Skocz do zawartości

Kamień na ścianie


fellykZ

Recommended Posts

Napisano

Witam Forumowiczów.
Mam taki dylemat. Jakiś czas temu robiłem remont kuchni. Na ścianie gdzie nie ma szafek (długość 3m, wysokośc 2,6m) mam nałożoną gładź + pomalowane farbą. Do ściany właśnie przymocowałem blat kuchenny, który zastąpił stół. Nad blatem chciałbym położyć jakieś płytki, żeby zapobiec brudzeniu się ściany. Nie mam jeszcze wybranych płytek. Pytanie: czy przed naklejeniem płytek wystarczy tylko gruntowanie ściany, czy trzeba np. zeskrobać farbę i skuć trochę tynku? Boję się, żeby płytki nie odpadły. Będę wdzięczny za pomoc.

Napisano

Skuwać tynku nie potrzeba, ale powinno się usunąć gładź razem z farbą.

Z grubsza wyskrobać, potem dość gęsto zarysować na 2 do 3 mm ostrym narzędziem, odkurzyć, zagruntować i po wyschnięciu - kleić płytki.  :)

Napisano
Dnia 28.01.2019 o 15:16, fellykZ napisał:

Witam Forumowiczów.
Mam taki dylemat. Jakiś czas temu robiłem remont kuchni. Na ścianie gdzie nie ma szafek (długość 3m, wysokośc 2,6m) mam nałożoną gładź + pomalowane farbą. Do ściany właśnie przymocowałem blat kuchenny, który zastąpił stół. Nad blatem chciałbym położyć jakieś płytki, żeby zapobiec brudzeniu się ściany. Nie mam jeszcze wybranych płytek. Pytanie: czy przed naklejeniem płytek wystarczy tylko gruntowanie ściany, czy trzeba np. zeskrobać farbę i skuć trochę tynku? Boję się, żeby płytki nie odpadły. Będę wdzięczny za pomoc.

Szanowny Panie,
Lepszym rozwiązaniem będzie usunięcie farby. Można to zrobić przy pomocy specjalnej skrobaczki do ścian. Następnie powierzchnię trzeba dokładnie oczyścić, odpylić oraz zagruntować. Może Pan wykorzystać grunt polimerowy ACRYL-PUTZ® GU40. Przy układaniu płytek konieczne będzie zastosowanie kleju elastycznego charakteryzującego się długim czasem obróbki. Między płytkami, a blatem warto zostawić minimalną przestrzeń.

Napisano
Dnia 28.01.2019 o 17:54, uroboros napisał:

powinno się usunąć gładź razem z farbą

Usuniesz gładź, usuniesz też farbę... chyba... no, nie?:icon_rolleyes:

Napisano

Gładź jest najbardziej krytyczną warstwą, mającą wpływ na wytrzymałość spojenia okleiny - tu: kamienia - z podłożem, czyli ścianą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...