Skocz do zawartości

Historia edycji

Fawlik

Fawlik

Dnia 20.11.2018 o 16:26, demo napisał:

Nic nie odpinaj bo sterowanie pogodowe to bardzo dobra sprawa. 

U Ciebie występuje taka huśtawka temperaturowa, bo masz za wysoką krzywą grzania. Musisz wejść w ustawienia serwisowe i obniżyć na 1 lub nawet na 0,9. Porównywałem ten wykres krzywych grzania od Vaillanda z krzywymi od Wolfa i mniej więcej się pokrywają, dlatego rzucam konkretnymi liczbami, bo sam mam piec Wolfa. 

Ale tak na 100% procent to trudno dobrze doradzić bo nawet nie wiem jaką masz faktycznie nastawioną tę krzywą grzania. Możesz ją zobaczyć w ustawieniach fabrycznych wyświetlając na sterowniku kolejne nastawy fabryczne. Serwisant to zazwyczaj nic nie ustawia albo na pałę i ma w nosie ile piec będzie palił.

Jak zmniejszysz krzywą grzania to będziesz miał mniejsze spalanie gazu i będzie ono przebiegać bardziej wydajnie bo będzie lepsza kondensacja. Ogólnie rzecz biorąc taka huśtawka temperaturowa jest bardzo niekorzystna i wpływa na większe zużycie gazu, a najlepiej jak piecyk chodzi dłużej na niskiej modulacji.

Duży masz ten kociołek bo 25 kW i modulacja do 20%, więc będzie schodził z modulacją do 5 kW a to musi powodować pracę z przerwami, niestety dość częstymi. A sam dom jak ocieplony ?

 

Witajcie po długiej przerwie. Przestałem drążyć temat zew względu na brak czasu - po prostu płaciłem rachunki ... Odgrzewając nieco kotleta: Dom jest ocieplony styropianem 8cm od wschodu i zachodu ( ze względu na dach, nie chciałem ruszać dachu przy remoncie), a od północy i południa 10 cm. EPS 0,37. Okna plastikowe 2 i 3 szybowe .  Ocieplony fundament pianą PUR 5 cm.

Dom z lat 90 tych. Ściany zewnętrzne pustak szary+ styropian 3 cm+cegła.

Krzywa ustawiona jest na 1,2 - tak jak zrobił to instalator.

Dodatkowo na każdych grzejnikach założone termostaty.

Fakt jest taki , że po odpięciu pogodówki w domu jest cieplej ( odczucie ciepła jest inne, grzejniki się nie wychładzają), zużycie gazu jest mniejsze.

Ogólnie wyszło tak , że grzeje z pogodówką i roczny koszt ogrzewania domu z grzaniem wody i kuchenką gazową to około 5800 zł.

Nie wiem czy dużo czy nie.

 

Spróbuje zmienić krzywą wg sugestii.

Fawlik

Fawlik

Dnia 20.11.2018 o 16:26, demo napisał:

Nic nie odpinaj bo sterowanie pogodowe to bardzo dobra sprawa. 

U Ciebie występuje taka huśtawka temperaturowa, bo masz za wysoką krzywą grzania. Musisz wejść w ustawienia serwisowe i obniżyć na 1 lub nawet na 0,9. Porównywałem ten wykres krzywych grzania od Vaillanda z krzywymi od Wolfa i mniej więcej się pokrywają, dlatego rzucam konkretnymi liczbami, bo sam mam piec Wolfa. 

Ale tak na 100% procent to trudno dobrze doradzić bo nawet nie wiem jaką masz faktycznie nastawioną tę krzywą grzania. Możesz ją zobaczyć w ustawieniach fabrycznych wyświetlając na sterowniku kolejne nastawy fabryczne. Serwisant to zazwyczaj nic nie ustawia albo na pałę i ma w nosie ile piec będzie palił.

Jak zmniejszysz krzywą grzania to będziesz miał mniejsze spalanie gazu i będzie ono przebiegać bardziej wydajnie bo będzie lepsza kondensacja. Ogólnie rzecz biorąc taka huśtawka temperaturowa jest bardzo niekorzystna i wpływa na większe zużycie gazu, a najlepiej jak piecyk chodzi dłużej na niskiej modulacji.

Duży masz ten kociołek bo 25 kW i modulacja do 20%, więc będzie schodził z modulacją do 5 kW a to musi powodować pracę z przerwami, niestety dość częstymi. A sam dom jak ocieplony ?

 

Witajcie po długiej przerwie. Przestałem drążyć temat zew względu na brak czasu - po prostu płaciłem rachunki ... Odgrzewając nieco kotleta: Dom jest ocieplony styropianem 8cm od wschodu i zachodu ( ze względu na dach, nie chciałem ruszać dachu przy remoncie), a od północy i południa 10 cm. EPS 0,37. Okna plastikowe 2 i 3 szybowe .  Ocieplony fundament pianą PUR 5 cm.

Krzywa ustawiona jest na 1,2 - tak jak zrobił to instalator.

Dodatkowo na każdych grzejnikach założone termostaty.

Fakt jest taki , że po odpięciu pogodówki w domu jest cieplej ( odczucie ciepła jest inne, grzejniki się nie wychładzają), zużycie gazu jest mniejsze.

Ogólnie wyszło tak , że grzeje z pogodówką i roczny koszt ogrzewania domu z grzaniem wody i kuchenką gazową to około 5800 zł.

Nie wiem czy dużo czy nie.

 

Spróbuje zmienić krzywą wg sugestii.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...