Skocz do zawartości

Pustaki zza zachodniej granicy...


Recommended Posts

Witam

Ceny materiałów budowlanych nie są u nas niskie, a już za niewiele większe pieniądze można sprowadzić materiały za naszej zachodniej granicy. W projekcie jako materiał budowlany ma wybrany Porotherm, dlatego postanowiłem porównać go z produktami niemieckiego wienerbergera. Od razu rzucił mi się w oczy produkt Poroton T-9 (linki poniżej). Zastanawiam się, czy ktoś z was już z niego budował? zna jakieś opinie o nim? Patrząc na jego parametry: Wersja 30cm: lambda 0,09W/mK, U 0,28W/(m2K), wersja 36,5: lambda 0,09W/mK, U 0,23W/(m2K). Dodatkowo mam pytanie, czy stosując taki materiał trzeba robić aneksy do projektu?


http://www.wienerberger.de/servlet/Satelli...l=wb_de_home_de

http://www.wienerberger.de/servlet/util/ge...l=wb_de_home_de

Z budową mam nadzieję że wystartuję w przyszłym roku, ale już teraz się dokształcam i pewno jeszcze nie raz będę pytał o różne sprawy, bo niestety jak na razie na budownictwie znam się mało. Mam kilka zastrzeżeń do projektu i chciałbym z waszą pomocą zastąpić je lepszymi materiałami (np. jako izolacja fundamentów jest lepik).

Pozdrawiam
Robert
Link do komentarza
Z Porotonem T8 i T9 nie bedzie chyba tak rozowo. Nie ma podobno atestow w polsce.
Kiedys przez chwile zastanawialem sie nad nim, ale cena powalila mnie. Za sprowadzenie wychodzilo ok. 18,5 PLN od cegielki T9. Wiec m2 wychodzi drozej niz np. porotherm 25 i styropian z robocizna a i parametry wtedy beda lepsze (w wersji ze styropianem).
Dla mnie to gra nie warta swieczki, no ale wybor nalezy do Ciebie.
Ja na Twoim miejscu nie podniecal bym sie za bardzo wspolczynnikiem U poniewaz wychodzi w granicach U=0,245 przy scianie 36.5 cm a dla sciany z cegiel 30cm wychodzi ok. U=0,298. Tak wiec miesci sie w nowych normach, ale ... Za taka kase powinno byc duzo lepiej icon_evil.gif
Gosc w niemczech powiedzial ze alternatywa dla tego materialu jest thermoblock ziegel-eder

Pzdr.
Link do komentarza
Hejka

Na wstępie dzięki za jakikolwiek odzew:) Ze wstępnych ustaleń cenowych z dostawą wyszło mi 10-11zł za szt. Porotonu T-9 36,5cm. Licząc że porotherm średnio kosztuję 6-8zł za szt. to te ceny są bardzo zbliżone. Zastanowiła mnie sama budowa tego pustaka, bo niby to takie "2 w 1", a w razie czego łatwiej za parę lat je ocieplić styropianem, niż zestaw pth + styropian. Tylko pytanie, czy warto...w końcu przy wyborze pustaków nie ma potem możliwości poprawy, więc może warto dołożyć?

Czy polski atest posiadają to nie mam pojęcia, a jak nie to czym to skutkuje? bo przecież nikt mi potem nie rozbierze tej ściany i nie sprawdzi jakiego materiału użyłem?

Jakoś do silki, albo ytonga i tym podobnych wynalazków nie mam przekonania i wolę ceramikę. Miało być tak pięknie, świetny na pierwszy rzut oka materiał, a teraz pokazałeś w nim pewne dziury i trzeba myśleć dalej co lepsze i nie zrujnuje kieszeni:)

Pozdrawiam
Robert
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
witam,
jesli niema pan zamiaru zadnych mebli ani karniszy do sciany przymocowywac to polecam panu t9. To jest bardzo dobra cegla poniewaz utrzymuje cieplo. T9 ma tez swoje wady: trzeba odpowiednich fachowcow ktorzy sie na tym znaja ( t9 niemozna uszkodzic- po uszkodzeniu wypada to wypelnienie ktore jest w cegle t9 i wtedy nieutrzymuje ona ciepla), po drugie jest t9 bardzo trudna w wykonaniu i nabyciu.
Lepiej jest kupic normalna cegle w ktora kazdy gwozdz wejdzie i nietrzeba sie obawiac ze mozna cegle uszkodzic. W przypadku normalnej cegly mozna tez kazdego muraza zamuwic. Normalna cegla nieutrzymuje tak dobrze ciepla jak t9 ale takze normalna cegla nieposiada chemii (t9 posiada chemiczne substancje).
Mam nadzieje ze moglem Panstwu pomoc
Link do komentarza
Cytat

10-11 zl/szt to nieduzo, ale jednak wiecej i po doliczeniu izolacji np. ze styropianu 20cm wyjdzie pewnie troche drozej cenowo ale izolacja termiczna lepsza.
No coz, musisz Sam zdecydowac, ale moze T9 i np. 10 - 12cm styropianu dodatkowo? icon_confused.gif

Pzdr.



Do T8 i T9 nie trzeba izolacji, ona już jest w ceramice. Te bloczki stosowane sa do budowy domów pasywnych.
Ceny: 36,5cm - 4,60 €, 30cm- 3,70 €, 25cm- 3,20 €.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...