Skocz do zawartości

Materiał dachowkopodobny


jurasjo

Recommended Posts

Napisano

Witam

Zakładam, że to Starostwo decyduje w tej kwestii. Zakładam też, że blachodachówka jak najbardziej spełnia wymagania MPZP(załączony obrazek). Czy jest szansa, że wymagania te spełni również gont bitumiczny?

 

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190224193706.png

Napisano
57 minut temu, jurasjo napisał:

Zakładam, że to Starostwo decyduje w tej kwestii.

Nie starostwo tylko gmina o tym decyduje, a fragment który wkleiłeś pochodzi z MPZP albo WZ który wystawia gmina. Gont powinien spełni te wymagania pod warunkiem że będzie podobny do dachówki.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dowiedziałem się w Starostwie, że blachodachówka i gont są akceptowane. Trzeba pamiętać o odporności pożarowej: blachodachówka - 12m a gont 16m od budynku zlokalizowanego na innej działce.

Gość mhtyl
Napisano
42 minuty temu, jurasjo napisał:

Dowiedziałem się w Starostwie, że blachodachówka i gont są akceptowane. Trzeba pamiętać o odporności pożarowej: blachodachówka - 12m a gont 16m od budynku zlokalizowanego na innej działce.

Jakiś bajek Ci w starostwie naopowiadali co do tych odległości, na bank przy blachodawóce nie ma 12 m a tym bardziej 16 m przy goncie.

Gość mhtyl
Napisano
8 minut temu, jurasjo napisał:

Odległości w które wieżą mi pasują więc nie będę dociekał czy tak jest czy nie. Pewnie trzeba zabezpieczyć odpowiednim środkiem.

LINK

Jeżeli odległości Ci pasują to ok, ale nie ma takich norm tak samo jak nie ma obowiązku zabezpieczać jakimś środkiem. Jedyne co może być i w niektórych przypadkach bywa to tzw murek przeciw ogniowy.

Napisano
26 minut temu, mhtyl napisał:

Jakiś bajek Ci w starostwie naopowiadali co do tych odległości, na bank przy blachodawóce nie ma 12 m a tym bardziej 16 m przy goncie. 

Czyli jakie wg Ciebie powinny być tutaj minimalne odległości?

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, jurasjo napisał:

Czyli jakie wg Ciebie powinny być tutaj minimalne odległości?

4 m od granicy działki ściany z oknami i 3 m ściany bez okien, resztę obowiązujących odległości znajdziesz w Prawie Budowlanym.

Gość mhtyl
Napisano
56 minut temu, jurasjo napisał:

Czyli w tym przypadku te 12 lub 16m ma zastosowanie tylko jeżeli chodzi o odległości do lasu? Może źle zinterpretowałem.

Linia zabudowy od lasu prędzej by się zgadzała, ale nie jak napisałeś że od budynku zlokalizowanego na innej działce.

Napisano

No to w takim przypadku jeszcze lepiej. W sumie artykuł, który podlinkowałem odnosi się do lasu. Linia zabudowy jest w planie ustalona na 12m więc akurat pokrywa się z wymaganiami pożarowymi.

 

Te 3 i 4m oczywiście jest to sprawa znana. Myślałem, że jakieś nowe/dodatkowe obostrzenia z tymi 12m.

Gość mhtyl
Napisano
13 minut temu, jurasjo napisał:

Chociaż tutaj coś wspominają o odległości 12 i 16m między budynkami. LINK

Kolego, bez urazy ale umiesz czytać? tam oczywiście piszą o 12 m i 16 m ale to dotyczy domów drewnianych.

Cytat

Uwaga na domy drewniane

W tym przypadku zastosowanie mają przepisy przeciwpożarowe. Domy z drewna mogą stać się źródłem pożaru – należy więc zastosować nieco inne odległości niż w przypadku sąsiedztwa z budynkiem murowanym. W tym przypadku liczy się odległość między ścianami budynków.

Musi ona wynosić minimum 12 metrów (min. 8 m od granicy), jeśli ściana naszego budynku murowanego posiada okna lub drzwi stanowiące 35% powierzchni murowanej. Jeśli nasz budynek nie posiada w ścianie okien lub drzwi, a więc mamy do czynienia z jednorodną murowaną ścianą, możemy wybudować dom zachowując 7-metrowy odstęp między budynkami (3 m od granicy). Jeśli natomiast sami stawiamy dom z drewna – musimy zachować minimum 16 metrów pomiędzy budynkami (min. 12 m od granicy).

 

Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, jurasjo napisał:

No ale ja właśnie pytam pod kątem drewnianego domku na zgłoszenie.

A pisałeś wcześniej coś o tym? O takich rzeczach trzeba wspominać na początku dyskusji aby niepotrzebnie nie rozbijać tematu na drobne tylko skupić się na konkretach.

Napisano

Ty skupiłeś się na murowanych a ja na drewnianych. Każdy w zasadzie napisał dobrze. Na działce obok jest dom murowany pokryty blachodachówką.

W razie ewentualnej budowy dom stałby 8m od granicy + 4m od domu sąsiada. W związku z tym, że byłoby to zgłoszenie to napisałbym, że ściany i konstrukcja zostaną zaimpregnowane odpowiednim środkiem (Fobos?).

Zgłoszenie budowy domku do 35m2 nie wymaga projektu więc zakładam, że decydujący może być po prostu opis uwzględniający właśnie rozwiązania na takie niuanse.

Napisano (edytowany)

Załączam fotkę ściany i dachu sąsiada. ściana oddalona jest o 4,5m od granicy. Dach pokryty blachodachówką. Ściana to zdaję się  "mur pruski". Czy dobrze rozumiem, że mogę przyjąć, że jest to dom murowany i wtedy odległość domku drewnianego z dachem pokrytym blachodachówką to 12m ?

 

Czyli domek mógłbym zlokalizować najbliżej 7,5m od granicy?

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190306151537.png

 

Drugi sąsiad dach blachodachówka, ściany drewniane, odległość 8m od granicy u niego. Wychodzi na to, że u mnie +8m (16m). Tylko czy liczyć to ściany czy tarasu. Jeżeli do ściany to u niego chyba 10m więc nawet lepiej.

 

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190306152145.png

Edytowano przez jurasjo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...