Skocz do zawartości

XPS w gruncie łączony z EPS ponad?


Recommended Posts

Witam. Przymierzam się do izolacji XPS piwnicy. Na ściany wybrałem 10cm XPS. Na elewacji będzie 20 cm. I zastanawiam się teraz jak mądrze to połączyć by nie było dużego skoku grubości przy cokole.

Piwnica ponad ziemią wystaje ok 90 cm, jest to dość sporo dla mnie z uwagi że nie chciałem mieć kurzej stopki tylko okna schowane w ziemi w formie doświetleń. No ale kierownik/projektant przekonał mnie że tak będzie lepiej i wyprowadził w projekcie piwnicę do 70 cm ponad grunt. W rzeczywistości wykop się nieco spłycił (nie dodałem grubości styropianu parteru i czegoś tam jeszcze) i koparkowy wykopał piwnice o ok 20 cm płyciej. Teraz chciałbym zniwelować tą wysokość cokołem czyli dać go 10 cm ponad oknami piwnicy gdyż uważam że wyższy cokół wysmukli optycznie to co ponad piwnicą (tak mi się wydaje). Wygląda to tak:

 

42f98b7a3156fe33gen.jpg

 

 

A miało by być tak:

 

fec8628bf004be71gen.jpg

 

Jeśli płyty xps mają 120x60 cm to pod ziemią zmieszczą się 2 warstwy. Ponad ziemią chcę dać 15 cm z uwagi na to by nie było dużego skoku w stosunku do elewacji i by ściany ponad gruntem były cieplejsze. Tylko nie wiem jak ustawić 3 płytę która 20 cm była by w ziemi a reszta ponad gruntem. Czy kupić np od razu 15cm EPSa czy zrobić to z 2 warstw np. 10cm XPS i 5cm ..xps lub eps? Lub ewentualnie uciąć XPS do tych 20cm i dać go pod ziemią a dokleić do niego 15 cm EPS? 

 

286f7cefd9f84c35.jpg

 

071d494908bbff6bgen.jpg

 

 

 

Kolejna sprawa jak dokonać płynnego przejścia kleju z siatką? Czy w miejscu zmiany grubości dokonać ścięcia pod kątem i wtedy połączyć całość klejem i siatką czy kleić styropian na wcześniejsza warstwę siatki i zrobić na tym warstwę kleju z siatką nachodzącą na starą siatkę?

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...