Skocz do zawartości

Kominek z płaszczem, elektryczna podłogówka i kolektory słoneczne


jarcinek

Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich,

Jestem świeżo upieczonym forumowiczem. Mój problem polega na odpowiedzeniu sobie na pytanie, czy sensowne byłoby połaczenie sytemu centralnego ogrzewania zasilanego kominkiem z płaszczem wodnym z elektrycznym ogrzewaniem podłogowym? Centralne również chciałbym, aby w większości pomieszczeń było podłogowe. Czy ktoś coś takiego juz może przećwiczył? Jak z ekonomicznego punktu widzenia wygladał by taki mix dwóch systemów - centralnego z kominkiem i niecentralnego elektrycznego?

Myślałem o pompie ciepła, ale wiele opinii niezadowolonych użytkowników i kosmiczne koszty instalacyjne skutecznie mnie zniechęciły do takiego rozwiązania. Po prostu uważam, że nie stać mnie na ryzyko wpuszczenia się w kanał za np. 60 tys. Godnym uwagi, moim zdaniem, jest system wentylacji mechanicznej z GWC.

Tam, gdzie ewentualnie powstawał by nasz dom nie ma gazu ziemnego, a stawianie zbiornika na propan-butan przed domem jakoś mi się nie uśmiecha. Poza tym koszty eksploatacyjne są dość wysokie przy wykorzystaniu tego własnie paliwa.

Kolejna sprawa to kolektory słoneczne do podgrzewania cwu. Latem mozna by było powaznie zaoszczędzić na ogrzewaniu wody i nie trzeba by było palić np. w kominku, czy zużywać prądu.

A tak w ogóle, czy izolacja, o której tak zażarcie niektórzy się wypowiadają na tym forum jest priorytetem? Czy uda się każdy projekt adaptować do standardu domu energooszczednego, o zapotrzebowaniu rocznym na ciepło rzędu 40 kWh/m2 ? Sporo czytałem na temat domów energooszczednych i owszem są nawet gotowe projekty tyle tylko, że takie domy nijak mają się do naszej wizji przyszłego domu. Są to najczęściej klocki z beznadzienym układem pomieszczeń wewnątrz i z bezwyrazowym wyglądem zewnętrznym. Stąd tez moje pytanie, czy istnieje jakiś dobry kompromis pomiedzy typowym projektem gotowym, a założeniami domów o niskim zapotrzebowaniu na ciepło? Jak głęboko należałoby ingerować w projekt gotowy, aby spełniał on wymogi domu energooszczędnego?

Pozdrawiam, Marcin.
Napisano
Witam.

Ogrzewanie podłogowe w calym domu jak nabardziej.
Ale skoro ma byc kominek z plaszczem wodnym, to czemu nie zastosowac zwyklego (cieczowego) ukladu ogrzewania podlogowego.

Jednoczesnie kominkiem mozemy ogrzewac C.O. (podloge) wraz z buforem - zapasem, mozemy grzac C.W.U..

Kolektory słoneczne, nie tylko nadaja sie do podgrzewania cieplej wody. Mozna je stosowac z rownie duzym powodzeniem do C.O.

Montowalem uklady w ktorych dwa zrodla ciepla (kolektory i kominek) grzeja C.O. oraz C.W.U.
Zastosowany jest jeden duzy zasobnik na C.W.U. wbudowany w bufor C.O.
Zasobnik jest traktowany jako sprzeglo hydrauliczne. Mozna do neigo podlaczyc dodatkowo kilka zrodel ciepla i kilka odbiornikow.

Uklady solarne w takich przypadkach wspomagaja C.O. na poziomie ok.75-80% i C.W.U na poziomie 60-75%.

Jesli chodzi o C.O. wszystko zalezne jest od zapotrzebowania energetycznego domu.
Mozna to osiagnac dzieki wykonaniu dobrej izolacji (okolo 20cm styropianu lub welny), dobrej wentylacji z odzyskiem ciepla.

Z tego co wiem, to nikt (zaden inspektor ani kierowniczek) nie powinni miec najmniejszego problemu, aby dom ktory byl projektowany na np. 10cm styropianu, adaptowac na energooszczedny dobrze zaizolowany (pow. 20cm).

Pozdrawiam

Ps. Na mojej stronie http://www.sonergo.com.pl znajdziesz przyklady wykonanych juz instalacji.
Napisano
Oto przykład energooszczędnego domu jaki sobie klient sam wymyślił. Dom całkowicie ogrzewany podłogowo , koszt kompletu materiału z instalację 8800 zł na 200m2. Oczywiście w domach izolowanych nie ma mowy o kominkowym ogrzewaniu , najlepiej srawdzają się urokliwe kominki otwarte.
Pozdrawiam .
Napisano
Cytat

Oto przykład energooszczędnego domu jaki sobie klient sam wymyślił. Dom całkowicie ogrzewany podłogowo , koszt kompletu materiału z instalację 8800 zł na 200m2. Oczywiście w domach izolowanych nie ma mowy o kominkowym ogrzewaniu , najlepiej srawdzają się urokliwe kominki otwarte.
Pozdrawiam .



