Skocz do zawartości

Adaptacja na mieszkanie


Recommended Posts

Napisano

Witam, jestem nowy na forum, wiec chcialbym sie przywitac. Jestem młodym chłopakiem, bardzo pracowitym, który chce miec swój kąt ;) Dodaje w załączniku rysunek z opisem którym bede sie posługiwal Budynek ma około 45 lat Mam nastepujący problem, ściany sa 1 warstwowe z suporeksu pokryte tynkiem cementowo wapiennym, suprema i znowu tynk. Jak wyglada fundament widać na rysunku.Dwa pomieszczenia narysowane cienką kreską u góry sa dobudowane póżniej. Posadzka w pomieszczeniach 1,2,3 wygląda podobno tak : żużel,beton i na to ok 3 cm lastryko ktora jest wypuszczona od podłogi na ściany okolo 15 centymetrów. Dach był z papy, przez którą przeciekało, około 5 lat temu nie zrywano jej tylko pokryto to blachą trapezową. PROBLEM: w środku powysadzało wszystkie posadzki w góre, popękały, ze szczelin wieje jakby przeciag. Czuć wilgoć szczególnie w zimie jak ogrzewam kozą i grzejnikiem elektrycznym. Z zewnetrznych części budynku rogi ścian wewnetrznych, posadzki oraz ta część wypuszczona na ściane poci sie i robi sie na niej grzyb. Reszta posadzki równiez jest wilgotnawa, ale nie pleśnieje. rogi ścian na wysokość około metra tych zewnetrznych również wychodzi na niej woda. ściany są zrobione gładzią a sufity podwieszane, jedynie w pomieszczeniu nr. 3 jest niewykończone bo gładz odpada sciany są tak wilgotne. Okna sa drewniane rozszczelniony bo wentylacji nie ma. W pomieszczeniach dopiero schodzi ta wilgoć jak jest zimno. Chciałbym zrobic tak: gdy nastanie juz wreszcie wiosna planuje odkopać budynek po ścianie od pomiesczeń 2,3 oraz ściane z pomieszczenia o1 od strony okna, chciałbym odkopać naokoło, ale jest to niemozliwe bo bym musiał burzyc budynek ;) Żeby to wszystko sobie podeschło, a póżniej odkopie poniżej podmurówki jeszcze na głębokość 50 cm na długości po dwa matry, zeby nie robic wszystkiego na raz. tynk supreme ze ścian zewnetrznych zerwe bo i tak jest popękane i odpada do suporeksu, żeby wszystko sb schło. ocieple podmurówke naokoło i z 50 centymetrowej płyty zostanie 20 cm na ścianie a póżniej zamierzam po te dwa metry ocieplać dół. 1. Pierwsze moje pytanie Czy po przeschnięciu smarowac jakims mazidlem typu dysperbid i na to póżniej styropian plus folia kubełkowa a na podmurówce styro, siatka zaciagnieta klejem i póżniej dół zasypać piachem/żwirem i zagęścić. 2. po całym lecie przez które bede grzał i wietrzył pomieszczenia mogę ocieplić ściany od zewnatrz? 3. Posadzkę ktora jest w środku chciałbym skuć wybrać troche żużlu zasypać piachem wyrównać, zagęścić dac folie wywinieta na ściany ponad izolacje poziomą zalac betonem chudziakiem na niego styropian , folie czarną czy paroszczelna, paro przepuszczalna? równiez wywinieta na ściany i potem gotową wylewke, czy to dobre działanie i kolejnośc ? 4. Chciałbym równiez wymienic kanalizacje i rury które rozprowadzają wode tak jak kiedyś było robione po ścianach wewnetrznych. I w którym momencie wylewki w pomieszczeniach 2,3 powinien zrobic to hydraulik. Rury kanalizacyjne sa stare żeliwne. 5. Założyc wentylacje mechaniczna w pomieszzceniu 2 okap z wypustem do pomieszzcenia 4. a w łazience ( pomieszczeniu 3) na zewnatrz budynku rurą ocieploną zakończona kratka z okapem, a od środka wiatrak z zamykana przegrodą żeby po wylaczeniu nie wpuszczał zimnego powietrza do środka. 6. Okna chetnie załozylbym plastikowe z takimi kratkami wentylacyjnymi w pomieszczeniu 1 bo w 2,3 bylaby wentylacja mechaniczna. 7. czy kolejność działań i same działania pomogą pozbyc mi sie wilgoci z posadzki i z rogów ścian ? 8. planuje pociągnać C.O piec stałby w pomieszczeniu 4 Z góry dzieuje za odpowiedz i pomoc i za wszelkie błędy z góry przepraszam. Mam nadzieje ze pomozecie !!!!

obraz 1111.png

rysunek.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...