Skocz do zawartości

Historia edycji

marcinx00

marcinx00

Skoro nikt nie chce pomóc to chociaż podpowiedzcie tak czy nie :

Czy dobrze przeliczałem sobie średnice rur

Np.

a) kanał 90x200 to rura około 180 mm czy tak ?

b) aby uzyskać taką średnicę rurami PE 75 do wentylacji musiał bym zastosować 3 takie rury 75(wewnętrzna 63) podłączone do jednej skrzynki rozdzielczej i wyszło by nawet trochę z naddatkiem czy tak ?

 

Jeszcze chciałem zapytać:

 

1 Salon na dole połączony z kuchnią (widać to na załącznikach) kubatura prawie 100m3 czyli  aby wentylować te pomieszczenie (przyjęto dla jednej osoby 30m3/h a mam rodzinę 4 osobową) musiał bym dać cztery takie rury co dało by możliwość wymiany powietrza 120m3/h (czy wystarczą 3 rury bo tak jak pisałem salon prawie 100m3 może około 90 jak by dokładnie policzył)

 

2 wywiewy kuchnia i WC  jak rozwiązać wywiew skoro nawiew musi równać się wywiew

Czy dać 2 rury do kuchni 2 do WC czy może 3 do kuchni a jedną do WC (ale może za słabo  wyciągało by wtedy z WC i będzie przeciągać smród w stronę kuchni)

 

3 czy warto dawać przy moim rozmieszczeniu pomieszczeń wywiew przy  drzwiach wejściowych gdzie będą mokre buty kurtki ?

 

I pytanie o poddasze :

1a) pokoje nr 1 i nr 2 wychodzą około 40 m3 czyli jedna rura nawiewna pe75 to przy mało 2 za dużo ale chyba jak dam dwie będzie ok czy dobrze myślę  ??

 

2a) sypialnia kubatura ok. 25m3 wiadomo 2 osoby tylko w nocy czy dać też 2 rury PE 75 ?

 

3a) myślę że w garderobie wystarczy tylko 1 rura PE75 to tylko jakieś 10 m3 czy dobrze ?

 

4a) pokój nr 3 są skosy wyjdzie może z 50 m3 będzie tam sporadycznie więcej niż 2 osoby wiec chyba dwie PE 75 spokojnie starczą ?

 

Czy wywiewy też muszę tu zsumować czyli jeśli wyjdzie 9 rur nawiewnych to dać też 9 wywiewnych np. w łazience większa wilgotność to np. 6 xPE 75 wywiewnych a pralnia 3x PE75 czy tak mogło by to być ?

marcinx00

marcinx00

Skoro nikt nie chce pomóc to chociaż podpowiedzcie tak czy nie :

Czy dobrze przeliczałem sobie średnice rur

Np.

a) kanał 90x200 to rura około 180 mm czy tak ?

b) aby uzyskać taką średnicę rurami PE 75 do wentylacji musiał bym zastosować 3 takie rury 75(wewnętrzna 63) podłączone do jednej skrzynki rozdzielczej i wyszło by nawet trochę z naddatkiem czy tak ?

 

Jeszcze chciałem zapytać:

 

1 Salon na dole połączony z kuchnią (widać to na załącznikach) kubatura prawie 100m3 czyli  aby wentylować te pomieszczenie (przyjęto dla jednej osoby 30m3/h a mam rodzinę 4 osobową) musiał bym dać cztery takie rury co dało by możliwość wymiany powietrza 120m3/h (czy wystarczą 3 rury po tak jak pisałem salon prawie 100m3 może około 90 jak by dokładnie policzył)

 

2 wywiewy kuchnia i WC  jak rozwiązać wywiew skoro nawiew musi równać się wywiew

Czy dać 2 rury do kuchni 2 do WC czy może 3 do kuchni a jedną do WC (ale może za słabo  wyciągało by wtedy z WC i będzie przeciągać smród w stronę kuchni)

 

3 czy warto dawać przy moim rozmieszczeniu pomieszczeń wywiew przy  drzwiach wejściowych gdzie będą mokre buty kurtki ?

 

I pytanie o poddasze :

1a) pokoje nr 1 i nr 2 wychodzą około 40 m3 czyli jedna rura nawiewna pe75 to przy mało 2 za dużo ale chyba jak dam dwie będzie ok czy dobrze myślę  ??

 

2a) sypialnia kubatura ok. 25m3 wiadomo 2 osoby tylko w nocy czy dać też 2 rury PE 75 ?

 

3a) myślę że w garderobie wystarczy tylko 1 rura PE75 to tylko jakieś 10 m3 czy dobrze ?

 

4a) pokój nr 3 są skosy wyjdzie może z 50 m3 będzie tam sporadycznie więcej niż 2 osoby wiec chyba dwie PE 75 spokojnie starczą \

 

Czy wywiewy też muszę tu zsumować czyli jeśli wyjdzie 9 rur nawiewnych to dać też 9 wywiewnych np. w łazience większa wilgotność to np. 6 xPE 75 wywiewnych a pralnia 3x PE75 czy tak mogło by to być ?

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...