Skocz do zawartości

Cieknące okno


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze stronyhttps://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

We wrześniu zeszłego roku rozbudowywałem poddasze, gdzie zamontowane zostały okna dachowe. Wszystko było w porządku całą zimę, ale od kilku dni widzę, że okno przecieka. Słyszałem, że jest to dość częsty kłopot przy tego typu oknach. Jak mogę naprawić usterkę? Czy mogę użyć jakiejś dodatkowej izolacji?

Pozdrawiam

Link do komentarza

Przyczyn przeciekania może być kilka, ale jedno jest pewne, bez ściągnięcia pokrycia dachowego i wizji lokalnej nic nie można konkretnego powiedzieć, znaczy się podać przyczyny przecieku jak i prawidłowej naprawy tego przecieku.

Link do komentarza

Witam,

Przy braku bardziej szczegółowych danych dotyczących okna i sposobu wykonania montażu bardzo trudno się odnieść i zaproponować konkretne rozwiązanie.

Z podanego opisu trudno jednoznacznie określić przyczynę takiej sytuacji i zaproponować rozwiązanie.  
W przypadku gdy okno jest szczelne powodem może być kondensacja spowodowana słabo działającą wentylacją lub niedokładny montaż profili zewnętrznych okna np. PKBO itp

W tej sprawie sugeruję bezpośredni kontakt z firmowym działem serwisu FAKRO.

Poniżej podaję dane kontaktowe:

Dział Serwisu FAKRO
ul. Węgierska 144a
33-300 Nowy Sącz
tel. 18 444 0 472 do 475
fax. 18 444 0 478

serwis@fakro.pl

http://www.fakro.pl/serwis/zgloszenie/

 

Z poważaniem

Konsultant FAKRO

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...