Skocz do zawartości

wykonczenie garazu


Recommended Posts

Napisano

siema, nie wiem czy w dobrym temacie pisze.

Przymierzam się do ocieplenia garażu który jest zrobiony ze slupów drewnianych. Od zew jest obity folia paro przepuszczalna na to idą listewki 1cm i podbitka.Interesuje mnie wnętrze chciałbym ocieplić wełna mineralna na to folia i .... ? zastanawiam się nad płytami OSB-3 oraz MFP ? która byłaby lepsza ? wyglądem mfp, lepsza do pomalowania i bardziej odporna na wilgoć a  większość wybiera osb z tego co widzę po filmikach na yt.
Proszę was o zdanie co lepsze.

Napisano

A ten garaż to będzie ogrzewany? Jeśli nie to ocieplanie nie ma sensu. Co do płyt - gładsza jest MFP, ale nieco mniej odporna od OSB - a może panele boazeryjne z PCV?

Napisano

Tak będzie zrobione w nim ogrzewanie.  Na innych stronach pisze że MFP jest bardzie odporna na wilgoć od OSB a w stosunku do wytrzymałości na wgniecenie prawie to samo, ale nie będę jej kład na podłogę by po niej jeździć.

Na ścianę chciałbym dać 18mm a na sufit( posiadam 2 spadowy dach) najcieńszą 8 albo 10mm zależy jaka będzie - nie pęknie na pół montując ją?  Myślałem alby zakupić połówki płyt 60x250 .

Napisano

Niezależnie od rodzaju płyt i tak zgniją, jeśli nie zapewnisz skutecznej wentylacji wnętrza. Swoją drogą ogrzewanie wolno stojącego garażu to poroniony pomysł - przyspiesza tylko korozje samochodu i generuje zbędne koszty, a żadnych korzyści.

Napisano

Garaz jest połączony z budynkiem z wejściem do niego.  Bardziej będzie służyć jako warsztat.  

Tu się tylko pytam które płyty są lepsze na ta inwestycje, a odp typu po co na co to nie tutaj. 

PS: kto po pierwsze w garażu nie robi wentylacji to to samo jak w domu, grzyb i wilgoć na 100 %.

 

Napisano

Jeśli chodzi o garaż to sama brama garażowa nie jest na tyle szczelna, żeby powodować powstawanie wilgoci w domu. Jam mam w garażu małe okno, którego nigdy nie otworzyłem od 5 lat i żadnej wilgoci nie ma

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Odnośnie wentylacji w garażu to oczywiście racja, polecam w pierwszej kolejności właśnie nią się zająć aby uniknąć w okresie zimy wilgoci która prędzej czy później wyjdzie na wierzch. Druga kwestia to samo wykończenie, może warto zastanowić się nad płytkami? To dobra opcja jeżeli garaż bezie również mini warsztatem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...