Skocz do zawartości

Historia edycji

dedert

dedert

Czy dysponuje ktoś rysunkiem zbrojenia narożnego z projektu? Mam taką sytuację że otwory na roletę zabierają nam 15 cm ze zbrojenia narożnego. Kierownik chcę żeby wieniec był do końca zbrojenia narożnego a dopiero pod wieńcem zbrojenie narożne składające się z 5x16mm górą i 4x16mm dołem. Problem w tym że jak widać na przekroju wieniec zabiera znaczną część naszej belki.

 

25b4c4929381757e.jpg

 

Mi wydawało się że te 5x16 mm wchodzić miało w górne (ewentualnie dolne) zbrojenie wieńca. 

7dc23ba610425d82gen.jpg

 

0f256c87613d0a5dgen.jpg

 

Więc kierownik zasugerował że można odchudzić wieniec w miejscu okna do 14 cm wysokości, wykorzystać podwyższenie nad stropem (widoczne na pierwszym zdjęciu - to podwyższenie zrobiliśmy po to żeby cała belka miała ok 45-47cm wysokości)) puścić wtedy taki wieniec górą i schodkowo połączyć z wieńcem domu a poszerzyć zbrojenie narożne jak tu:

 

cd2a3f6d49813f50gen.jpg

 

W przekroju wyglądało by to tak:

74fc06b2ad747808gen.jpg

 

Ponadto jak widać pręty poszczególnych belek są bardzo blisko siebie.

86fee6370db1d09agen.jpg

 

Myślałem że dodając strzemiona podwieszamy na nich pręty i wtedy unikamy tego

dedert

dedert

Czy dysponuje ktoś rysunkiem zbrojenia narożnego z projektu? Mam taką sytuację że otwory na roletę zabierają nam 15 cm ze zbrojenia narożnego. Kierownik chcę żeby wieniec był do końca zbrojenia narożnego a dopiero pod wieńcem zbrojenie narożne składające się z 5x16mm górą i 4x16mm dołem. Problem w tym że jak widać na przekroju wieniec zabiera znaczną część naszej belki.

 

25b4c4929381757e.jpg

 

Mi wydawało się że te 5x16 mm wchodzić miało w górne (ewentualnie dolne) zbrojenie wieńca. 

7dc23ba610425d82gen.jpg

 

0f256c87613d0a5dgen.jpg

 

Więc kierownik zasugerował że można odchudzić wieniec w miejscu okna do 14 cm wysokości, wykorzystać podwyższenie nad stropem (widoczne na pierwszym zdjęciu) puścić wtedy taki wieniec górą i schodkowo połączyć z wieńcem domu a poszerzyć zbrojenie narożne jak tu:

 

cd2a3f6d49813f50gen.jpg

 

W przekroju wyglądało by to tak:

74fc06b2ad747808gen.jpg

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...