Skocz do zawartości

Wiśniowski - napęd Intro czy Metro? Czy warto brać smartCONNECTED?


Recommended Posts

Napisano

Zastanawiam się nad wyborem napędu dla małej bramy garażowej.

Do wyboru jest:

  • Intro- rozwiązanie autorskie firmy Wiśniowski, napęd tańszy
  • Metro- produkt stworzony przy współudziale firmy SOMFY, napęd droższy

Oba napędy w folderach i wśród sprzedawców są oczywiście zachwalane, ale zasadniczo poza wyglądem nie mogę znaleźć technicznych różnic.

Podobno tylko Metro pozwala na sterowanie bramą z poziomu smartfona, ale w folderze widziałem, że Intro też można połączyć z systemem inteligentnego domu.

Czy w przypadku Metro nie ma zagrożenia, że kosztu serwisu będą droższe z uwagi na francuski napęd?

 

Czy warto brać opcję smartCONNECTED z urządzeniem Connexoon Access (aktualnie w promocji) i jakie to daje możliwości? Czy pozwoli to np. z poziomu smarfonu otworzyć bramę garażową, wjazdową i może furtkę jedną aplikacją? Czy ta centralka działa przewodowo czy bezprzewodowo aby połączyć się z Internetem?

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Ja w ogóle zdecydowałem się na łysą bramę + napęd BFT, więc jeśli zdecydowałbyś się na SOMFY to w ogóle warto rozważać już napęd dowolnego uznanego producenta.

Napisano

Popieram to, co napisał Kawulak. NIe ma co się szczypać o kilka złotych jeżeli chodzi o automatykę, zobaczysz komfort używania dobrego siłownika, jak na dworze będzie już solidna zima. Ten, o którym wspomniał Kawulak jest okej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...