Skocz do zawartości

ocieplenie stropy na strychu


Recommended Posts

Cytat

Witam ,prosze mi podpowiedzieć -mam strych który to nie jest ocieplony,czy należy położyć folie para przepuszczalną przed położeniem wełny mineralnej,czy można bez ,dach mam wymieniony i pod blacho dachówką mam membrane tak samo para przepuszczalną,za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuje -pozdrawiam.


Od środka , stelaż wełna folia paroizolacyjna i g/k.
Link do komentarza
Z pytania można wnioskować, że chodzi o ocieplenie strychu po wymianie pokrycia dachowego i ułożeniu folii paroprzepuszczalnej. Jeśli strych będzie ogrzewany to wełnę mineralną kładzie się bezpośrednio na styk z ułożoną już folią, a od środka przykrywa folią paroszczelną. Natomiast na strychu nieogrzewanym izolacje cieplną należy ułożyć na stropie najwyższej kondygnacji a nie pod pokryciem dachowym.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Z pytania można wnioskować, że chodzi o ocieplenie strychu po wymianie pokrycia dachowego i ułożeniu folii paroprzepuszczalnej. Jeśli strych będzie ogrzewany to wełnę mineralną kładzie się bezpośrednio na styk z ułożoną już folią, a od środka przykrywa folią paroszczelną. Natomiast na strychu nieogrzewanym izolacje cieplną należy ułożyć na stropie najwyższej kondygnacji a nie pod pokryciem dachowym.


Witam.
W moim domu zrobiliśmy dokładnie odwrotnie gdyż gdybyśmy położyli wełnę na stropie najwyższej kondygnacji, to po strychu musielibyśmy poruszać się na kolanach. icon_biggrin.gif Narazie jest wszystko w porządku, w pokojach na poddaszu jest bardzo ciepło. Dlaczego powinno się robić właśnie w ten sposób? : na strychu nieogrzewanym izolacje cieplną należy ułożyć na stropie najwyższej kondygnacji a nie pod pokryciem dachowym. icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam.
W moim domu zrobiliśmy dokładnie odwrotnie gdyż gdybyśmy położyli wełnę na stropie najwyższej kondygnacji, to po strychu musielibyśmy poruszać się na kolanach. icon_biggrin.gif Narazie jest wszystko w porządku, w pokojach na poddaszu jest bardzo ciepło. Dlaczego powinno się robić właśnie w ten sposób? : na strychu nieogrzewanym izolacje cieplną należy ułożyć na stropie najwyższej kondygnacji a nie pod pokryciem dachowym. icon_wink.gif



Ułożenie izolacji cieplnej na stropie poddasza nieogrzewanego wynika z dwóch przyczyn - powierzchnia stropu jest znacznie mniejsza niż powierzchnia dachu, a więc i straty ciepła są wtedy mniejsze (przy tej samej grubości ocieplenia) jak też i koszty.

