Skocz do zawartości

DOROTKA / Dom na 5-kę


BRAMER

Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Fajny domek. odpisuję Ci choć ja wybrałam duzo mniejszy. Opisuję....bo chłowiek tak czeka na odpowiedź... icon_biggrin.gif
Śliczniuni, ale dla mnie osobiście zbyt duży biorąc pod uwagę zagospodarowanie poddasza a innej opcji sobie nie wyobrażam zważywszy na wykończenie dachu , balkon itp.
Napisano
Rysunek ładny. tylko nie podają klasy E....

Enerochłonny dom ( high-energy house - HEH) to budynek ocieplany, z centralnym systemem ogrzewania, z cyrkulacją wody użytkowej, zapotrzebowanie na ciepło powyzej 70kWh/m2 rocznie
Energooszczędny dom (low-energy house - LEH) to budynek, w którym roczne zapotrzebowanie na ciepło jest niższe od 70 kWh/m2. Kluczowymi cechami takich domów są dobra izolacja cieplna, zredukowane mostki cieplne, szczelność i kontrolowana wentylacja z odzyskiem ciepła.

Pasywny dom (passive house - PH) to budynek, w którym zapotrzebowanie na ciepło jest tak niskie, że można zrezygnować z centralnego systemu grzewczego bez utraty komfortu. W przypadku Niemiec (a w przybliżeniu również Polski) oznacza to, że roczne zapotrzebowanie na ciepło jest niższe od 15 kWh/m2. Dzięki skutecznemu wykorzystaniu z energii elektrycznej, całkowite zapotrzebowanie na energię (wraz z energią elektryczną i ciepłą wodą) wynosi poniżej 40 kWh/m2.

Samowystarczalny dom (self-sufficient house - SSH) nie potrzebuje żadnych dostaw energii z zewnątrz, poza promieniowaniem słonecznym czy wiatrem.

....może dlatego, że nie mieści się nawet HEH-u....
Napisano
Energooszczędny dom (low-energy house - LEH) to budynek, w którym roczne zapotrzebowanie na ciepło jest niższe od 70 kWh/m2. Kluczowymi cechami takich domów są dobra izolacja cieplna, zredukowane mostki cieplne, szczelność i kontrolowana wentylacja z odzyskiem ciepła.



Doprowadzę go do tego stanu. Postaram się. Też wolę wydać na budowę trochę więcej (w końcu nazywa się to inwestycja!!!) lecz z głową i rozwagą, a nie niepotrzebnie, ażeby potem płacić mniejsze rachunki.

Uważam, że domy pasywne to bardzo dobra inwestycja, na pewno będą bardzo oszczędne, tylko taki z nimi problem, że trzeba miec odpowiednią działkę koniecznie z wejściem od północy, żeby południe oświetlało słoneczko, a tam dużo okien na ogród. Jak się ma działkę z wejściem od południa ciężko znaleźć odpowiedni projekkt w ogóle, nie tylko pasywny, bo ten odpada zupełnie. Poza tym wg. mnie dom musi jakoś wyglądać, musi spełniać choc troszkę Twoje wyobrażenia, marzenia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,

Właśnie kupuje ten projekt i po kilku zmianach będzie dobrze. Super na działkę z wjazdem od południa, odpowiednio rozmieszczone pomieszczenia (salon i jadalnia nasłonecznione), taras na słońcu. Budowę rozpocznę w przyszłym roku.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Jest już projekt Dorotka 2 z dachem dwuspadowym. Dla mnie dużo lepsze rozwiązanie, bo oprócz prostej konstrukcji, zyskuje się sporo powierzchni na poddaszu. Poza tym zgadzam się że to rewelacyjny projekt na działkę z wjazdem od południa.

Mam tylko wątpliwości czy nie będzie kłopotów z ogrzaniem domu. Pięknie wygląda przestrzeń salonu, ale pustka nad nim ma tez swoje wady? Czy macie jakieś doświadczenia?

A może ktoś zaczął już budowę Dorotki?
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Dorotka jest bardzo ładna na zewnątrz a po adaptacji wnętrza wadłóg mojego pomysłu adaptaci znacząco zmniejszy się metraż korytarzy zyskując miejsce na elemęty instalacji solarnej, cwu oraz CO. Chcąc uzyskać w miare energooszczędny dom zrezygnuje z wykuszy robiąc tym samym miejsce na solary...
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...