Skocz do zawartości

Chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Szukam pomysłu


Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m. Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają. Z drugiej strony jest szafa z drzwiami przesuwnymi. Myślałem o wstawieniu słupka, który by zostawił szczelinę, aby drzwi od szafy się przesuwały, i do słupka przymocować drzwi, ale nie wiem co zrobić z resztą przestrzeni w przejściu oraz jakie drzwi oraz jaka firma by coś takiego zrobiła. A może mają Państwo lepszy pomysł? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam

IMG_3793.jpg

Napisano
  Dnia 3.09.2018 o 13:53, Pomocnik napisał:

Z jednej strony wystaje płyta gipsowa więc drzwi przesuwne odpadają.

Rozwiń  

Jak mam rozumieć to "wystawanie płyty gipsowej"? Narożnik naprzeciwko szafy jest z płyty gipsowej?

Jaka jest długość tej ścianki (prostopadłej do drzwi szafy) którą widać na wprost z prawej strony zdjęcia? Nie można podwiesić na szynie na suficie " drzwi" z płyty meblowej? Sufit jest podwieszany z płyty gk?

Narysuj układ podłogi tego pomieszczenia w okolicy szafy z wymiarami.

Napisano
  Dnia 3.09.2018 o 13:53, Pomocnik napisał:

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam! W moim mieszkaniu salon jest połączony z korytarzem, chciałbym wstawić drzwi oddzielające te pomieszczenia. Wysokość przejścia wynosi 2,6 m a szerokość 1,1 m.

Rozwiń  

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

industrial.jpg

 

drzwi_wysokie-2.jpg

Co do firm które coś takiego wykonują... w 'googlarce' wpisz frazę "drzwi wysokie"... i do dzieła. Co wybierzesz to Twoje.

Napisano

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Napisano
  Dnia 4.09.2018 o 21:55, Jani_63 napisał:

2,6m to nie problem.

Od jakiegoś czasu pojawiła się moda we wnętrzach nowoczesnych na tak zwane "drzwi wysokie".

Mogą by wysokie na 240, 260, 270 a nawet 300 cm, choć tych najwyższych zdaje się nie można zamówić ze szkła.
Dodatkowym atutem są kryte zawiasy przez co drzwi na ścianie mogą być z nią z licowane.
W Twoim przypadku to akurat niema znaczenia, niemniej jednak...

Rozwiń  

Ofertę akurat tej firmy z Ząbek znam, ale oni zdaje się robią skrzydła o szerokości maks. 90 cm, z ościeżnicą wpuszczaną w ściany. Miałem na myśli to, że ciężko znaleźć coś "masowego". Wszak na zamówienie, za odpowiednie pieniądze, można zrobić prawie wszystko:) Tak czy siak, w tym przypadku problemem jest ich zamocowanie.

Napisano
  Dnia 5.09.2018 o 06:34, uroboros napisał:

Ok, Jani, tylko te drzwi trzeba DO CZEGOŚ przymocować... z jednej strony szafa, z drugiej ściana z g/k, mocowanych  nie wiadomo na czym i jak... Jedynym stałym elementem jest podłoga i - może - sufit, jeśli nie jest podwieszany...

Rozwiń  

Rozwiązaniem może być słup nośny z drewna po stronie ściany umocowany do podłogi, ściany i sufitu, który finalnie zakryje ościeżnica

i np. zawiasy pozwalające stabilizować drzwi w pozycji zamkniętej lub drzwi/ ściana ruchoma z przesuniętą osią obrotu unocowane do podłogi i sufitu.
Ale żeby cokolwiek ustalić potrzeba znacznie więcej danych... a tych brakuje.
Umiejscowienie drzwi w tym miejscu przy zachowaniu dostępu do szafy i tak zapewne nie zapewni szczelnego odcięcia jednej części pomieszczenia od drugiej.

 

Ogólnie chodziło mi o wskazanie/zasugerowanie rozwiązania drzwi na całą wysokość przejścia.

Napisano
  Dnia 3.09.2018 o 13:53, Pomocnik napisał:

Czekam na odpowiedź.

Rozwiń  

A my czekamy na jakąkolwiek reakcję...

 

Gadamy do obrazu, a on do nas ani razu :bezradny:

Jakby zero zainteresowania....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...