Skocz do zawartości

Recommended Posts

Okna drewniane czy z PVC? Taki dylemat ma wielu inwestorów. A przecież obecnie produkowane okna – niezależnie od materiału profili – są trwałe, ładne, wygodne w użytkowaniu i niewymagające zbyt uciążliwej konserwacji. I to niezależnie od materiału, z jakiego wykonane są ramy. Dlatego, oprócz poznania cech obu materiałów, warto starannie wybrać miejsce zakupu okien, gdyż w tym przypadku trzeba przede wszystkim postawić na jakość ich wykonania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/865-okna-drewniane-czy-z-pvc

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość Krzysztoff
Budując dom kilka lat temu postawiłem na energooszczędne okna pcv i muszę przyznać, że był to bardzo dobry wybór. Izolacja ciepła i hałasu, oszczędności i estetyka - wszystko ma się jak najlepiej.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Basia Duraj

U nas od razu odpadły okna drewniane, ja nie chciałam. Mieliśmy w rodzinnym domu, bo kiedyś tylko takie się robiły i jedyne co pamiętam to dziury od korników. Nie ma jak temu zaradzić mimo konserwacji nie da rady. Trochę z mężem walczyłam ale mnie nie dał się namówić, dopiero jak zaprowadziłam go do salonu z oknami, to tam sprzedawca mu wszystko wyjaśnił i przystał na moją decyzję. Dzisiaj jest z tego zadowolony. Ja chciałam okna z PCV. Rozmawiałam kiedyś z moim szefem o tym, jakie radzi okna i zarówno w biurze jak i w swoich dwóch domach montował PCV. W dzisiejszych czasach technologia jest tak rozwinięta, że okna mogą na prawdę mocno izolować, a nasze świetnie się sprawdzają.

Link do komentarza

Serdecznie polecamy artykuł, w którym zostały podsumowane czynniki, decydujące o zadowoleniu z wybranego okna:

https://www.homebook.pl/artykuly/4532/jak-kupowac-okna-7-czynnikow-ktore-sprawia-ze-bedziesz-zadowolony-z-wyboru

Warto się zapoznać. :) Wiemy, że często mnogość pojęć, współczynników i liczb działa dezorientująco, warto się dowiedzieć, które czynniki brać pod uwagę porównując wyceny.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Podpowiecie na jaką firmę postawić. Buduje dom i muszę się na coś zdecydować... A już mnie głowa od tego boli. Byłem we wszystkich salonach w okolicy: Oknoplast, Krispol, Drutex, Budvar, Fakro, Krispol i jeszcze kilku innych. Wstępnie jestem zdecydowany na Budvar, ze względu na dobry stosunek jakości do ceny i konkretną rozmowę w punkcie. Dajcie znać czy macie jakieś doświadczenia z tą firmą. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...