Gość mhtyl Napisano 9 września 2019 Udostępnij #51 Napisano 9 września 2019 2 godziny temu, dedert napisał: Czy kubełkową folią mam wyjechać poza krawędź ław? Będzie to o tyle trudne że mam jeszcze jakieś 5 cm do krawędzi ja widać na zdjęciu. A czy folia kubełka służy do hydroizolacji? Link do komentarza
dedert Napisano 9 września 2019 Autor Udostępnij #52 Napisano 9 września 2019 Nie ale widziałem że ktoś dawał folie do poziomu drenażu żeby tą skroploną wodę odprowadzić prosto do drenów Link do komentarza
dedert Napisano 15 września 2019 Autor Udostępnij #53 Napisano 15 września 2019 Reasumując sprawę geowłóknin. Są głównie dwa rodzaje: * Polietylenowe, Polipropylenowe - wytrzymałe ale nieodporne na UV * Poliestrowe (PES) które są odporne na UV ale słabsze wytrzymałosciowo od PP, a wiadomo, jak ma to być obsypane kamieniami i ziemią to chyba się średnio nadadzą. Więc do drenażu najlepiej zastosować Polietylenowe lub Polipropylenowe lub najlepiej mix tych obu o gramaturze 150? Czy ktoś poleci jakąś rzetelną markę albo sklep gdzie można kupić? Widząc natłok tych włóknin na allegro trudno mi uwierzyć ze sprzedawcy sprzedają to co w opisie Link do komentarza
zenek Napisano 15 września 2019 Udostępnij #54 Napisano 15 września 2019 5 godzin temu, dedert napisał: Więc do drenażu najlepiej zastosować Ja stosowałem poliestrową - ale nie było takiego wyboru. Były chyba wtedy dwie, jedna cieńsza i tą daałem wcześniej, potem dostałem grubszą, na pewno jest silniejsza. No cóż - mam nadzieję, że ta słabsza da rady też. Geowłóknina ma przepuszczać wodę i być silna - promienie sloneczne w ziemi nie działają. Więc ja bym wybierał wg tych kryteriów - przepuszczalna i silna. A jak będzie po latach - no coż, tego nie wiem także odnośnie swoich drenów. Nie wiem co rozumiesz przez mix - żeby dwie dawac? Myślę że można, choć drożej wyjdzie. Link do komentarza
dedert Napisano 15 września 2019 Autor Udostępnij #55 Napisano 15 września 2019 Mix to chodzi o to że są włókniny w 80% polietylen i reszta polipropylen (ale bez poliestru chyba). Ale nie wiem czy gdzieś takie dostane. Generalnie to chciałbym kupić to w jakimś fachowym sklepie a nie na allegro, ale nikt tu nic nie polecił. Co do jej grubości, to ktoś chyba tu napisał by nie dawać więcej jak 150-160g bo geowłóknina musi mieć swój litrarz przepuszcalności wody i za gruba szybko się zamuli, tak chyba to zrozumiałem. Czy poleci ktoś sposób jak zaznaczyć spadki? Sznurkiem malarskim na smarowanych bitumem ławach? Ktoś wspominał o jakichś wbijanych z boku kołkach ze sznurkami, ale nie wiem dokładnie o co chodzi. No i o ile podwyższać rury za studzienkami rewizyjnymi? Bo boję się że mi znowu wbije się w rurę kanalizacyjną. Link do komentarza
dedert Napisano 24 września 2019 Autor Udostępnij #56 Napisano 24 września 2019 (edytowany) Pamięta ktoś jaka powinna być wodoprzepuszczalność dla drenażu opaskowego? Patrzę na geowłókniny Timego i myślę o 150 ale nie wiem jak odczytać ten parametr z karty: Edytowano 24 września 2019 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
dedert Napisano 25 września 2019 Autor Udostępnij #57 Napisano 25 września 2019 Dnia 29.08.2019 o 21:14, mhtyl napisał: cztery studzienki i wcale nie muszą one szpecić bo wystarczy trochę pomyśleć aby je ładnie zakamuflować czy wkomponować w jakąś małą architekturę ogrodową czy coś w tym stylu. A jakiś pomysł jak zakamuflować właz studzienki 315mm na tarasie wykonanym z białej kostki jeśli wyjdzie on w drzwiach narożnych Link do komentarza
