Skocz do zawartości

wykonczenie garazu


Recommended Posts

Napisano

siema, nie wiem czy w dobrym temacie pisze.

Przymierzam się do ocieplenia garażu który jest zrobiony ze slupów drewnianych. Od zew jest obity folia paro przepuszczalna na to idą listewki 1cm i podbitka.Interesuje mnie wnętrze chciałbym ocieplić wełna mineralna na to folia i .... ? zastanawiam się nad płytami OSB-3 oraz MFP ? która byłaby lepsza ? wyglądem mfp, lepsza do pomalowania i bardziej odporna na wilgoć a  większość wybiera osb z tego co widzę po filmikach na yt.
Proszę was o zdanie co lepsze.

Napisano

A ten garaż to będzie ogrzewany? Jeśli nie to ocieplanie nie ma sensu. Co do płyt - gładsza jest MFP, ale nieco mniej odporna od OSB - a może panele boazeryjne z PCV?

Napisano

Tak będzie zrobione w nim ogrzewanie.  Na innych stronach pisze że MFP jest bardzie odporna na wilgoć od OSB a w stosunku do wytrzymałości na wgniecenie prawie to samo, ale nie będę jej kład na podłogę by po niej jeździć.

Na ścianę chciałbym dać 18mm a na sufit( posiadam 2 spadowy dach) najcieńszą 8 albo 10mm zależy jaka będzie - nie pęknie na pół montując ją?  Myślałem alby zakupić połówki płyt 60x250 .

Napisano

Niezależnie od rodzaju płyt i tak zgniją, jeśli nie zapewnisz skutecznej wentylacji wnętrza. Swoją drogą ogrzewanie wolno stojącego garażu to poroniony pomysł - przyspiesza tylko korozje samochodu i generuje zbędne koszty, a żadnych korzyści.

Napisano

Garaz jest połączony z budynkiem z wejściem do niego.  Bardziej będzie służyć jako warsztat.  

Tu się tylko pytam które płyty są lepsze na ta inwestycje, a odp typu po co na co to nie tutaj. 

PS: kto po pierwsze w garażu nie robi wentylacji to to samo jak w domu, grzyb i wilgoć na 100 %.

 

Napisano

Jeśli chodzi o garaż to sama brama garażowa nie jest na tyle szczelna, żeby powodować powstawanie wilgoci w domu. Jam mam w garażu małe okno, którego nigdy nie otworzyłem od 5 lat i żadnej wilgoci nie ma

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Odnośnie wentylacji w garażu to oczywiście racja, polecam w pierwszej kolejności właśnie nią się zająć aby uniknąć w okresie zimy wilgoci która prędzej czy później wyjdzie na wierzch. Druga kwestia to samo wykończenie, może warto zastanowić się nad płytkami? To dobra opcja jeżeli garaż bezie również mini warsztatem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
    • A  Smart wibratory sterowane zdalnie i inne tego typu akcesoria?  
    • Komentarz dodany przez Tadek: Tak, obowiązek, kaucję pobiorą już za miesiąc, znowu my dopłacamy do śmieci. Ile osób nie odda tego gdzie trzeba, gdzie to trzymać na pólkach, zabierać jadąc na zakupy, zastanów się! A wynosząc inne śmieci i tak wychodzę więc jeden pojemnik więcej, mi nie przeszkadzał. "A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? " Co? Jesteś chyba ograniczony umysłowo,
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...