Skocz do zawartości

Historia edycji

Samborska

Samborska

5 godzin temu, uroboros napisał:

Dopóki nie zrobisz porządku wyżej - odpuść sobie jakiekolwiek działa nie w tych podcieniach - SZKODA KASY I PRACY!!!

 

Sprawdź w złączeniu ściany z płytą wyższego tarasu, czy nie podcieka tam woda, jak wygląda ocieplenie ścian ponad tarasem, jak wygląda obróbka blacharska tarasu, nachylenie powierzchni tarasu? Może jakieś zdjęcia?

Można by te płytki z wyższego tarasu - pod warunkiem, że nie odspajają się, położyć ciężką hydroizolację, np. WODER DUO Atlasa (dokładnie według zaleceń z karty technicznej) - stworzy się równocześnie warstwa sczepna i na to położyć nowe płytki. Jeśli jest to taras narażony na dużą ekspozycję słońca - nie dawaj ciemnych płytek.

 

https://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20170629_151055.pdf

Dziekuję:)

Górny taras jest większy niż dolny kosztem pomieszczeń na piętrze - takie wcięcie w głąb domu. Tak że górny taras łączy się ze ścianą domu nad salonem i tu nic nie cieknie. Zresztą ta część górnego tarasu jest pod dachem [jaskółka] i jak pada deszcz lub śnieg to tam płytki sa suche. Musiałoby mocno wiać z południa by te płytki były mokre. Cały dom jest ocieplony styropianem grafitowym 10. Przed ociepleniem nie widziałam by działo sie cos złego przy ścianach, teraz tez nie widać. Obróbka blacharska tarasu jest ok, taras jest orynnowany. Spad kiepski, czasem po deszczu widzę jak stoją kałuże na trasie i myślę, ze to tego wina i płytek.  Myślałam o czym takim:https://sklep.amp.szczecin.pl/produkt/dachy-uszczelniacze/uszczelnienie-i-izolacja-tarasu-lub-balkonu-dacfill-hz/ .  Z położeniem drugiej warstwy płytek jest taki problem, ze sięgną one do  polowy dolnej framugi okna balkonowego.

 

Co zrobić potem po naprawieniu tarasu?. Po wyremontowaniu tarasu, przecież w tych ścianach/kolumnach nadal będzie wilgoć, zresztą to jest na zewnątrz i narażone na wilgoć nie tylko od strony górnego tarasu. Czym to wykończyć? Czy muszę skuwać tynk?

 

 

 

Samborska

Samborska

3 godziny temu, uroboros napisał:

Dopóki nie zrobisz porządku wyżej - odpuść sobie jakiekolwiek działa nie w tych podcieniach - SZKODA KASY I PRACY!!!

 

Sprawdź w złączeniu ściany z płytą wyższego tarasu, czy nie podcieka tam woda, jak wygląda ocieplenie ścian ponad tarasem, jak wygląda obróbka blacharska tarasu, nachylenie powierzchni tarasu? Może jakieś zdjęcia?

Można by te płytki z wyższego tarasu - pod warunkiem, że nie odspajają się, położyć ciężką hydroizolację, np. WODER DUO Atlasa (dokładnie według zaleceń z karty technicznej) - stworzy się równocześnie warstwa sczepna i na to położyć nowe płytki. Jeśli jest to taras narażony na dużą ekspozycję słońca - nie dawaj ciemnych płytek.

 

https://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20170629_151055.pdf

Dziekuję:)

Górny taras jest większy niż dolny kosztem pomieszczeń na piętrze - takie wcięcie w głąb domu. Tak że górny taras łączy się ze ścianą domu nad salonem i tu nic nie cieknie. Zresztą ta część górnego tarasu jest pod dachem [jaskółka] i jak pada deszcz lub śnieg to tam płytki sa suche. Musiałoby mocno wiać z południa by te płytki były mokre. Cały dom jest ocieplony styropianem grafitowym 10. Przed ociepleniem nie widziałam by działo sie cos złego przy ścianach, teraz tez nie widać. Obróbka blacharska tarasu jest ok, taras jest orynnowany. Spad kiepski, czasem po deszczu widzę jak stoją kałuże na trasie i myślę, ze to tego wina i płytek.  Myślałam o czym takim:https://sklep.amp.szczecin.pl/produkt/dachy-uszczelniacze/uszczelnienie-i-izolacja-tarasu-lub-balkonu-dacfill-hz/ .  Z położeniem drugiej warstwy płytek jest taki problem, ze sięgną one do  polowy dolnej framugi okna balkonowego.

 

Ponawiam pytanie o ściany w podcieniach. Po wyremontowaniu tarasu, przecież w tych ścianach/kolumnach nadal będzie wilgoć, zresztą to jest na zewnątrz i narażone na wilgoć nie tylko od strony górnego tarasu. Czym to wykończyć? Czy muszę skuwać tynk?

 

 

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...