dedert Napisano 6 października 2019 Autor Udostępnij #58 Napisano 6 października 2019 Możecie mi przypomnieć od jakiej wysokości od górnej powierzchni ławy zaczynamy dren? 10 cm czy od samego szczytu? I czy 10 cm odległości od niej? Zrobiłem test mojej gliny (ale wybrałem tą plastyczną) i ona przy ok 3 cm warstwy nie przepuszcza praktycznie w ogóle wody. Zrobiłem test w butelkach. Na spodzie płukany piasek, na górze w jednej butelce glina. Więc glina była by dobra żeby ją dać pod drenaż (by nie puszczała wody pod ławę), ale z drugiej strony było by bardzo pracochłonne wybrać z moich hałd taką ilość samej plastycznej, bo jest pomieszana z przerostami piaskowymi. Poza tym jeśli na taką glinę ułożę od razu geowłókninę to pewnie się szybko zamuli, wiec wolę podsypać pod włókninę podsypkę zagęszczającą i na tym układać dren. Link do komentarza
zenek Napisano 6 października 2019 Udostępnij #59 Napisano 6 października 2019 4 godziny temu, dedert napisał: Więc glina była by dobra żeby ją dać pod drenaż Przecież kopiesz do gruntu rodzimego, obok ławy, ale nie poniżej. Do rodzimego, żeby był twardy. Nasypana glina będzie niestabilna chyba. Na ten grunt dajesz geowłókninę (z boku też od stony wykopu) - i nie wiem co się ma zamulić? Przecież na tą włókninę sypiesz kamień, układasz dren, na to kamień do góry. Dren trzeba dać ze spadkiem, i nie może zejść poniżej spodu ławy, a najlepiej jakieś min. 10 cm powyżej spodu w najniższym miejscu. Ja tak robiłem. Natomiast również powinien zaczynać się poniżej góry ławy i poniżej izolacji poziomej piwnicy (jeśli jest). Link do komentarza
dedert Napisano 6 października 2019 Autor Udostępnij #60 Napisano 6 października 2019 (edytowany) No ale u mnie na gline (na cały wykop) nasypano ok 20cm pospółki, która okazała się takim wstępnie płukanym żwirem, piaskiem. To jak się okazało, nie dało się zagęścić więc kierbud zdecydował żeby wygrzebać z szalunków chyba 8 cm tejże pospółki o ile dobrze pamiętam i zalaliśmy chudziaka i na to dopiero poszła ława 35 cm. Więc teraz wokół ław mam piasek czyli migrację pod ławy, jak ktoś tutaj słusznie zauważył. Więc nie mogę dokopać się do gruntu rodzimego bo inaczej musiałbym wygrzebać te 12 cm pospółki (czyli 12 cm poniżej ławy) ale uzupełnić ją moim kupionym kamieniem, więc wyjdzie na jedno (pospółka i kamień przepuszczają wodę). Jaka odległość od ławy? Też 10 cm? Czyli wszędzie starać się trzymać po 10 cm odległości od ław? 10x10x10 ?? Co do studzienek to planowałbym je zrobić jak zaznaczono kolorem zielonym. Z uwzględnieniem że w garażu była by rura karbowana wzmocniona. Kolor żółty i pomarańczowy oznaczają ewentualny taras. Jeszcze nie wiem jak będzie duży. Więc tam wolałbym uniknąć studzienek. Mam jednak zagwozdkę oznaczoną kolorem czerwonym. Dren biegnie pod ławami garażu, który nie jest podpiwniczony. Kierbud zaproponował żeby w tym miejscu jeśli miałbym dać drenaż, to na włókninę narzucić folię budowlaną, na to dać chudziaka i położyć ławy garażu. Ktoś zasugerował (nie pamiętam czy na tym forum) że nie daje się drenu poniżej ław, bo będzie wymywać, ale w tym wypadku