Skocz do zawartości

Pustaki zza zachodniej granicy...


Recommended Posts

Napisano
Witam

Ceny materiałów budowlanych nie są u nas niskie, a już za niewiele większe pieniądze można sprowadzić materiały za naszej zachodniej granicy. W projekcie jako materiał budowlany ma wybrany Porotherm, dlatego postanowiłem porównać go z produktami niemieckiego wienerbergera. Od razu rzucił mi się w oczy produkt Poroton T-9 (linki poniżej). Zastanawiam się, czy ktoś z was już z niego budował? zna jakieś opinie o nim? Patrząc na jego parametry: Wersja 30cm: lambda 0,09W/mK, U 0,28W/(m2K), wersja 36,5: lambda 0,09W/mK, U 0,23W/(m2K). Dodatkowo mam pytanie, czy stosując taki materiał trzeba robić aneksy do projektu?


http://www.wienerberger.de/servlet/Satelli...l=wb_de_home_de

http://www.wienerberger.de/servlet/util/ge...l=wb_de_home_de

Z budową mam nadzieję że wystartuję w przyszłym roku, ale już teraz się dokształcam i pewno jeszcze nie raz będę pytał o różne sprawy, bo niestety jak na razie na budownictwie znam się mało. Mam kilka zastrzeżeń do projektu i chciałbym z waszą pomocą zastąpić je lepszymi materiałami (np. jako izolacja fundamentów jest lepik).

Pozdrawiam
Robert
Napisano
Z Porotonem T8 i T9 nie bedzie chyba tak rozowo. Nie ma podobno atestow w polsce.
Kiedys przez chwile zastanawialem sie nad nim, ale cena powalila mnie. Za sprowadzenie wychodzilo ok. 18,5 PLN od cegielki T9. Wiec m2 wychodzi drozej niz np. porotherm 25 i styropian z robocizna a i parametry wtedy beda lepsze (w wersji ze styropianem).
Dla mnie to gra nie warta swieczki, no ale wybor nalezy do Ciebie.
Ja na Twoim miejscu nie podniecal bym sie za bardzo wspolczynnikiem U poniewaz wychodzi w granicach U=0,245 przy scianie 36.5 cm a dla sciany z cegiel 30cm wychodzi ok. U=0,298. Tak wiec miesci sie w nowych normach, ale ... Za taka kase powinno byc duzo lepiej icon_evil.gif
Gosc w niemczech powiedzial ze alternatywa dla tego materialu jest thermoblock ziegel-eder

Pzdr.
Napisano
Hejka

Na wstępie dzięki za jakikolwiek odzew:) Ze wstępnych ustaleń cenowych z dostawą wyszło mi 10-11zł za szt. Porotonu T-9 36,5cm. Licząc że porotherm średnio kosztuję 6-8zł za szt. to te ceny są bardzo zbliżone. Zastanowiła mnie sama budowa tego pustaka, bo niby to takie "2 w 1", a w razie czego łatwiej za parę lat je ocieplić styropianem, niż zestaw pth + styropian. Tylko pytanie, czy warto...w końcu przy wyborze pustaków nie ma potem możliwości poprawy, więc może warto dołożyć?

Czy polski atest posiadają to nie mam pojęcia, a jak nie to czym to skutkuje? bo przecież nikt mi potem nie rozbierze tej ściany i nie sprawdzi jakiego materiału użyłem?

Jakoś do silki, albo ytonga i tym podobnych wynalazków nie mam przekonania i wolę ceramikę. Miało być tak pięknie, świetny na pierwszy rzut oka materiał, a teraz pokazałeś w nim pewne dziury i trzeba myśleć dalej co lepsze i nie zrujnuje kieszeni:)

Pozdrawiam
Robert
Napisano
10-11 zl/szt to nieduzo, ale jednak wiecej i po doliczeniu izolacji np. ze styropianu 20cm wyjdzie pewnie troche drozej cenowo ale izolacja termiczna lepsza.
No coz, musisz Sam zdecydowac, ale moze T9 i np. 10 - 12cm styropianu dodatkowo? icon_confused.gif

Pzdr.
Napisano
Pewnie w skrajnych przypadkach podczas zawalenia sie domu moze miec znaczenie,np dla ubezpieczenia etc.
Nie wiem jak kierownik lub inspektor,czy dopuszcza do uzytku towar bez atestu na Polske

Pzdr.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
witam,
jesli niema pan zamiaru zadnych mebli ani karniszy do sciany przymocowywac to polecam panu t9. To jest bardzo dobra cegla poniewaz utrzymuje cieplo. T9 ma tez swoje wady: trzeba odpowiednich fachowcow ktorzy sie na tym znaja ( t9 niemozna uszkodzic- po uszkodzeniu wypada to wypelnienie ktore jest w cegle t9 i wtedy nieutrzymuje ona ciepla), po drugie jest t9 bardzo trudna w wykonaniu i nabyciu.
Lepiej jest kupic normalna cegle w ktora kazdy gwozdz wejdzie i nietrzeba sie obawiac ze mozna cegle uszkodzic. W przypadku normalnej cegly mozna tez kazdego muraza zamuwic. Normalna cegla nieutrzymuje tak dobrze ciepla jak t9 ale takze normalna cegla nieposiada chemii (t9 posiada chemiczne substancje).
Mam nadzieje ze moglem Panstwu pomoc
Napisano
Cytat

10-11 zl/szt to nieduzo, ale jednak wiecej i po doliczeniu izolacji np. ze styropianu 20cm wyjdzie pewnie troche drozej cenowo ale izolacja termiczna lepsza.
No coz, musisz Sam zdecydowac, ale moze T9 i np. 10 - 12cm styropianu dodatkowo? icon_confused.gif

Pzdr.



