Skocz do zawartości

Historia edycji

PalaczNałogowy

PalaczNałogowy

Trochę mnie nie było, więc i nie mogłem potestować pieca. Jednakże spróbowałem mocno przymknąć szyber. Nie zauważyłem zbytniej różnicy. Może napiszę jak ja ten piec rozpalam - Na ruszt wrzucam trochę grubiej pociętego drewna, przysypuję to węglem prawie do samej góry, daję troszkę grubszego drewna, na nie cienkie, wrzucam odpaloną rozpałkę no i zamykam. Czasami robię przekładańca, (czyt. z dwie łopatki węgla, trochę drewna, znowu węgiel, znowu drewno i tak do samej góry) ale to jeśli chcę aby szybciej się rozpaliło. Jeśli chodzi o drzwiczki i szyber - próbowałem chyba wszystkich kombinacji. Przymykać szyber już jak piec osiągnie zadowalającą temperaturę, zostawiać szyber cały czas otwarty, zamykać go przed rozpaleniem, otwierać popielnik, zamykać popielnik, dolne drzwiczki otwierać jak najbardziej, zamknąć kompletnie, lekko tylko otworzyć, i to wszystko w przeróżnych konfiguracjach. W zasadzie raz myślę, że coś zadziała i z 30-60min dłużej piec trzyma, ale następnego dnia, albo po prostu później gdy próbuję tak samo rozpalić, jest jeszcze gorzej, albo po prostu inaczej. Nie potrafię nawet dojść do żadnej ciągłości, regularności, ponieważ wszystko zdaje się zależeć od "humoru" kotła. Być może ja po prostu źle palę, nie znam się na tym. Jednakże zdaje mi się, że większość technik przetestowałem. Aha, i jeszcze jedna rzecz. Gdy palę (a palę metodą "od góry", i po około godzinie po prostu przykładam co chwilę) to z komina nie wychodzi żaden dym. Po prostu nic nie widać. I to niezależnie od tego, czy zamknę szyber, czy pozostawię w pełni otwarty. Czyli chyba te gazy się w pewnym stopniu spalają.

Kolejna sprawa - najprawdopodobniej w przyszłości będę chciał wymienić piec i okna. Jak się w ogóle za to zabrać? Oczywiście pytam konkretnie o piec, nie o okna. Moglibyście mi Panowie podać jakieś ciekawe propozycje na powiedzmy ekogroszek? Interesują mnie modele dostępne na dotację. Tyle podatków płacę, to jakiś zwrot mi się choć raz należy haha. Albo nawet jeśli nie model, to chociaż na co powinienem zwracać uwagę, i jakie piece są lepsze i dlaczego? I na jakie dodatkowe wydatki narażę się zmieniając piec? Rury? coś jeszcze? Czy w ogóle nic?
Kaloryfery były wymieniane, więc nie mam żeliwnych.
A, no i nie interesuje mnie ogrzewanie gazem, czy prądem.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję :)

PalaczNałogowy

PalaczNałogowy

Trochę mnie nie było, więc i nie mogłem potestować pieca. Jednakże spróbowałem mocno przymknąć szyber. Nie zauważyłem zbytniej różnicy. Może napiszę jak ja ten piec rozpalam - Na ruszt wrzucam trochę grubiej pociętego drewna, przysypuję to węglem prawie do samej góry, daję troszkę grubszego drewna, na nie cienkie, wrzucam odpaloną rozpałkę no i zamykam. Czasami robię przekładańca, (czyt. z dwie łopatki węgla, trochę drewna, znowu węgiel, znowu drewno i tak do samej góry) ale to jeśli chcę aby szybciej się rozpaliło. Jeśli chodzi o drzwiczki i szyber - próbowałem chyba wszystkich kombinacji. Przymykać szyber już jak piec osiągnie zadowalającą temperaturę, zostawiać szyber cały czas otwarty, zamykać go przed rozpaleniem, otwierać popielnik, zamykać popielnik, dolne drzwiczki otwierać jak najbardziej, zamknąć kompletnie, lekko tylko otworzyć, i to wszystko w przeróżnych konfiguracjach. W zasadzie raz myślę, że coś zadziała i z 30-60min dłużej piec trzyma, ale następnego dnia, albo po prostu później gdy próbuję tak samo rozpalić, jest jeszcze gorzej, albo po prostu inaczej. Nie potrafię nawet dojść do żadnej ciągłości, regularności, ponieważ wszystko zdaje się zależeć od "humoru" kotła. Być może ja po prostu źle palę, nie znam się na tym. Jednakże zdaje mi się, że większość technik przetestowałem. Aha, i jeszcze jedna rzecz. Gdy palę (a palę metodą "od góry", i po około godzinie po prostu przykładam co chwilę) to z komina nie wychodzi żaden dym. Po prostu nic nie widać. I to niezależnie od tego, czy zamknę szyber, czy pozostawię w pełni otwarty. Czyli chyba te gazy się w pewnym stopniu spalają.

Kolejna sprawa - najprawdopodobniej w przyszłości będę chciał wymienić piec i okna. Jak się w ogóle za to zabrać? Oczywiście pytam konkretnie o piec, nie o okna. Moglibyście mi Panowie podać jakieś ciekawe propozycje na powiedzmy ekogroszek? Interesują mnie modele dostępne na dotację. Tyle podatków płacę, to jakiś zwrot mi się choć raz należy haha. Albo nawet jeśli nie model, to chociaż na co powinienem zwracać uwagę, i jakie piece są lepsze i dlaczego? I na jakie dodatkowe wydatki narażę się zmieniając piec? Rury? coś jeszcze? Czy w ogóle nic?
Kaloryfery były wymieniane, więc nie mam żeliwnych.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję :)

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej konkretnej sytuacji nie zachodzi taka sytuacja żeby profile musiały się stykać z instalacją grzewczą.  Napiszcie jeszcze że na rurki które będą przechodzić przez płytę GK trzeba założyć elastyczne kołnierze kompensacyjne bo rozsadzi gips.      To chyba oczywiste i zostało wkalkulowane w całą operację.
    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...