Skocz do zawartości

Brak izolacji poziomej pod pierwszym pustakiem


Recommended Posts

Witam
W tym roku budowalem dom odrazu powiem ze na projektach sie nie znam.
Ekipa budowlana ktura robila nam stan surowy nie polozyla izolacji poziomej pod pierwszym pustakiem i tlumaczyla sie tym ze nie ma tego w projekcie,oczywiscie rozmowa odbyla sie gdy byly juz polozone cztery rzedy pustakow.Ja im powidzialem zeby zdjeli pustaki i polozyli izolacje odmuwili i powiedzieli ze jak bede dalej naciskal to rzuca ta robote.Skontaktowalem sie z kierownikiem budowy to powiedzial ze na rysunkach ta izolacja jest.Skontaktowalem sie jeszcze z konstruktorem ktorego mam wpisanego w projekcie oczywisci przyjechal poromawial z nimi i powiedzial z koro sa dwie izolacje pionowe i izolacja pozioma na lawach to tej pod pierwszym pustakiem nie trzeba ze zadnej wilgoci sciana ni bedzie ciagnac.Wiec posluchalismy go i robota poszla dalej to bylo w kwietniu.Budynek jest traz w stanie surowym zamknietym.
Duzo teraz poczytalem na ten temat i dochodze do wniosku ze za pare lat wilgoc wejdzie do domu no i ze moze konstruktor kryl wykonawcow.
Pytanie brzmi - chcem teraz wykonac ta izolacje podcieciem muru i wsunieciem izolacji ale chcem zeby koszty nie byly traz po mojej stronie,czy mam jakies szanse to wyegzekwowac od ekipy ktora to robila lub konstruktora.

Link do komentarza

W dzienniku budowy prawdopodobnie jest wpisane przez kierownika budowy ze konstruktor zatwierdzil brak izolacji poziomej pod pierwszym pustakiem (wilgoc kaplarna nie bedzie podchodzic) ale jeszcze musze sprawdzic.

Konstruktor nawet nie spojrzal w projekt mowiac to.

A czy cieplo nie bedzie po murze kierowac sie w fundament z ogrzanego budynku.

I wlasnie mam zamiar skontaktowac sie z bieglym sadowym.

Dziekuje za odpowiedz 

 

zapomnialem dopisac dlaczego pan nie doradza podcinki.

Podobno jest to najlepsze rozwiazanie.

Podciecie sciany,wklad maty szklanej,podbicie klinem i na koniec zaprawa pod cisnieniem.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...