Skocz do zawartości

Malowanie podłogi drenianej na biało


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

Przedwojenne sosnowe deski, 8 lat temu bejcowane na biało, ciągle fajnie wyglądają, ale są nieco pożółkłe.
Chcę je przemalować na biało, ale tym razem chcę 100% krycia i zabezpieczyć przed żółknięciem.

Planuję użyć farby Teknofloor Aqua firmy Teknos, jeśli dostanę w PL.
Jakiego gruntu użyć tak, żeby zabezpieczyć dodatkowo przed żółknięciem?

Mam szlifierkę oscylacyjną, powierzchnia nie jest duża, więc powinnam dać radę. Czy muszę zdzierać bejcę do surowego drewna? Czy wytarczy porządnie oczyścić? Bejca trzyma się b. dobrze, nic nie odpryskuje itd.

Jakieś inne sugestie?

Z góry dziękuję!

Edytowano przez Orzechowka (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie maluje się podłóg lakierobejcami, nie ten rodzaj farby, nie to zastosowanie. Jak nie wierzysz to poczytaj sobie kartę techniczną. 

Do pomalowania podłogi używa się specjalnych lakierów jednoskładnikowych albo dwu składnikowych.

Powinno zedrzeć się farbę do surowego drewna.

Napisano (edytowany)

Tak, wiem. Trochę niezrozumiale napisałam ;) Dlatego malować będę specjalną farbą do podłóg Teknos http://www.ac.teknos.pl/?pageid=H4135.

To, co jest teraz (jakaś bejca) trzyma się i wygląda bdb, nawet jeśli nie był to trafny wybór (ale prawie jestem pewna, że było dedykowane podłogom, o coś takiego https://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/produkty/tikkurila_parketti_assa_petsi). Przeszkadza mi jednak już żółcenie i widoczność słojów.

Czyli zdzierać do surowego drewna. :( Trudno, tak zrobię.

To jeszcze pytanie o jakiś produkt gruntujący pod ten Teknos. Najlepiej konkretna marka. Teknos ma jakiś grunt, ale zależałoby mi dodatkowo na czymś przeciwko żółceniu.. 

 

Edytowano przez Orzechowka (zobacz historię edycji)
Napisano

Wystarczy dobrze poczytać w linku w którym zapodałaś a tam między innymi pisze:

Cytat

STARE POSADZKI DREWNIANE:

Niezabezpieczone powierzchnie drewniane umyte i/lub zmatowione jeśli jest to wymagane , a następnie odpylone. Odpadające i słabo przyczepne powłoki starych farb powinny zostać usunięte mechanicznie. Wcześniej malowane powierzchnie należy umyć z zastosowaniem środka RENSA Paint Washing Liquid i spłukać dokładnie wodą. Zmatowić powierzchnie twarde i błyszczące. Odpylić.

I powiem Ci tak, lepiej stosuj się zaleceń producenta i stosuj środki takie jakie zaleca producent aby potem nie było, że coś nie wyszło. Podobno tak jak piszą nie potrzeba czyścić/zdzierać starej farby do surowego drewna.

  • 4 tygodnie temu...
  • 7 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...