawet w przeciągu ostatnich lat ceny wzrosły znacząco.

To że wszystko drożeje to żadna nowość ale nie można dawać sie ogłupić z wysokością cen za usługi. Co niektórzy wykonawcy jak widzą że ktoś się buduje to  sądzą że inwestor to dojna krowa i można go doić z kasy ile się da. Niestety jest wolny rynek i są inni wykonawcy co mają "normalne" ceny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...