Do T8 i T9 nie trzeba izolacji, ona już jest w ceramice. Te bloczki stosowane sa do budowy domów pasywnych.
Ceny: 36,5cm - 4,60 €, 30cm- 3,70 €, 25cm- 3,20 €.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Widoczność łączeń zależy bardziej od układającego, nie tylko od tapety. Raufazy przeglądałeś?   Są takie raufazy, które układa się na powierzchni pokrytej grubo klejem. Rolka jest sucha i lekka. Spokojnie dajesz radę układać dwumetrowej szerokości rolkę.  one są z włókna szklanego. Nierozciągliwe.   Ale przy wysokiej temperaturze druga osoba jest niezbędna, bo klej na ścianie (suficie) bardzo szybko wysycha. W praktyce to tempu układania zależy od szybkości pokrywania powierzchni klejem. Układanie tapety idzie szybciej.
    • Taka ciekawostka w temacie, okazuje się, ze jedną z poważnych przyczyn ostatniego blackoutu w Hiszpanii było właśnie nieskompensowanie przesyłanie dużej ilości energii biernej, która tak wpłynęła na obciążenie sieci, ze zabezpieczenia kolejno "puściły" i system energetyczny Hiszpanii padł. Temat będzie teraz analizowany we wszystkich krajach europejskich i nie tylko.
    • Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu jakiejś tapety białej na sufit, ale nic nie znalazłem.   Szukam takiej, gdzie nie będzie widać łączeń i miała delikatny wzór. Tak jak ta, ale niestety nie ma jej już na rynku:     Widział ktoś może coś ciekawego?
    • Sprawdzona metoda zabezpieczenia domu z bala przed UV bez efektu żółknięcia. Używam zestawu OSMO: WR Aqua 4001, 429 Naturalny Efekt i 420 UV-Ochrona – daje świetny, surowy wygląd i trwałość. Pełny opis tutaj: [link]
    • Przypominam podsumowanie mojego poprzedniego wpisu - wiążąca jest dopiero interpretacja przepisów wydana przez sąd, jego wyrok w konkretnej sprawie. Niestety, tak jak w tym przypadku przez dewelopera, bywa to wykorzystywane do tworzenia dość karkołomnych interpretacji. Chociaż i sądom też zdarzają się dość dziwne oraz wzajemnie sprzeczne wyroki.  Proszę spojrzeć jeszcze raz na brzmienie § 308. Podano w nim liczbę kondygnacji (przynajmniej 2 nadziemne), jako obligujące do zastosowania dalszych zapisów. Nie ma tam zawężenia do budynków wielorodzinnych. Najwyraźniej prawodawca nie miał więc intencji zastosowania takiego zawężenia, Tym bardziej, że w wielu innych przepisach tego samego rozporządzenia jest wyrażone wprost rozróżnienie na budynki wielorodzinne i jednorodzinne.  Argument o zmianie przepisów lub ich interpretacji od 2022 r. także jest nietrafiony. Ta część rozporządzenia (§ 308), brzmi tak samo od momentu przyjęcia jego pierwotnej wersji jeszcze w roku 2002, czyli 20 lat wcześniej. Fakt, że budynek został oddany do użytkowania , zaś nadzór budowlany nie wnosił uwag wcale nie znaczy, że wszystko wykonano prawidłowo. Jego przedstawiciele mogli czegoś nie sprawdzić, nie zauważyć itd.  Wreszcie mamy kwestię zasadniczą, czyli przywołany już § 146. 1.    § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308.   Proponuję zacząć od zadania deweloperowi pytania (na piśmie) jak w takim razie realizowany jest obowiązek wynikający z tego przepisu? Na jakiej podstawie twierdzi, że wystarcza do tego ruchoma drabina? Jeżeli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca następnym krokiem powinno być zwrócenie się z tymi samymi pytaniami do nadzoru budowlanego.    Osobiście uważam, że w tym przypadku powinno być zapewnione wejście na dach od zewnątrz, po drabinie stałej. Słusznie Pan zauważył, że wejście na dach przez wyłaz, z jednego z domów tworzących budynek szeregowy, nie zapewnia faktycznie dostępu na dach w celach opisanych w § 146. 1.  Dlatego przypominam o cytowanym już § 101. 1.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.    Nie bardzo widzę w tej sytuacji możliwość obrony stanowiska, że drabina ruchoma jest wystarczająca. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...