Skocz do zawartości

[HELP] Ściana pomalowana farbą z kredą!


Gość syspo

Recommended Posts

Witam.

Z uwagi na fakt, że to mój pierwszy tutaj post, chciałbym się przywitać icon_smile.gif
Tak więc witajcie użytkownicy tego forum icon_smile.gif

Trafiłem tu na forum ponieważ od 3 dni borykam się z problemem.
Poprzedni właściciel mojego mieszkania używał farby z dodatkiem pigmentu, kleju i kredy do malowania ścian. Pomalowane jest praktycznie wszystko... każda ściana i sufit...

W piątek popołudniu odwiedziłem Castoramę w poszukiwaniu farby w odpowiadających mi kolorach.
Dowiedziałem się tam, że zanim zacznę malować swoje ściany farbą akrylową muszę wcześniej usunąć starą farbę i kredę... bo będzie "odparzać" nową farbę.

Nie brzmiało to strasznie... po zakupie farby, folii i mydła w płynie wieczorem zabrałem się za usuwanie starych warstw... dziś jest już poniedziałek a udało mi się oczyścić dopiero niecałe 3 ściany z jednego pokoju (~ 20m2)... HORROR! A i tak usunąłem dopiero samą farbę... po przetarciu ściany ręką nadal pozostaje na niej biały osad (kreda).
Mam pytanie, bo nie chce mi sie wierzyć, że tę kredę trzeba dosłownie całkowicie wyeliminować ze ścian za pomocą szpachelki, mydła i gąbki...

Czy można jeszcze jakoś inaczej usunąć kredę ze ścian?
Jeżeli już mam sie bawić mydłem i gąbką to do jakiego efektu? Czy lekki pył na ścianach może pozostać?
Czy po usunięciu starej farby ze ścian mam to zagruntować "płynem akrylowym gruntującym"?

Proszę o wszelkie wskazówki jak się tego paskudztwa pozbyć!
icon_sad.gif

Z góry dziękuję za odzew...

Pozdrawiam
załamany syspo.

P.S.
Do moderatora forum:
Czytałem artykuł https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/794-malowanie-w-praktyce icon_wink.gif
Link do komentarza
Trudności z usunięciem starej powłoki malarskiej mogą świadczyć o tym, że mocno trzyma się ona podłoża i nie pęcznieje po intensywnym nawilżeniu. Można więc spróbować na kawałku wyszorowanej na mokro ściany, nałożyć preparat gruntujący a następnie farbę akrylowa. Jeśli po kilku dniach nie pojawia się pęknięcia, złuszczenia, można przyjąć, że i na reszcie ścian taka technologia przyniesie pozytywne rezultaty.
Link do komentarza
Wczoraj wieczorem wpadłem jeszcze na jeden pomysł icon_smile.gif
Pozostała mi jeszcze część ostatniej ściany w dużym pokoju, gdzie muszę uporać sie z nie do końca zdrapaną farbą. Po jej usunięciu planuję raz jeszcze przemyć wszystkie ściany wodą z mydłem i przecierać dodatkowo zwykłą szmatą. Po wysuszeniu ścian (i tu ten wczorajszy pomysł) odkurzyć ściany odkurzaczem aby sproszkowana kreda (pył) została usunięta. Po tym zabiegu, w zależności od sił i chęci oraz stanu ścian przemyć to zwykłą ciepłą wodą. A następnie wziąć się w końcu za malowanie.

Tu też mam pytanie, bo w niektórych miejscach odszedł mi tynk i mam dziury, więc będę musiał zaszpachlować te miejsca, czy po tym wszystkim, przed malowaniem muszę koniecznie zagruntować ściany?
Bo to kolejny wydatek... a muszę przyznać, że nie planowałem takiego babrania się =(


I jeszcze jedno pytanko.
Na suficie mam położone kasetony, które są pomalowane farbą z kredą. I myślałem nad przykryciem ich nowymi kasetonami, bo umycie ich będzie jeszcze większym HORROREM niż mycie ścian.
Tylko czy klej do kasetonów będzie trzymał kasetony na podłożu z farby, z kredą?
Czy wystarczająco się z nią zwiąże aby mi kasetony nie spadły?