Jak mam rozumieć, to nie celowe jest stosowanie centralnego ogrzewania do domów dobrze izolowanych? Tylko, że w przypadku posiadania kominka, a nie posiadania sobie nie wyobrażam, ponad 80% energii wyemitowanej ze spalanego drewna idzie w komin. W przypadku rozprowadzenia tego cepła np. do ogrzewania pomieszczeń podłogówką, udało by się tą energię (tanią) wykorzystać.



Cytat

Witam.

Montowalem uklady w ktorych dwa zrodla ciepla (kolektory i kominek) grzeja C.O. oraz C.W.U.
Zastosowany jest jeden duzy zasobnik na C.W.U. wbudowany w bufor C.O.
Zasobnik jest traktowany jako sprzeglo hydrauliczne. Mozna do neigo podlaczyc dodatkowo kilka zrodel ciepla i kilka odbiornikow.

Uklady solarne w takich przypadkach wspomagaja C.O. na poziomie ok.75-80% i C.W.U na poziomie 60-75%.



Zasobnik jako sprzęgło hydrauliczne, zasilany zarówno z kolektorów, jak i kominka z płaszczem wodnym. Dodatkowo pewnie istnieje możliwość użycia grzałki elektrycznej? Zastanawia mnie jednak to, czy istnieje możliwość odłączenia lub dowolnego wyboru źródła zasialania zasobnika? Chodzi mi o to, czy np. latem można nie korzystać z zasilania zasobnika energią solarną?

Jaką pojemność powinien taki zasobnik posiadać, aby spelniał swoją rolę przy domu o powierzchni całkowitej około do 200 m2 ? Ponadto, czy zasobnik taki nie ma za dużej bezwładności do tego aby np. w krótkim czasie podnieść temperaturę pomieszczeń?
Czy dałoby się sterować takim systemem i regulować temperaturę w poszczególnych częścich domu?

Pozdrawiam, Marcin
Napisano
Cytat

Zasobnik jako sprzęgło hydrauliczne, zasilany zarówno z kolektorów, jak i kominka z płaszczem wodnym. Dodatkowo pewnie istnieje możliwość użycia grzałki elektrycznej? Zastanawia mnie jednak to, czy istnieje możliwość odłączenia lub dowolnego wyboru źródła zasialania zasobnika? Chodzi mi o to, czy np. latem można nie korzystać z zasilania zasobnika energią solarną?

Jaką pojemność powinien taki zasobnik posiadać, aby spelniał swoją rolę przy domu o powierzchni całkowitej około do 200 m2 ? Ponadto, czy zasobnik taki nie ma za dużej bezwładności do tego aby np. w krótkim czasie podnieść temperaturę pomieszczeń?
Czy dałoby się sterować takim systemem i regulować temperaturę w poszczególnych częścich domu?



W zasobnik mozna wkrecic 2 grzałki.
W przypadku gdy nie chcemy korzystac z grzania kotlem tego zasobnika, labo wylaczamy wtyczke z pradu, albo zamykamy jeden z zaworow odcinajacych kociol.
Jesli nie chcemy grzac kominkie, nie otwieramy drzwiczek i nie rozpalamy w kominku.
Kolektory rowniez mozna odciac poprzez wyciegniecie wtyczki z gniazdka, co wylaczy programator.

Ale po co??


A jakie wymagania energetyczne ma dom o tej powierzchni.
Jesli jest to dom zimny, to nie ma sensu wogole montowac kolektorow, a jesli spelnia wymogi domu, ktore podaje pan T. Brzęczkowski, czyli do 40kWh/m2, z powodzeniem mozna instalowac kolektory.

W takich przypadkach instaluje Solektor AKS 1500/250 (250 litrow pojemnosc wody, 1250 litrow pojemnosc bufora) i 8 kolektorow o lacznej powierzchni 19,2m2.

Zbiornik ze wzgledu na swoja duzo pojemnosc ma rowniez duza bezwladnosc.
Ale poniewaz ma on sporo kroccow z jednej i drugiej strony, na roznych wysokosciach. mozna tak zaprojektowac kotlownie, aby pierwsze cieplo ktore wejdzie do zbiornika, wychodzilo odrazu na instalacje.
Z regulacja temperatury w pomieszczeniach tez nie ma problemu.



Pozdrawiam

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...