Skocz do zawartości

wykonczenie garazu


Recommended Posts

Napisano

siema, nie wiem czy w dobrym temacie pisze.

Przymierzam się do ocieplenia garażu który jest zrobiony ze slupów drewnianych. Od zew jest obity folia paro przepuszczalna na to idą listewki 1cm i podbitka.Interesuje mnie wnętrze chciałbym ocieplić wełna mineralna na to folia i .... ? zastanawiam się nad płytami OSB-3 oraz MFP ? która byłaby lepsza ? wyglądem mfp, lepsza do pomalowania i bardziej odporna na wilgoć a  większość wybiera osb z tego co widzę po filmikach na yt.
Proszę was o zdanie co lepsze.

Napisano

A ten garaż to będzie ogrzewany? Jeśli nie to ocieplanie nie ma sensu. Co do płyt - gładsza jest MFP, ale nieco mniej odporna od OSB - a może panele boazeryjne z PCV?

Napisano

Tak będzie zrobione w nim ogrzewanie.  Na innych stronach pisze że MFP jest bardzie odporna na wilgoć od OSB a w stosunku do wytrzymałości na wgniecenie prawie to samo, ale nie będę jej kład na podłogę by po niej jeździć.

Na ścianę chciałbym dać 18mm a na sufit( posiadam 2 spadowy dach) najcieńszą 8 albo 10mm zależy jaka będzie - nie pęknie na pół montując ją?  Myślałem alby zakupić połówki płyt 60x250 .

Napisano

Niezależnie od rodzaju płyt i tak zgniją, jeśli nie zapewnisz skutecznej wentylacji wnętrza. Swoją drogą ogrzewanie wolno stojącego garażu to poroniony pomysł - przyspiesza tylko korozje samochodu i generuje zbędne koszty, a żadnych korzyści.

Napisano

Garaz jest połączony z budynkiem z wejściem do niego.  Bardziej będzie służyć jako warsztat.  

Tu się tylko pytam które płyty są lepsze na ta inwestycje, a odp typu po co na co to nie tutaj. 

PS: kto po pierwsze w garażu nie robi wentylacji to to samo jak w domu, grzyb i wilgoć na 100 %.

 

Napisano

Jeśli chodzi o garaż to sama brama garażowa nie jest na tyle szczelna, żeby powodować powstawanie wilgoci w domu. Jam mam w garażu małe okno, którego nigdy nie otworzyłem od 5 lat i żadnej wilgoci nie ma

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Odnośnie wentylacji w garażu to oczywiście racja, polecam w pierwszej kolejności właśnie nią się zająć aby uniknąć w okresie zimy wilgoci która prędzej czy później wyjdzie na wierzch. Druga kwestia to samo wykończenie, może warto zastanowić się nad płytkami? To dobra opcja jeżeli garaż bezie również mini warsztatem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...