Skocz do zawartości

Malowanie szkłem wodnym


petro_m

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich

Proszę o poradę, wykonałem obudowę wanny z karton gipsu do położenia płytek. Chciałby wewnętrzną stronę zabudowy pomalować szkłem wodnym sodowym ( leży mi na półce cała butla ) do zabezpieczenia przed wilgocią. Zmuszony byłem do zakupu elastycznej płyty zwykłej, nie przeznaczonej do wilgotnych pomieszczeń.

Czy ten materiał można malować szkłem wodnym ?

Napisano

Gdyby to szkło wodne było takie dobre, to nie wymyślano by innych materiałów hydroizolacyjnych... A wodoodporność czegośtam, najczęściej betonu, uzyskuje się przez wymieszanie w doświadczalnie dobranych proporcjach z materiałem - tu betonem w czasie produkcji i wylewania. Może dodanie do gipsu w czasie produkcji płyty spowodowałoby jakąśtam wodoodporność płyty, ale już malowanie gotowego wyrobu nic nie da.

Nie zawracaj sobie nim - tym szkłem -  głowy i  dla bezpieczeństwa zabudowy zastosuj chemię Atlasa , bądź innego producenta.

A jako doświadczenie możesz jakiś kawałek płyty pomalować szkłem wodnym, po wyschnięciu szkła zraszać wodą parę dni, grzać, zamrażać, notować i tu, na forum przedstawić wyniki...

A butelka ze szkłem niech sobie dalej leży na półce :bezradny:.

Napisano

Dziękuje za odpowiedź.

Szkło pozostawię na półce.

Czy w takim razie pozostawić płyty takie jakie są i kłaść płytki, czy też pomalować to czymś innym np: folią w płynie.

Napisano

Jeśli masz, jak piszesz, zwykłą płytę, białą (nie zieloną - wodoodporną), to jednak powinieneś potraktować jakąś hydroizolacją. Ja malowałbym to Atlas WODER W 

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/8/60/539/ATLAS_WODER_W

czytaj kartę techniczną:

http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_1891_20150330_105216.pdf

Polecam Wodera, bo na nim pracowałem i uważam, że jest godny uwagi :icon_biggrin:.

Oczywiście są podobne folie innych producentów - wujek Google albo sprzedawca podpowie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...