Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin Marcin

Strop teriva - uszkodzenie przed zalaniem

Recommended Posts

Czy uszkodzona belka zbrojona (jedna z trzech obok siebie) - skruszony beton na tyle mocno, że widać gołe zbrojenie od spodu może być zalana czy trzeba ją wymienić? Czy szpary między przylegającymi pustakami ok 5-10mm są akceptowalne?

Z góry dziękuję za pomoc.

20180815_121714.jpg

Teriva szczeliny między garami.jpg

20180815_122041.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tą wykruszona belkę należałoby przed wylaniem stropu zaszalować od spodu coby zaprawa się nie wylewała. Co do szpar to raczej nie powinno ich być. Widział to Twój kierownik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy kierownik widział, bo buduje to deweloper a ja tylko podglądam :) Widzę, że wszystkie mieszkania w tej inwestycji maja takie szpary między pustakami. Czy jest ryzyko, że tam wcieknie beton? Jeśli tak, to czy to dobrze czy źle? Może beton w szparach wzmocni konstrukcję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

beton w owych szparach i co za tym idzie w przegrodach pustaków nie jest wskazany bo więcej może go wyjść aniżeli potrzeba. W tym rodzaju stropu leje się nadbeton i to on spaja/wzmacnia całą konstrukcję inaczej cały strop.

Domniemywam, że będziesz chciał kupić jedno z mieszkań od tego dewelopera, tak więc jak masz możliwość to śledź postepy i prace budowlane oraz rób zdjęcia, być może przydają Ci się one w przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadłeś:) Śledzę postępy dość skrupulatnie, choć nie znam się. Być może dodam zdjęcia po zalaniu stropu (jak będzie możliwość). Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz miał jakieś wątpliwości to wklejaj fotki i opisuj problem, zawsze ktoś, coś podpowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na moje oko że to rura (pionowa) do podłączenia pod burzówkę o ile jest taka w pobliżu. jeżeli jest to o czym pisze to powinna być zaślepiona korkiem po to aby niedostały sie jakieś paprochy które zatkały by swobodny spływ wody, a może jest to tylko włożony kawałek rury na sztukę aby coś podeprzeć np widniejący szalunek.

Bo rura wychodząca (pozioma) ze ściany fundamentowej jest od kanalizacji i jest zakończona korkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na minus dla wszystkich twardych podłóg dodałabym jeszcze brak przyczepności u kota podczas biegania.
    • Wszystko można, trzeba wiedzieć tylko jak. Po pierwsze - można stosować regulatory otwórz/zamknij i może to dobrze działać, zapewniając wymagany komfort. Po drugie - to że ma miejsce taktowanie, to nie problem sterowania samego w sobie, tylko źle dobranego kotła. Gdyby kocioł miał mniejszą moc startową (i całkowitą), to nie byłoby problemu z taktowaniem. Nowy dom o około 150m2 pow. użytkowej z wentylacją grawitacyjną ma projektowe obciążenie cieplne nie większe niż 8-9kw. Jak kocioł ma 24kw i moc startową do tego większą niż dom potrzebuje przy takich temperaturach, to nic dziwnego, że będzie taktować...
    • Wszystko ok, jest sprzęgło, za sprzęgłem zawór 3D i dwie pompy, jedna do podłogówki, druga do trzech małych grzejników. Przy założonych i działających siłownikach na rozdzielaczu podłogówki typu on/off nie było dyskomfortu cieplnego bo histereza sterownika to 0,2. Niestety po odłączeniu sterowania czyli rozdzielacz otwarty non stop, problem taktowania pozostał.
    • Witam,  po pierwsze do ogrzewania podłogowego nie stosuje się regulatorów otwórz/zamknij. Ze względu na bardzo dużą bezwładność takie sterowanie jest bardzo niekomfortowe. Po osiągnięciu wymaganej temperatury zawory odcinają pętle podłogówki. Niestety rozgrzana podłoga nadal podnosi temperaturę w pomieszczeniu doprowadząjac do znacznego przegrzania.  Następnie w końcu gdy temperatura zacznie spadać w końcu sterownik ponownie otworzy zawór ale zanim podłoga się rozgrzeje to pomieszczeniu już zostanie przechłodzone.   Drugi problem wynikający z takiego sterowania to własnie taktowanie kotła. Kocioł aby mógł przekazać ciepło musi mieć zapewniony jego odbiór przez przepływającą wodę instalacyjną. Zamykając zawory powodujemy, że gdy spadnie temperatura na kotle to automatyka zmusi go oczywiście do pracy. Niestety zbyt mały przepływ powoduje, że mimo pracy na mocy minimalnej kocioł i tak szybko osiąga górną odchyłkę i się wyłącza. Kotły Vitodens 100W projektowane są do pracy z dt ok 20K co przy przepływie maksymalnym pompy w kotle daje nam maksymalną moc przenoszoną przez czynnik grzewczy 24kW (a moc kotła 19kW). Niestety ogrzewanie podłogowe pracuje na dt ok 7K co oznacza że przy przepływie 1000l czynnik grzewczy przeniesie już tylko raptem 8kW. Aby wyrównać przenoszoną moc po stronie ogrzewania podłogowego należy zastosować drugą pompę która będzie miała większy przepływ (skoro dt jest 3x mniejsza to aby przekazać tę samą moc przepływ musi być 3x większy). Oczywiście w przypadku gdy łączymy w układzie 2 lub więcej pomp musimy zastosować sprzęgło hydrauliczne by pompy "się nie zakłócały".
    • Witam, Sterownik Vitoconnect 100 OPTO1 można podłączyć do kotłów Vitodens 200-W wyposażonych w jeden z regulatorów pogodowych: HO1A  - czarny regulator z menu głównym tekstowym HO1B - czarny regulator z menu głównym z "domkiem" HO2B - regulator kolorowy, dotykowy
  • Popularne tematy

×