Skocz do zawartości

Historia edycji

Arturek Wil

Arturek Wil

Dnia 24.05.2019 o 07:43, uroboros napisał:

 

Mhtylu, jak spojrzałem na domek, który jest podlinkowany przez marsii1 w pierwszym poście, to wiem jakie są oczekiwania autora wątku...

To na być energooszczędny, o nowoczesnej bryle domek porterowy o powierzchni ok. 100 m kw., bez podpiwniczenia, bez poddasza użytkowego, z garażem w bryle budynku, wątpliwości są co do technologii wykonania budynku, i wiadomo, że marsii1 nie wygrał w totolotka 193 mln złotych,, a ma do dyspozycji ok. 300 000 zł. Ponadto ma działkę 30x26 m.

 

I marsii1 nie chce, żebyś mu WYBRAŁ projekt, tylko chce, żeby ktoś POMÓGŁ mu WYBRAĆ taki projekt...

 

I co w tym śmiesznego? :scratching::icon_rolleyes:

Nie trzeba wygrać w totolotka, żeby wybudować "mały", parterowy i energooszczędny domek na tak "dużej" działce :)

Co prawda jakiś czas temu ale na działce 22*34 udało mi się postawić parterowke o pow.zabudowy 180m2 a uz. 125m2. Na tamte czasy czyli 2011-2013,mocno energooszczędny z pompą ciepła, koszt do wprowadzenia to było ok. 320tys.zl.

 

Przepis na sukces czyli taki dom to czytać, myśleć i uczyć się bo bez tego nie pójdzie 320 a 640tys.zl bo z projektu gotowego został tylko szkielet a praktycznie podstawowe sprawy zostały zmienione i zamienione na etapie adaptacji czyli fund.lawowe na płytę, materiały na ściany z BK na tańsze silikaty , izolacja ścian powiększona, izolacja stropu z wełny na styro, kominy zostały zlikwidowane itp. 

 

Szczątkowe info pozostało :) :

 

 

Arturek Wil

Arturek Wil

Dnia 24.05.2019 o 07:43, uroboros napisał:

 

Mhtylu, jak spojrzałem na domek, który jest podlinkowany przez marsii1 w pierwszym poście, to wiem jakie są oczekiwania autora wątku...

To na być energooszczędny, o nowoczesnej bryle domek porterowy o powierzchni ok. 100 m kw., bez podpiwniczenia, bez poddasza użytkowego, z garażem w bryle budynku, wątpliwości są co do technologii wykonania budynku, i wiadomo, że marsii1 nie wygrał w totolotka 193 mln złotych,, a ma do dyspozycji ok. 300 000 zł. Ponadto ma działkę 30x26 m.

 

I marsii1 nie chce, żebyś mu WYBRAŁ projekt, tylko chce, żeby ktoś POMÓGŁ mu WYBRAĆ taki projekt...

 

I co w tym śmiesznego? :scratching::icon_rolleyes:

Nie trzeba wygrać w totolotka, żeby wybudować "mały", parterowy i energooszczędny domek na tak "dużej" działce :)

Co prawda jakiś czas temu ale na działce 22*34 udało mi się postawić parterowke o pow.zabudowy 180m2 a uz. 125m2. Na tamte czasy czyli 2011-2013,mocno energooszczędny z pompą ciepła, koszt do wprowadzenia to było ok. 320tys.zl.

 

Przepis na sukces czyli taki dom to czytać, myśleć i uczyć się bo bez tego nie pójdzie 320 a 640tys.zl bo z projektu gotowego został tylko szkielet a praktycznie podstawowe sprawy zostały zmienione i zamienione na etapie adaptacji czyli fund.lawowe na płytę, materiały na ściany z BK na tańsze silikaty , izolacja ścian powiększona, izolacja stropu z wełny na styro, kominy zostały zlikwidowane itp. 

Arturek Wil

Arturek Wil

Dnia 24.05.2019 o 07:43, uroboros napisał:

 

Mhtylu, jak spojrzałem na domek, który jest podlinkowany przez marsii1 w pierwszym poście, to wiem jakie są oczekiwania autora wątku...

To na być energooszczędny, o nowoczesnej bryle domek porterowy o powierzchni ok. 100 m kw., bez podpiwniczenia, bez poddasza użytkowego, z garażem w bryle budynku, wątpliwości są co do technologii wykonania budynku, i wiadomo, że marsii1 nie wygrał w totolotka 193 mln złotych,, a ma do dyspozycji ok. 300 000 zł. Ponadto ma działkę 30x26 m.

 

I marsii1 nie chce, żebyś mu WYBRAŁ projekt, tylko chce, żeby ktoś POMÓGŁ mu WYBRAĆ taki projekt...

 

I co w tym śmiesznego? :scratching::icon_rolleyes:

Nie trzeba wygrać w totolotka, żeby wybudować "mały", parterowy i energooszczędny domek na tak "dużej" działce :)

Co prawda jakiś czas temu ale na działce 22*34 udało mi się postawić parterowke o pow.zabudowy 180m2 a uz. 125m2. Na tamte czasy czyli 2011-2013,mocno energooszczędny z pompą ciepła, koszt do wprowadzenia to było ok. 320tys.zl.

 

Przepis na sukces czyli taki dom to czytać, myśleć i uczyć się bo bez tego nie pójdzie 320 a 640tys.zl

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...