Skocz do zawartości

Przepisy przeciwpożarowe, hydrant, szerokość drogi, itp.


Recommended Posts

Napisano

Cześć,


planujemy zabudowę zagrodową na działce 2ha. Droga 2/2 która biegnie wzdłuż naszej działki, na dzień dzisiejszy istnieje tylko teoretycznie, wg tego co widzę na mapach ma ok 4.3m szerokości. Dom i budynki gospodarcze chcielibyśmy postawić w północnej części działki, chociażby z uwagi na to że w tamtym miejscu jest wzniesienie, które opada ku dołowi działki.
Na ten moment największym znakiem zapytania są przepisy przeciwpożarowe, które wg tego co doczytałem i twierdzą projektanci i gmina, mówią że:

 

1. w odległości do 75m od budynku powinien być hydrant
2. droga powinna mieć min 5, 6 metrów wg różnych opinii urzędników, a min. 4 metry wg ustawy, którą znalazłem (Dz.U.2009.124.1030). Drogę będziemy utwardzać własnymi siłami.

 

Punkt 1. jest o tyle problematyczny, że chcieliśmy zasilić gospodarstwo we własne ujęcie wody, z racji tego, że jest tam bardzo dobra woda, oraz 200m sieci wodociągowej na własny koszt to spory wydatek, dodatkowe projekty i pozwolenia na budowę. Widziałem, że w przepisach są alternatywy w postaci zbiorników p.p. lub punktów czerpania wody ze zbiorników naturalnych. Czy wg waszej wiedzy i doświadczenia przystosowanie stawu, który i tak chcielibyśmy mieć w przyszłości, do punktu czerpania wody ma sens z punktu widzenia kosztów i bezpieczeństwa? Może macie jakieś inne wskazówki w kwestii przepisów p.p.?

Jeżeli chodzi o drogę to nadal nie wiem czy w świetle przepisów musi być ona poprowadzona do tej wysokości działki na której stanie dom, czy wystarczy do skraju działki, a dalej dojazd po działce....? Czy będę potrzebował projektu, planu budowy i kierownika na potrzeby:


a) odtworzenia drogi 2/2
b) zrobienia zjazdu z 2/2 na 8/1 tak aby mógł tam zjechać wóz strażacki, grucha z betonem 

 

Na jakim etapie te kwestie będą ważne (blokujące)? Pozwolenia na budowę, odbioru budowy? Docelowo chciałbym, żeby żeby wszystko było porządnie i bezpiecznie, chodzi mi sprawny harmonogram prac i rozłożenie koszów w czasie.

Być może istotna jest jeszcze informacja, że teren ten nie jest jeszcze skartowany przez geodezję, istniejące mapy są z ok. 1961 roku - wymaga to zatem wyznaczenia granic i zastanawiam czy np. może się okazać żeta droga ma jednak tylko 2m lub inny kwiatek prawny/faktyczny.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.

mapka_2.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drzwi należy usunąć, są zamontowane w niebezpiecznym miejscu dla ludzi, do komunikacji. Trzeba nowe drzwi zamontować głębiej tak, żeby przed drzwiami powstała stopnica.  Trzeba nowe drzwi zamontować na tyle głęboko, żeby ich nie było prawie, lub w ogóle  widać, wtedy powstanie szeroka bezpieczna stopnica, na którą można wejść po otwarciu drzwi. 
    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...