Skocz do zawartości

Czy trzeba usuwać klej z wykładziny?


Ziober1349

Recommended Posts

Cześć,

 

Chcę położyć panele w pokoju w którym aktualnie mam wykładzinę dywanową. Zacząłem ją zrywać i widzę, że zostaje klej na którym wykładzina się trzymała. Czy konieczne jest żeby go usunąć przed położeniem paneli czy po położeniu podkładu nie będzie problemu z panelami później? Warstwa kleju na wylewce jest mniej wiecej 0-2 mm.

 

z góry dziękuję za odpowiedz

pozdrawiam

 

 

Link do komentarza
Dnia 3.10.2018 o 19:37, joks napisał:

Zeskrob co się da ,

Dzięki za szybkie i ekspresowe odpowiedzi.

 

Jeszcze dopytam bo nie chciałbym przykrych niespodzianek na koniec a nie wiem czy dla Ciebie "co się da" znaczy to samo co dla mnie :) pojeździłem trochę skrobakiem po fragmencie podłogi i dla mnie to już jest i tak trochę więcej niż "co się da" bo momentami dość mocno skrobałem powierzchnię i efekt jest taki jak na zdjęciach. Czy zeskrobać dokładniej czy jest ok? Zdjęcie na zbliżeniu to w tych "ciemniejszych" miejscach czyli przy najgrubszej warstwie kleju. IMG_20181007_152835.thumb.jpg.7b632400fa40bf69f45a88e0b7786325.jpg

IMG_20181007_152805.jpg

IMG_20181007_152814.jpg

Link do komentarza

Wykładzina jako podkład - jak piszesz przez nierówności podłogi - nie sprawdziła się u Ciebie, to na pewno po zdarciu wykładziny będziesz musiał jednak zastosować samopoziomującą wylewkę... bo niby dlaczego ma być równo pod wykładziną???

Układałem panele na wykładzinie (w biurach, raz w mieszkaniu prywatnym), ale te wykładziny klejone były na samopoziomującej wylewce... i wyszło szybko (na życzenie inwestora) i dobrze.

 

 

A folię też mogłeś sobie darować, aaleeeee... jak wylejesz samopoziom - folia będzie konieczna!

Jak nie masz jakiejśtam praktyki, to raczej znajdź kogoś, kto Co ją wyleje - potrzeba trochę narzędzi i ciut umiejętności i zdecydowania :)

Link do komentarza

Kurcze teraz zaczynam się poważnie zastanawiać nad tą wylewką. Podłoga jest dość nierówna, są górki i doliny. Kupiłem podkład "DIALL WŁÓKNO DRZEWNE 5 MM" i zastanawiam się czy to coś pomoże? Nierówności wahają się od 1 do 5mm na 2 metrach, z tym że miejsc z 5mm jest baaardzo malo a mniejszych nierównośći jest więcej. Dodam że przy ścianie miejscami jest niżej o ok 5mm albo i więcej ale to tylko kilka cm od ściany. Czy po położeniu paneli na takiej podłodze będą problemy? I jakie? 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...