Skocz do zawartości

Jakie okna dachowe wybrać?


Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam!
Wiem, że niektórzy będą mnie przekonywać, że okna na dachu z założenia nie mogą być energooszczędne, więc nie należy ich w ogóle montować. Ja jednak nie mam wyjścia, bo inaczej na poddaszu gdzie będzie sypialnia będzie za ciemno. Więc dlatego pytanie, jakie okna dachowe wybrać, żeby jednak było i widno i energooszczędne?

Napisano

Widno - odpowiednia powierzchnia szyb do powierzchni podłogi uwzględniając kąt padania promieni słonecznych czyli w zasadzie spadek dachu. Na to juz nie masz wpływu ponieważ Architekt odpowiednio dobrał powierzchnię przeszkleń.

Energooszczędnie - im niższy U pakietu szybowego (+ ramy), tym oczywiście lepiej + montaż okna w połaci z uwzględnieniem jak największej izolacyjności termicznej płaszczyzn - rama okienna/połać oraz z zachowaniem ciągłości warstwy ocieplenia.

Do okien dachowych również wkracza "ciepły montaż".

Gość Razmes
Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Do okien dachowych również wkracza "ciepły montaż".

Raczej wkroczył już jakiś czas temu, tylko ludzie nie mają świadomości. Czy to Fakro ze swoim zestawem XDK (akurat dosyć często ludzie kupowali XDP i sami od wewnątrz izolowali na etapie montażu paroizolacji), czy to BDX Veluxa również z systemowym połączeniem paroizolacji BBX. No i Fakro postawiło na wełnę owczą, a Velux na PE.

Oferta szeroka, tylko kwestia poinformowania kupującego i przeszkolenia montażystów/dekarzy.

Gość Razmes
Napisano

Do tego producent według mnie nie uświadomi inwestora. Raczej w głównej mierze opiera się to na zaufaniu do wykonawców lub sprzedawców. Na zaufaniu w ich wiedzę i umiejętności. O ile różne szkolenia informacyjne, na których omawiana jest teoria, pokazywane są rozwiązania - poszerzą wiedzę, na tyle mi osobiście brakuje szkoleń czysto praktycznych. Takich trwających nawet 2 dni.

Nie pamiętam jak to wyglądało w Fakro, ale Velux oferował chyba przyjazd na budowę doradcy technicznego, który pokazywał, w jaki sposób wykonać np. ciepły montaż okna dachowego. W razie czego mnie poprawcie :) Jakiś czas już minął od ostatniego kontaktu ze szkoleniami Velux/Fakro.

I nie, wyjazd na 3 dni w okolice Nowego Sącza jako szkolenie nie uważałem za owocne...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...