Dziękuję za wszelkie wypowiedzi icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Tu też mam pytanie, bo w niektórych miejscach odszedł mi tynk i mam dziury, więc będę musiał zaszpachlować te miejsca, czy po tym wszystkim, przed malowaniem muszę koniecznie zagruntować ściany?
Bo to kolejny wydatek... a muszę przyznać, że nie planowałem takiego babrania się =(



Tak, koniecznie musisz zagruntować te miejsca, bo po pierwsze będą widoczne różnice w kolorze ściany ze szpachlą i bez, po drugie więcej Ci farby wchłonie a to wcale nie jest oszczędność.

Kupowałem w ten weekend 5 litrów Amigruntu w castoramie za 17 zł więc to nie jest tak duży wydatek

Cytat

I jeszcze jedno pytanko.
Na suficie mam położone kasetony, które są pomalowane farbą z kredą. I myślałem nad przykryciem ich nowymi kasetonami, bo umycie ich będzie jeszcze większym HORROREM niż mycie ścian.
Tylko czy klej do kasetonów będzie trzymał kasetony na podłożu z farby, z kredą?
Czy wystarczająco się z nią zwiąże aby mi kasetony nie spadły?
Dziękuję za wszelkie wypowiedzi icon_smile.gif



Po pierwsze znacznie Ci się obniży sufit, po drugie jest szansa, że stare kasetony się oderwą, więc lepiej byłoby gdybyś oderwał stare i przykleił nowe.

Pozdrawiam
Sławek
Link do komentarza
witam
farba klejowa nawet dobrze trzymająca się podłoża wymaga starannego usunięcia przez zmycie czystą gorącą wodą przy użyciu pędzla tzw. ławkowca. Pozostawienie resztek farby klejowej przy pierwszym malowaniu farbami emulsyjnymi spowoduje przy kolejnych malowaniach w przyszłości powstawanie purchli i pęknięć. Na początku więcej starannie wykonanej pracy a w przyszłości tylko mycie i kolejne malowanie. To na pewno się opłaca. WAżNE!!!! śCIANA PO UMYCIU I EWENTUALNYM ZESKROBANIU RESZTEK STAREJ POWłOKI MUSI WYSCHNąć po tym należy zagruntować ściany uni-gruntem, który jest ogólnie dostępny w sklepach z farbami.
Po wyschnięciu gruntu należy malować ściany zakupioną farbą tylko bez rozcięczania. pozdr. piotrekk
Link do komentarza
Dziękuję bardzo za informacje icon_smile.gif
Za niedługo wracam do pracy... szczerze mówiąc już mi sie nie chce... mam nadzieję, że do czwartku wyrobię się z dużym pokojem... a niestety to dopiero początek...
hyhy...

Co do znacznego obniżenia sufitu, to nie ma różnicy, mam bardzo wysoki pokój, a 1cm w dół nawet optycznie nie powinien zrobić różnicy icon_wink.gif
Czy ściągać stare kasetony... boję się tego co tam mogę zastać :]


No nic, jak będę miał więcej pytań to będę się Was radził icon_smile.gif

Dziękuję bardzo.

Pozdrawiam
syspo
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Trzy grosze w temacie,super wykonanie to kolejno ,moczenie ściany ze skrobaniem farby,gruntowanie dobrym gruntem wgłębnym,naciągnięcie minimum jednej warstwy gipsu szpachlowego ,szlif papierem 120,zagrunt dowolnym gruntem pod farbę,malowanie farbą.Sciany należy oczyszczać z pyłu gipsowego miotełką lub odkurzaczem,gruntować należy wałkiem.Nic nie będzie się dobrze trzymało przyklejone do farby klejowo-kredowej.Pozdrawiam hobbystów malarzy. icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Trudności z usunięciem starej powłoki malarskiej mogą świadczyć o tym, że mocno trzyma się ona podłoża i nie pęcznieje po intensywnym nawilżeniu. Można więc spróbować na kawałku wyszorowanej na mokro ściany, nałożyć preparat gruntujący a następnie farbę akrylowa. Jeśli po kilku dniach nie pojawia się pęknięcia, złuszczenia, można przyjąć, że i na reszcie ścian taka technologia przyniesie pozytywne rezultaty.



1)Grunt
2)FARBA PODKŁADOWA
3)Farba nawierzchniowa

Nauczcie się w końcu że farby podkładowe nie są dla bajeru tylko też mają ważną rolę do odegrania w naszych ścianach!!!!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...