co miałby wymywać jak będzie kamień i chudziak Nie będzie żadnego luźnego gruntu zagęszczonego, pospółki czy piasku. Więc chyba rozwiązanie kierbuda jest ok? Edytowano 6 października 2019 przez dedert (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zenek Napisano 6 października 2019 Udostępnij #61 Napisano 6 października 2019 No to nie wiem. Bo grunt obok fundamentu nie powinien być ruszony, powinien być stabilny. Może trzeba było też tam obok chudziak wylać ? I to ponad podstawę fundamentu. Jak dasz kamień, to miedzy kamień może ziemię wymywać spod fundamentu. Tak myślę. 32 minuty temu, dedert napisał: Dren biegnie pod ławami garażu, który nie jest podpiwniczony. tam można było dreny połączyć rurą PCV albo mocniejsza - pod garażem. Nie przeszkadza to w studzience. I nie widzę studzieni na tym żółtym polu u góry. Dlaczego? A garaż powinien mieć fundament schodkowy od poziomu piwnicy. Link do komentarza
dedert Napisano 6 października 2019 Autor Udostępnij #62 Napisano 6 października 2019 40 minut temu, zenek napisał: Jak dasz kamień, to miedzy kamień może ziemię wymywać spod fundamentu. Tak myślę. To by wymywało spod całego drenażu dookoła przecież. Myślę że tu chodziło o to że gdybym na kamień dał ziemię/.podsypkę to ta podsypka przesżła by z czasem do drenażu, została by wymyta przez wodę. Garaż już nie będzie miał fundamentu schodkowego bo za późno, więc trzeba dylatować. Myślałem żeby dać pod garażem samą PCV, ale chyba lepiej stamtąd wodę tez zbierać? A co, rura drenarska może nie wytrzymać naporu garażu? Studzienki w żółtym polu nie ma bo nie wiem jak zamaskować to w tarasie. Mógłbym ewentualnie dać na linii prostej przed i za tarasem, ale nie wiem czy jest sens. Link do komentarza
dedert Napisano 7 października 2019 Autor Udostępnij #63 Napisano 7 października 2019 Zna się ktoś na łączenia rur kanalizacji z drenażem? W płycie zejścia wymyśliłem sobie kratkę odpływową (liniową) która będzie znajdować się w 10-12 cm posadzce płyty. Nie wiem jakie przyłącza maja takie odpływu, chyba 50? Ma ktoś pomysł jak to połączyc z rurą 100 drenarską, za pomocą jakiegoś trójnika, elastycznego przyłącza? Wygląda toaleta tak, otwór ma 14x14cm Link do komentarza
dedert Napisano 7 listopada 2019 Autor Udostępnij #64 Napisano 7 listopada 2019 Chciałbym jeszcze zapytać czy aby na pewno rura dolotowa powinna być niżej od wylotowej? W ten sposób jeśli powiedzmy będzie ona niższa o 1 cm to woda będzie w niej stał na te 1 cm i to na kilku metrach, jak na rysunku: Link do komentarza
dedert Napisano 30 stycznia 2020 Autor Udostępnij #65 Napisano 30 stycznia 2020 Będę zalewał ławy garażu z betonu towarowego B25 wodoszczelny i zastanawiam się czy nie wykorzystać go i nie zaokrąglić sobie naroży wykuszu żeby kąt układania rur drenarskich był łagodniejszy, coś jak na zdjęciu poniżej. Jak myślicie warto dolać be żadnego zbrojenia, samonośne? 50cm szerokości. Wykusz ma 100 cm szerokosci. Link do komentarza
zenek Napisano 30 stycznia 2020 Udostępnij #66 Napisano 30 stycznia 2020 Nie powinno zaszkodzić Link do komentarza
dedert Napisano 30 stycznia 2020 Autor Udostępnij #67 Napisano 30 stycznia 2020 Tylko czy jeśli tego nie zakotwie w ławie to nie odklei się, oderwie? To będzie ok 140kg betonu (0.07m3) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się