Skocz do zawartości

Malowanie podłogi drenianej na biało


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

Przedwojenne sosnowe deski, 8 lat temu bejcowane na biało, ciągle fajnie wyglądają, ale są nieco pożółkłe.
Chcę je przemalować na biało, ale tym razem chcę 100% krycia i zabezpieczyć przed żółknięciem.

Planuję użyć farby Teknofloor Aqua firmy Teknos, jeśli dostanę w PL.
Jakiego gruntu użyć tak, żeby zabezpieczyć dodatkowo przed żółknięciem?

Mam szlifierkę oscylacyjną, powierzchnia nie jest duża, więc powinnam dać radę. Czy muszę zdzierać bejcę do surowego drewna? Czy wytarczy porządnie oczyścić? Bejca trzyma się b. dobrze, nic nie odpryskuje itd.

Jakieś inne sugestie?

Z góry dziękuję!

Edytowano przez Orzechowka (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie maluje się podłóg lakierobejcami, nie ten rodzaj farby, nie to zastosowanie. Jak nie wierzysz to poczytaj sobie kartę techniczną. 

Do pomalowania podłogi używa się specjalnych lakierów jednoskładnikowych albo dwu składnikowych.

Powinno zedrzeć się farbę do surowego drewna.

Napisano (edytowany)

Tak, wiem. Trochę niezrozumiale napisałam ;) Dlatego malować będę specjalną farbą do podłóg Teknos http://www.ac.teknos.pl/?pageid=H4135.

To, co jest teraz (jakaś bejca) trzyma się i wygląda bdb, nawet jeśli nie był to trafny wybór (ale prawie jestem pewna, że było dedykowane podłogom, o coś takiego https://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/produkty/tikkurila_parketti_assa_petsi). Przeszkadza mi jednak już żółcenie i widoczność słojów.

Czyli zdzierać do surowego drewna. :( Trudno, tak zrobię.

To jeszcze pytanie o jakiś produkt gruntujący pod ten Teknos. Najlepiej konkretna marka. Teknos ma jakiś grunt, ale zależałoby mi dodatkowo na czymś przeciwko żółceniu.. 

 

Edytowano przez Orzechowka (zobacz historię edycji)
Napisano

Wystarczy dobrze poczytać w linku w którym zapodałaś a tam między innymi pisze:

Cytat

STARE POSADZKI DREWNIANE:

Niezabezpieczone powierzchnie drewniane umyte i/lub zmatowione jeśli jest to wymagane , a następnie odpylone. Odpadające i słabo przyczepne powłoki starych farb powinny zostać usunięte mechanicznie. Wcześniej malowane powierzchnie należy umyć z zastosowaniem środka RENSA Paint Washing Liquid i spłukać dokładnie wodą. Zmatowić powierzchnie twarde i błyszczące. Odpylić.

I powiem Ci tak, lepiej stosuj się zaleceń producenta i stosuj środki takie jakie zaleca producent aby potem nie było, że coś nie wyszło. Podobno tak jak piszą nie potrzeba czyścić/zdzierać starej farby do surowego drewna.

  • 4 tygodnie temu...
  • 7 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...