Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Michał Janikowski

wykonczenie garazu

Recommended Posts

siema, nie wiem czy w dobrym temacie pisze.

Przymierzam się do ocieplenia garażu który jest zrobiony ze slupów drewnianych. Od zew jest obity folia paro przepuszczalna na to idą listewki 1cm i podbitka.Interesuje mnie wnętrze chciałbym ocieplić wełna mineralna na to folia i .... ? zastanawiam się nad płytami OSB-3 oraz MFP ? która byłaby lepsza ? wyglądem mfp, lepsza do pomalowania i bardziej odporna na wilgoć a  większość wybiera osb z tego co widzę po filmikach na yt.
Proszę was o zdanie co lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ten garaż to będzie ogrzewany? Jeśli nie to ocieplanie nie ma sensu. Co do płyt - gładsza jest MFP, ale nieco mniej odporna od OSB - a może panele boazeryjne z PCV?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie zrobione w nim ogrzewanie.  Na innych stronach pisze że MFP jest bardzie odporna na wilgoć od OSB a w stosunku do wytrzymałości na wgniecenie prawie to samo, ale nie będę jej kład na podłogę by po niej jeździć.

Na ścianę chciałbym dać 18mm a na sufit( posiadam 2 spadowy dach) najcieńszą 8 albo 10mm zależy jaka będzie - nie pęknie na pół montując ją?  Myślałem alby zakupić połówki płyt 60x250 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od rodzaju płyt i tak zgniją, jeśli nie zapewnisz skutecznej wentylacji wnętrza. Swoją drogą ogrzewanie wolno stojącego garażu to poroniony pomysł - przyspiesza tylko korozje samochodu i generuje zbędne koszty, a żadnych korzyści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Garaz jest połączony z budynkiem z wejściem do niego.  Bardziej będzie służyć jako warsztat.  

Tu się tylko pytam które płyty są lepsze na ta inwestycje, a odp typu po co na co to nie tutaj. 

PS: kto po pierwsze w garażu nie robi wentylacji to to samo jak w domu, grzyb i wilgoć na 100 %.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o garaż to sama brama garażowa nie jest na tyle szczelna, żeby powodować powstawanie wilgoci w domu. Jam mam w garażu małe okno, którego nigdy nie otworzyłem od 5 lat i żadnej wilgoci nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wentylacji w garażu to oczywiście racja, polecam w pierwszej kolejności właśnie nią się zająć aby uniknąć w okresie zimy wilgoci która prędzej czy później wyjdzie na wierzch. Druga kwestia to samo wykończenie, może warto zastanowić się nad płytkami? To dobra opcja jeżeli garaż bezie również mini warsztatem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...