Druga istotniejsza przyczyna to możliwość zawilgocenia strychu parą wodna przenikającą z niższej ogrzewanej kondygnacji jak też w przypadku wystąpienia mikroprzecieków pokrycia dachowego. Powierzchnia nadstropowa (strych) powinna być bowiem wentylowana, a to z kolei sprawia, że izolacja na dachu nie pełni swojego zadania.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To niby zrozumiałe, ale skoro ciśnienie masz ustawione stosunkowo nisko, to więcej ryzykujesz nadmiernym zużyciem pompy i reszty, niż awarią i zalaniem. Żadne systemy, żadne urządzenia nie lubią długich przerw w użytkowaniu. Ja w tej chwili mam w opiece dom, pusty obecnie i bez ogrzewania, a wody nie zamknąłem, chociaż w teorii grozi jej nawet zamarznięcie. Wolałem jednak ustawić regulator temperatury na 2 stopnie i płacić nieco za prąd. Niewiele, bo dobowe zużycie w ostatnie mroźne noce wynosiło 2 - 3 kWh na dobę. Okna są na południe, więc dniem wnętrze ogrzewa się na tyle, że regulator nie musi załączać grzejnika. pewnie robi to nad ranem dopiero.      W tym linku, który zamieściłem są jakieś uwagi tłustym drukiem o zakłóceniach, pojawiających się po nadmiernym obniżeniu ciśnienia (Ty je redukujesz do zera) i fałszywych alarmach z tego powodu. rzecz wymaga dokładnej analizy i musisz to sam zrobić, bo dla mnie jest już zbyt późno.   A poza tym, przyczyna może być banalna. W instalacji mogą jakieś obce ciała, zanieczyszczenia, które dłuższa praca pompy po ponownym załączeniu unosi i one mogą zakłócać wskazania różnych manometrów. Ty po prostu nie pracujesz na stanie ustalonym, nie pozwalasz systemowi się ustabilizować, tylko wciąż wprowadzasz rozruch i zatrzymanie. Praca szarpana.
    • No siema! Panie, to zależy! Ale tak serio, to zależy od tego, ile jeździsz tym elektrykiem i jaką masz baterię. Jak latasz po całej Polsce, to i 10 kWp może być mało. A jak tylko do roboty i z powrotem, to 5 kWp powinno styknąć. No i fakt, do elektryka trzeba więcej niż do ogrzewania, bo to prądożerne bestie są!A tak na serio, to policz sobie średnie zużycie prądu na miesiąc, dodaj do tego zużycie auta (sprawdź w necie, ile Twój model mniej więcej potrzebuje na 100 km) i wtedy będziesz miał jakiś punkt odniesienia. No i pamiętaj o słońcu – w zimie paneli potrzebujesz więcej niż latem! Powodzenia w obliczeniach! 
    • Tego nie wiem, według SwitchMatica (dioda miga tak długo jak podaje napięcie na pompę, nie, natomiast ciśnienie rośnie)   Nie były robione żadne zmiany, nie zauważyłem nigdy takiej sytuacji   Czasami nie ma mnie po 2 lub 3 miesiące w domku. Nie chcę mieć ciśnienia w kotłowni w czasie gdy mnie tam nie ma, na wypadek awarii.   Niestety nie znalazłem nawet w ich dokumentacji zbyt dużo o tych trybach pracy.  Jak rozumiem tryb zsynchronizowany odpada bo to jest tryb gdy więcej niż 1 przełącznik współpracują ze sobą.  Zrobiłem dodatkowy test, wygląda na to, że wyłączanie zasilania nie ma tu wiele do gadania. Po prostu przy napełnianiu pustego hydroforu od zera jest jakiś problem. Tym razem upuściłem na wyłączonym bezpieczniku wodę do 2 barów (poniżej progu włączania) i po włączeniu bezpiecznika pompa dopompowała ciśnienie do zadanego 2.7.    Czyli problem zbyt dużego ciśnienia pojawia się tylko przy napełnianiu hydroforu od zera 
    • PS. Poczytałem początek instrukcji tego urządzenia i uważam, że przez Twoje wyłączanie zasilania, SwitchMatic2 wpada w inny tryb pracy, a ma ich trzy. Znasz dokładnie instrukcję użytkowania?   Jeśli koniecznie potrzebujesz opróżniania hydroforu, namawiam na wyłącznik hydromechaniczny. Jest tak prosty, ze się nie zepsuje.       https://leonarczyk.pl/wp-content/uploads/2020/09/INSTRUKCJA-SWITCHMATIC-230V-_PL-2019.pdf
    • Czy to znaczy, że pompa nadal pracuje?  Pytanie zasadnicze. Czy wcześniej układ pracował poprawnie? Nikt niczego nie przepinał?  Pytanie dodatkowe. Po co wyłączać całkiem hydrofor, aby się opróżniał? To zupełnie niepotrzebne i generuje koszty.       W układzie mogą być zanieczyszczenia. Ich przyczyną może być opróżnianie hydroforu. .     Możliwe.     Po co Ci górna półka? Kup elektromechaniczny, on nie będzie przekłamywał, bo ma dwa stany: albo działa dobrze, albo nie działa wcale. Ten drugi stan rzadko spotykany, dawniej produkowane były wieczne, a teraz nie znam jakości produkcji, jednak tam nie ma się co psuć. Nie sądzę, aby było gorzej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...