Skocz do zawartości

Materiał dachowkopodobny


jurasjo

Recommended Posts

Napisano

Witam

Zakładam, że to Starostwo decyduje w tej kwestii. Zakładam też, że blachodachówka jak najbardziej spełnia wymagania MPZP(załączony obrazek). Czy jest szansa, że wymagania te spełni również gont bitumiczny?

 

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190224193706.png

Napisano
  Dnia 24.02.2019 o 18:41, jurasjo napisał:

Zakładam, że to Starostwo decyduje w tej kwestii.

Rozwiń  

Nie starostwo tylko gmina o tym decyduje, a fragment który wkleiłeś pochodzi z MPZP albo WZ który wystawia gmina. Gont powinien spełni te wymagania pod warunkiem że będzie podobny do dachówki.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dowiedziałem się w Starostwie, że blachodachówka i gont są akceptowane. Trzeba pamiętać o odporności pożarowej: blachodachówka - 12m a gont 16m od budynku zlokalizowanego na innej działce.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 14:54, jurasjo napisał:

Dowiedziałem się w Starostwie, że blachodachówka i gont są akceptowane. Trzeba pamiętać o odporności pożarowej: blachodachówka - 12m a gont 16m od budynku zlokalizowanego na innej działce.

Rozwiń  

Jakiś bajek Ci w starostwie naopowiadali co do tych odległości, na bank przy blachodawóce nie ma 12 m a tym bardziej 16 m przy goncie.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 15:54, jurasjo napisał:

Odległości w które wieżą mi pasują więc nie będę dociekał czy tak jest czy nie. Pewnie trzeba zabezpieczyć odpowiednim środkiem.

LINK

Rozwiń  

Jeżeli odległości Ci pasują to ok, ale nie ma takich norm tak samo jak nie ma obowiązku zabezpieczać jakimś środkiem. Jedyne co może być i w niektórych przypadkach bywa to tzw murek przeciw ogniowy.

Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 15:39, mhtyl napisał:

Jakiś bajek Ci w starostwie naopowiadali co do tych odległości, na bank przy blachodawóce nie ma 12 m a tym bardziej 16 m przy goncie. 

Rozwiń  

Czyli jakie wg Ciebie powinny być tutaj minimalne odległości?

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 16:07, jurasjo napisał:

Czyli jakie wg Ciebie powinny być tutaj minimalne odległości?

Rozwiń  

4 m od granicy działki ściany z oknami i 3 m ściany bez okien, resztę obowiązujących odległości znajdziesz w Prawie Budowlanym.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 16:21, jurasjo napisał:

Czyli w tym przypadku te 12 lub 16m ma zastosowanie tylko jeżeli chodzi o odległości do lasu? Może źle zinterpretowałem.

Rozwiń  

Linia zabudowy od lasu prędzej by się zgadzała, ale nie jak napisałeś że od budynku zlokalizowanego na innej działce.

Napisano

No to w takim przypadku jeszcze lepiej. W sumie artykuł, który podlinkowałem odnosi się do lasu. Linia zabudowy jest w planie ustalona na 12m więc akurat pokrywa się z wymaganiami pożarowymi.

 

Te 3 i 4m oczywiście jest to sprawa znana. Myślałem, że jakieś nowe/dodatkowe obostrzenia z tymi 12m.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 19:20, jurasjo napisał:

Chociaż tutaj coś wspominają o odległości 12 i 16m między budynkami. LINK

Rozwiń  

Kolego, bez urazy ale umiesz czytać? tam oczywiście piszą o 12 m i 16 m ale to dotyczy domów drewnianych.

  Cytat

Uwaga na domy drewniane

W tym przypadku zastosowanie mają przepisy przeciwpożarowe. Domy z drewna mogą stać się źródłem pożaru – należy więc zastosować nieco inne odległości niż w przypadku sąsiedztwa z budynkiem murowanym. W tym przypadku liczy się odległość między ścianami budynków.

Musi ona wynosić minimum 12 metrów (min. 8 m od granicy), jeśli ściana naszego budynku murowanego posiada okna lub drzwi stanowiące 35% powierzchni murowanej. Jeśli nasz budynek nie posiada w ścianie okien lub drzwi, a więc mamy do czynienia z jednorodną murowaną ścianą, możemy wybudować dom zachowując 7-metrowy odstęp między budynkami (3 m od granicy). Jeśli natomiast sami stawiamy dom z drewna – musimy zachować minimum 16 metrów pomiędzy budynkami (min. 12 m od granicy).

Rozwiń  

 

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.03.2019 o 19:44, jurasjo napisał:

No ale ja właśnie pytam pod kątem drewnianego domku na zgłoszenie.

Rozwiń  

A pisałeś wcześniej coś o tym? O takich rzeczach trzeba wspominać na początku dyskusji aby niepotrzebnie nie rozbijać tematu na drobne tylko skupić się na konkretach.

Napisano

Ty skupiłeś się na murowanych a ja na drewnianych. Każdy w zasadzie napisał dobrze. Na działce obok jest dom murowany pokryty blachodachówką.

W razie ewentualnej budowy dom stałby 8m od granicy + 4m od domu sąsiada. W związku z tym, że byłoby to zgłoszenie to napisałbym, że ściany i konstrukcja zostaną zaimpregnowane odpowiednim środkiem (Fobos?).

Zgłoszenie budowy domku do 35m2 nie wymaga projektu więc zakładam, że decydujący może być po prostu opis uwzględniający właśnie rozwiązania na takie niuanse.

Napisano (edytowany)

Załączam fotkę ściany i dachu sąsiada. ściana oddalona jest o 4,5m od granicy. Dach pokryty blachodachówką. Ściana to zdaję się  "mur pruski". Czy dobrze rozumiem, że mogę przyjąć, że jest to dom murowany i wtedy odległość domku drewnianego z dachem pokrytym blachodachówką to 12m ?

 

Czyli domek mógłbym zlokalizować najbliżej 7,5m od granicy?

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190306151537.png

 

Drugi sąsiad dach blachodachówka, ściany drewniane, odległość 8m od granicy u niego. Wychodzi na to, że u mnie +8m (16m). Tylko czy liczyć to ściany czy tarasu. Jeżeli do ściany to u niego chyba 10m więc nawet lepiej.

 

Zrzut ekranu Deepin_wybierz-obszar_20190306152145.png

Edytowano przez jurasjo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...